MariaBoren

Trådstartare
Söker efter gummiflis till paddock men de flesta ställen där man tidigare kunnat köpa säljer inte. Någon som köpt gummiflis tidigare i år eller som vet någon som säljer? Tacksam för svar:-)
 
Din tråd räknas som annons utifrån forumreglerna , men utöver det finns det ju en anledning att det inte säljs som förr och det är miljöbalken .
 
Söker efter gummiflis till paddock men de flesta ställen där man tidigare kunnat köpa säljer inte. Någon som köpt gummiflis tidigare i år eller som vet någon som säljer? Tacksam för svar:-)

Sök på kemiskt ren gummi till ridbana. Det finns ett fåtal försäljare.
 
Utan att ha läst på måste jag fråga.
Förr hade man ju kabelflis i ridbanorna fullt förståligt att detta är förbjudet.
Men gummi flis borde man väl få lägga är det inte vad alla konstgräsplaner till fotboll är av
 
Utan att ha läst på måste jag fråga.
Förr hade man ju kabelflis i ridbanorna fullt förståligt att detta är förbjudet.
Men gummi flis borde man väl få lägga är det inte vad alla konstgräsplaner till fotboll är av

Jag är inte helt påläst. Men som jag förstår det finns det en typ sv gummi som är tillåtet att lägga på ridbana.
Mina tränare har en sån som är godkänd. Den är gjord av vad som kallas kemiskt ren gummi.
Jag hittade några ÅF när jag letade för eget bruk.
 
Jag är inte helt påläst. Men som jag förstår det finns det en typ sv gummi som är tillåtet att lägga på ridbana.
Mina tränare har en sån som är godkänd. Den är gjord av vad som kallas kemiskt ren gummi.
Jag hittade några ÅF när jag letade för eget bruk.
Du får gärna PM:a tips på var man får tag i det. Min googling gav inte så mycket.
 
Du får gärna PM:a tips på var man får tag i det. Min googling gav inte så mycket.

Det var ngt år sen jag googlade det. Och jag har inte kvar infon. Jag hinner tyvärr inte sitta och leta igen.
Men googla och se om du hittar sånt som är miljögodkänt. Sen beror det väl lite på vilken typ av gummi/miljögodkännande den har och på var du bor om du får använda eller ej.
 
Det var ngt år sen jag googlade det. Och jag har inte kvar infon. Jag hinner tyvärr inte sitta och leta igen.
Men googla och se om du hittar sånt som är miljögodkänt. Sen beror det väl lite på vilken typ av gummi/miljögodkännande den har och på var du bor om du får använda eller ej.
Jag har sett ett par banor som har det som toppskikt, det verkar intressant.
 
Jag har sett ett par banor som har det som toppskikt, det verkar intressant.
Mina tränare har sånt blandat med grus som toppskikt. Jag vet knappt en häst som inte rör sig lite, lite bättre på det som minst. Det har varit ett par av världscup-ryttarna som åker dit och tränar som velat anlägga samma typ av bana efter att ha testat.
De anlade sin för ca 15 år sedan om inte mer. Den sköts förvisso väl. Men den är fortfarande fin.
 

Liknande trådar

Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 954
Senast: SiZo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 309
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 707
Senast: co-SMAD4
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 445

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp