Håll oss Uppdaterade - Igen!

Frenja står fortfarande i hagen....
Samma dag det skulle ske, ringer dom å säger att vi måste flytta fram det 1 vecka pga överfullt osv....

Alltså, den käftsmällen. Tårarna bara spruta ur ögonen på mej, allt svartna. Inget är skoj.
Var så mentalt inställd på att det skulle ske i tisdags, nu skulle allt vara över å jag kan gå vidare...
Men nej, 1 vecka till ska gå, och jag orkar inte. Orkar inte se henne stå där i hagen, orkar inte gå förbi hagen för då kommer hon gnäggandes å springandes....jag önskar allt vore över.
Just nu har jag tagit på mej massor av jobb, å när jag inte jobbar är jag borta med hunden eller hos vänner....det är så jobbigt att vara hemma.
Jag var redo att säga hejdå, jag var klar.
Fy fan, denna känslan - så olustig å jobbig. :cry:
 
Frenja står fortfarande i hagen....
Samma dag det skulle ske, ringer dom å säger att vi måste flytta fram det 1 vecka pga överfullt osv....

Alltså, den käftsmällen. Tårarna bara spruta ur ögonen på mej, allt svartna. Inget är skoj.
Var så mentalt inställd på att det skulle ske i tisdags, nu skulle allt vara över å jag kan gå vidare...
Men nej, 1 vecka till ska gå, och jag orkar inte. Orkar inte se henne stå där i hagen, orkar inte gå förbi hagen för då kommer hon gnäggandes å springandes....jag önskar allt vore över.
Just nu har jag tagit på mej massor av jobb, å när jag inte jobbar är jag borta med hunden eller hos vänner....det är så jobbigt att vara hemma.
Jag var redo att säga hejdå, jag var klar.
Fy fan, denna känslan - så olustig å jobbig. :cry:

Fy 17 vilken situation :( beklagar!
 
Vad gör man med en valack som biter sönder sina kompisar hela tiden oavsett vem eller vad han går med? Såpass att han även skadar sig själv med att bita sig i tungan så blodet sprutar.....

Han är väldigt lekfull, men han slutat ju aldrig.
Han e på konstant å nafsar, biter å drar igång den andra men tar inte några tillsägelser.
Inte av varken ston eller andra valacker, så tillslut måste man dela på dem för de är sår, blod å trötta hästar. Vad gör man med en sådan?
 
Först en fölbild :love:
DSC_2564_zpsrc2fenqx.jpg


Sen lite update.
Var på tävlingspremiär. Helt ok resultat i V5, 4.9. Mitt mål har varit att komma över 5, var tölten som drog ner lite övriga gångarter på 5-5.5:) (fick vä galopp på första försöket!:banana:)
T8 gick av samma anledning inte så bra, fick inte till tölten. Lite energi och då även lösgjordhet saknades.

Efter detta har vi varit på kurs och hittat ännu bättre tölt:up: så nu hoppas vi på att komma igen på nästa tävling, en tih.
 
Först en fölbild :love:
DSC_2564_zpsrc2fenqx.jpg


Sen lite update.
Var på tävlingspremiär. Helt ok resultat i V5, 4.9. Mitt mål har varit att komma över 5, var tölten som drog ner lite övriga gångarter på 5-5.5:) (fick vä galopp på första försöket!:banana:)
T8 gick av samma anledning inte så bra, fick inte till tölten. Lite energi och då även lösgjordhet saknades.

Efter detta har vi varit på kurs och hittat ännu bättre tölt:up: så nu hoppas vi på att komma igen på nästa tävling, en tih.

Roligt med tävling och att det gick bra :)

Jag och Laukur ska tävla på söndag! Är rätt osugen egentligen men det ska bli roligt ändå. Bara jag fortsätter rida inne på banan så ska det nog gå helt okej :p
 
Vad gör man med en valack som biter sönder sina kompisar hela tiden oavsett vem eller vad han går med? Såpass att han även skadar sig själv med att bita sig i tungan så blodet sprutar.....

Han är väldigt lekfull, men han slutat ju aldrig.
Han e på konstant å nafsar, biter å drar igång den andra men tar inte några tillsägelser.
Inte av varken ston eller andra valacker, så tillslut måste man dela på dem för de är sår, blod å trötta hästar. Vad gör man med en sådan?
Har en vän som har en sån mini som når känsliga ställen när de busar på bästa kompisen som är betydligt större. De är bästa kompisar som hatar att vara ifrån varandra men måsta göra nått så efter provat skydda den större med olika täcken/magplattor så fick pirayan få gå med hinkbetesreducerarade som de gjorde stort hål på. Tråkigt att få ha den även om den inte hindrar/minskar ätandet men nu slipper kompisen sår och skador
 
LÅÅÅÅNGT INLÄGG BLEV DET VISST :angel:

:mad::devil:Jaha så har Lilleman och jag varit ute o tävlat :) två gånger faktiskt :up:

Det började ju med att den häst jag skulle ha tävlat fick en blödning på gaffelbandet :banghead::meh::down: ( han är igång med genuppträning nu:up: ) Jag fick byta häst och tänkte att det blir ju en bra erfarenhet för Lilleman, som inte alls är klar till att gå nå tävlingar ännu :p Han är hästen som inte har den stora viljan att gå framåt och har mest blivit riden i skogen. Han har varit med till undervisning några gånger och på lite turer, så han har inte bara gått hemma, utan upplev lite i sitt 5 åriga liv :) Ham ble kastrerad för ca 2-3 månader sedan.
Kommer till tävlingsplatsen och han tar det ok, lite "uppe och kör" men kontaktbar ;):up: Ställer in honom i boksen och han faller strax till ro, super!

När det börjar närma sig min klass, så sadlar jag och sätter mig upp.. Han kändes ok, lite mer framåt än vanligt :) Kommer ca 300 meter och han flyger fullständigt i luften och bockar o lever om :angel: Jaja fortsätter att rida och samma sak igen O_o men mellan hans utbrott så går han riktigt fin tölt :p:love: Jag rider bort till collecting-ring och försöker få honom lite lugn, vi rider in på banan och hästen framför töltar lite fortare än vad Lilleman kan, så han blir lite efter,,, och så började det igen rodeo!!! så jag beslutar mig för att gå av banan, men innan jag hinner komma av banan så vet jag inte helt vad som hände men han stegrar, och högt. Vid det här laget så tyckte jag att det började bli liiiiiiite pinsamt :o av banan och red upp till stallet.... så var han lugn igen.
Beslutar mig för att ALDRIG tävla med honom igen.....

Men efter två dagar så går Djävulen i mig och tänker, han skall f a n inte vinna över mig :devil::mad::D

Så vi åkt till tävling igen :) Vilket resulterade i två A-Finaler och en 2.a och 4.e plats. Med fina delkaraktärer, som upp till 6,5 för tölt o galopp :D:D Traven får vi arbeta vidare på, för den är så fyrtaktig att den nästan inte liknar trav:laugh::laugh::laugh:
Så jag har fått blodad tand, han kan faktiskt, Lilleman :love:
18424223_10154844758528702_4517705087480518316_n.jpg

18342459_10154824286763702_4035954557614520476_n.jpg
 
Idag har den röda hästan och jag varit på kurs och skämt ut oss. Den lilla damen har ju inte haft några krav i livet och har dessutom rätt mycket egna idéer. Gå i några jäkla hörn tänkte hon då inte göra! Där stod ju mysko koner och lurade.

Men det gick att få lite styr på det också på slutet, stackars tränaren var alldeles genomsvett. Och jag får försöka lägga lite krut på basal lydnad framöver...
 
Jag vill presentera vår nykomling, Sinfónía!
Namnet är inspirerat av användaren Carla som hade en så vacker Sinfónía.

Min Sinfónía är efter Limbo från Änghaga. Mamma Flugsael är väldigt chill med sin dotter och är inte särskilt vaktande över huvud taget.:angel:

18620597_10154712429802029_5283736163523335130_o.jpg

2017-05-20%2016.51.47.jpg

18595536_10154712429652029_6675507235798085176_o.jpg
 
@Silkisif å så roligt med föl!

Är bra sugen jag också, men de stona jag har just nu vet jag inte om de duger så mycket till i avelsboxen. Står på önskelistan att köpa ett fint sto och avla på, men det blir väl inte iår.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 576
Senast: hundtant
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
48 49 50
Svar
990
· Visningar
65 332
Senast: Sel
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 606
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp