Hallåååå! Var är regnet?

tanten

Trådstartare
Idag tog mitt vatten slut fullständigt. Brunnen är torr. Eller snarare, det finns 10 cm vatten i botten, under sugventilen.

Vi har fått nätt 20 mm regn sedan i midsomras ungefär.

Såååå, vem törs erkänna? Vem har stulit vårt regn?
 
Ptja, med tanke på mängderna som fallit här under augusti/september så har i af jag stulit en liten del av det trots att jag bor ett stenkast från en älv :angel:
 
En bit vid västkusten snodde nog allt vatten du hade i brunnen när vi hade översvämningar här.
 
@tanten , jag kan samla ihop lite till dig härifrån, jag bor ju inte megalångt från havet om man säger så :D Varför Malmö skulle ta allt regn begriper jag inte, de har ju också ett hav de bor typ grannar med! Men det smakar kanske för mycket danskt?!:confused:
 
Idag tog mitt vatten slut fullständigt. Brunnen är torr. Eller snarare, det finns 10 cm vatten i botten, under sugventilen.

Vi har fått nätt 20 mm regn sedan i midsomras ungefär.

Såååå, vem törs erkänna? Vem har stulit vårt regn?
08-orna och göteborgarna tror jag!! Har visserligen vatten i brunnen (hoppas jag!!) men saknar alla goa svampar...
Fattar inte verör regnet i år koncentrerats till vissa områden? Är det vi eller dom som gjort något dumt??? :mad:
 
Inte vi (Upplandskusten).

Bor tack och lov på en källa/vattentäckt som är såpass djup och med tillflöde att den täcker hela byns vattenförsörjning. Oavsett väder.

Den trycker upp vatten konstant och det syns i hagen ffa som aldrig torkar ur.

Slut i brunnen är onekligen besvärligt!
 
Förlåt, men det är nog vi! För några veckor sedan fick vi 80 mm på ett dygn, de flesta vägar spolades bort och vi var avskurna från omvärlden i ett par dagar. Det har regnat väääldigt mycket mer, men inte på en gång. Kristinehamn, Värmland.
 
Inte vi (Upplandskusten).

Bor tack och lov på en källa/vattentäckt som är såpass djup och med tillflöde att den täcker hela byns vattenförsörjning. Oavsett väder.

Den trycker upp vatten konstant och det syns i hagen ffa som aldrig torkar ur.

Slut i brunnen är onekligen besvärligt!
Jag har två brunnar. En smal och väldigt djup som pumpen inte orkar dra upp vattnet från om det är lågvatten. Plus att vattnet ryktas vara otjänligt (trodde förrförra ägarens son...) Det vatten som används är från en källa man satt ringar i. Vattendjupet är ca en meter max. och botten ligger ca 1,5 meter under marknivå.

Det är med andra ord väldigt liten mängd vatten i brunnen, men det har varit ett rejält gott flöde - tills i år. :(
 
En mer seriös fråga - nån som vet vad det kostar att borra en brunn, i totalkostnad?

/tanten - boende på sandås med berg i dagen i gräsmattan
 
Här kostar det ca 25.000 om dom slipper spränga.
Och jag är inte skyldig till regnstölden,då jag fortfarande målar utsidan av huset och knapp tror mina ögon varje morgon det är sol.
 
Här kostar det ca 25.000 om dom slipper spränga.
Och jag är inte skyldig till regnstölden,då jag fortfarande målar utsidan av huset och knapp tror mina ögon varje morgon det är sol.
25'? Det lät kul. jag hade befarat en nolla till på den summan....
 
Beror på hur djupt du måste borra men det kan bli riktigt dyrt, 25 000 lät snuskigt billigt, vi räkna med 100 000...

@dobbis vem borrade åt er och hur djupt borrade ni?
 
Här verkar det inte spela någon roll med djupet,har borrat 2st (samma firma) de första 31m i sandmark och den andra 102m dåligt med vatten så då sprängde dom.
Slutsumman var 22 för den första och 25 för den andra.
 
Här verkar det inte spela någon roll med djupet,har borrat 2st (samma firma) de första 31m i sandmark och den andra 102m dåligt med vatten så då sprängde dom.
Slutsumman var 22 för den första och 25 för den andra.

Chocktillstånd här :D Kan du PMa firmans namn? Vi ska inte borra nu men det skadar inte att samla information :p
 
Dom bytte namn för ett tag sen men tror dom heter Vadsbo brunsborrning.
Firman ligger mellan Tidan och Skövde.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 197
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 804
Senast: Nota
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 353
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp