hållbar liten nummerlapp

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag har hittills använt de enkla runda nummerlapparna i plast, som sätts fast i tränset med gummiband. Men de går ju bara sönder efter ett tag och min inneboende miljömupp tycker att det är onödigt att köpa nya hela tiden.
Så, jag undrar om det finns någon nummerlapps-modell som har någon annan konstruktion, som håller bättre? Och som har samma storlek eller helst är mindre än de vanliga runda.
 
Vad tror du om denna?
busse-nummerlapp-burk-1.jpg
 
Jag har sett att det finns nummerlappar i läder. Ingen aning om kvalitet eller hållbarhet dock, har inte klämt på någon i verkligheten.

Edit: Såg att Hööks har en: https://www.hooks.se/ryttare/ryttar...=6011880c3ec3e27fa0fac543984312a1&fo_s=gplase
läder håller säkert längre än plast - även om det är plast på ena sida av dessa. Problemet är att man böjer och bänder i materialet för att få i och ur siffrorna och ju fler gånger, desto mer slitage.
 
Kan du inte ha på schabraket då? De håller ju i en evighet. :)
om man utgår ifrån att alla med nummerlappar rider, så kanske... ;)
Men jag använder det på huvudlaget på mina utställningsponnyer... Därav vill jag också att nummerlapparna ska vara små.
 
om man utgår ifrån att alla med nummerlappar rider, så kanske... ;)
Men jag använder det på huvudlaget på mina utställningsponnyer... Därav vill jag också att nummerlapparna ska vara små.
Nummerna på Nummerlapparna ska ju också vara synliga på lite håll så små lappar är nog lite svårt. Fast man kan ju alltid försöka göra egna, ta en bit tunnt läder och lite genomskinlig plast och sy ihop lite fint :).
 
Finns det inga "toppmatade" nummerlappar? Då borde man komma runt problemet med att materialet böjs och slits. Om det inte finns kanske man kan ordna det själv genom att köpa en fyrkantig variant och göra nya slitsar i ovankanten
 
Finns det inga "toppmatade" nummerlappar? Då borde man komma runt problemet med att materialet böjs och slits. Om det inte finns kanske man kan ordna det själv genom att köpa en fyrkantig variant och göra nya slitsar i ovankanten
det hade förmodligen varit mer slitstarkt
 
det hade förmodligen varit mer slitstarkt
Får pitcha förslaget till något företag som gör ridsportsprylar ;) . Tänker mig att man kan väderskydda genom en mjuk skinnflärp som viks ner och fästs med tryckknapp, då blir det ändå enkelt att få i och ur siffrorna.
 
Jag upplever dem som klart större än de i mjukplast. Så tror tyvärr inte att de är optimala på ponny, till häst däremot tycker jag att de är toppen. Själv brukar jag sy fast den mindre brickan på schabraket, tycker att det är snyggast.
Bild på min från kvalitén:
316504_2376945788180_8158026_n.jpg

287430_2376946068187_5507233_o.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver snart inhandla nya ridstövlar då mina håller på att ge upp. Men jag vet inte vad jag ska ha för några. Dom ska vara mjuka...
Svar
4
· Visningar
631
Senast: KAROLIJNAH
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 666
Senast: anna_panna
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
3 945
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp