Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Blacksmithfarm

Trådstartare
Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där den gata som har flest och bäst skräckinjagande utpyntningar på husen vinner. Det ligger enormt mycket prestige (och pengar) i tävlingen och de olika gatorna har bildat föreningar som planerar och hjälper till med pyntningen.


Men i år har det hänt något på Skrämselgatan. Det har kommit nya grannar. Och de nya grannarna är inte intresserade av att delta i Halloweenpyntandet. De är i full färd med att sätta upp julpyntet – i oktober! Nu blir det liv på gatan – alla vänder sig mot de nyinflyttade för att övertala dem om att delta. Med ett julpyntat hus kommer Skrämselgatan inte ha en chans att vinna tävlingen.

Hur ska det gå? Lyckas de övertala de nynflyttade?


ROLLISTA:

GODA
Jack-O-Lantern (variant av spökväckare)
Jack är en finurlig rackare. Han lyckas lura djävulen och får denne att lova att inte göra anspråk på Jacks själ. Tyvärr så ställer det till det för Jack så att han inte är välkommen in i himlen heller. Han får till slut en lykta så att han i alla fall hittar tillbaka till jorden där han vandrar planlöst omkring.
Jack kan vid ett tillfälle, oberoende av DL (så länge han lever), återuppväcka någon av de spelare som dött det senaste speldygnet. Spöket får då ta Jack’s lykta och med den i sin ägo kan spöket lägga en röst i varje lynch som kommer. Rösten skickas i PM till LL.
Jack och spöket får samtala med varandra utanför leken.
Jack får om han vill behålla lyktan själv. Gör han det så kommer han själv att omvandlas till spöke om han dör. Detta sker automatiskt om han inte har valt att ge ifrån sig lyktan.

Häxa
Får varje natt förhäxa en (levande) deltagare. Dennes röst kommer inte att räknas i kommande DL, deltagaren vet inte om att dess röst inte räknas.

Vampyren (variant av Magiker)
Vampyren är ingen riktig vampyr. Men det är inget man talar högt om om man har livet kärt. Vampyren har gjort allt för att skapa sin image, till och med förkastat sitt gamla namn. Dessutom har hon satt in riktiga vampyrtänder och filar sina naglar spetsiga. Den som ger sig på vampyren kommer att bli varse att hon inte ger upp utan kamp.
Vampyren drar med sig någon när den dör. Om den lynchas lottas det bland de som röstade på denne. Om den käkas så lottas det bland ulvarna i lyan.

Lärling
Kvarterets pyntsamordnare. Gör allt för att få saker att fungera så smidigt som möjligt. Har en förmåga att medla i konflikter och ställer sig självmant i korselden när det blir bråk. Som samordnare har hon bra koll på sina grannar och vet vad de gillar och inte gillar.
Lärlingen är både ängel och siare. Får varannan natt skydda en deltagare och varannan natt sia en deltagare. Väljer själv vad den börjar med.

Lärlingens ättling
Pyntsamordnarens dotter. En tonåring som i dagsläget inte kunde bry sig mindre om vilket sorts pynt som sätts upp. Men skulle hennes mor dö så fylls hon av en hämndlust som får henne att axla moderns roll som pyntsamordnare.
Ättlingen tar över lärlingens roll när lärlingen dött. Ättlingen får själv välja vilken förmåga den använder sin första natt och får ta del av vad Lärlingen har gjort innan.

Lösmynt spion (variant)
Kvarterets skvallertant. Ränner runt bland husen med det senaste skvallret.
Den lösmynta spionen får första natten full info själv. Därefter måste hon skicka vidare infon till en annan spelare. Hon får inte skicka till samma spelare två dagar i rad.
Hon kan välja att få en lottad rad själv, men gör hon det kommer även ulvarna att få en rad. Detta val kan hon göra varje dag.

Grannar
Bybor


ONDA
Ulvar
De nyinflyttade. De är inte intresserade av Halloween utan börjar hellre med förberedelserna för julpyntet. Något som inte går hem hos grannarna i området. Det skär sig mellan dem direkt och stoltheten på båda sidor gör att ingen vill ge vika.
Känner till varandra och får varje natt käka en deltagare.

Ulv i fårakläder
Smyger omkring och saboterar halloweenpyntet hos grannarna – fast om hon konfronteras så säger hon att hon gillar halloween.
Ingår i lyan. Lägger en falsk röst i leken och PM:ar sin verkliga röst till LL.

Psykopaten
Gör allt för att sabotera halloweentävlingen, är inte främmande för fult spel.
Ingår i lyan, om denne dör så drar den med sig en god spelare i döden. Lottas.


DELTAGARE

  1. Artline
  2. Batheart
  3. bumpo
  4. Derring-Do
  5. Ferrari
  6. fio
  7. Giraffen
  8. Habina
  9. Hedinn
  10. Helium
  11. Itwasnotmeguys
  12. LenaH
  13. Lenis
  14. Niyama
  15. Petroleum
  16. quarter4ever

REGLER

  • Var snälla och trevliga mot varandra.
  • Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det).
  • Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg. Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Blacksmithfarm röstar på cirkus". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar vi den första.
  • Efter två missade röstningar kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på. Om ni missar att DL så lägg då ändå er röst så fort som möjligt så övriga får något att ta ställning till.
  • När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.
Ni får gärna pm:a om ni har frågor eller åsikter om någon roll eller fördelning, om ni tycker att vi tänkt galet eller om ni tycker att någon hintar.

VINSTVILLKOR

Goda vinner när alla onda är döda.
Onda vinner när de är fler än goda.

DagDL tisdag 21:00
NattDL onsdag 08:00


Nu ska jag sätta mig och PMa allas roller!:D
 
Hittat hit. Hänger på världens roligaste busstorg. *grav ironi* och är inte alls otålig på att börja leka. ;)
 
Hittat hit! Skitkul tema för en som har fantastiska minnen från barndomens Halloweenfiranden. :D
 
har hittat leken:)
Jag har jobbat fram till nu så har inte hunnit vara inne under dagen men det verkar ju inte hänt särskilt mycket så här långt
Nu ska jag läsa igenom rollistan och se om jag hittar något att fråga om
Men noterar att det är 5 okända nick med , undrar om alla de är dubbelnick eller om det är någon ny eller nygammal under anonymt nick som är med :idea:
 
Ok så 16 deltagare
3 olika ulvar namngivna
Alla onda ingår i lyan, 2 av dem har specialroller ( ulv i fårakläder samt psykopaten)
7 namngivna goda roller
så det finns 10 roller i listan och alltså är det 6 utöver det som ska fördelas på bybor och ulvar
16/3 ≈ 5,333333.....
så kanske 5 ulvar totalt ( eftersom de har psykopaten som garanterat drar med sig en lottad godoch i så fall 5 bybor ?)
eller så är det 6 ulvar och 4 bybor, eller möjligen 4 ulvar och 6 bybor
Några andra antal än dessa tre alternativ känns som väl extremt åt vilket håll de än går åt för att vara sannolika är min tanke

Vampyren/ Magikern kan ställa till det genom att kanske dra med sig en god om den lynchas det lottas bland de som röstat på den och kan ju lika gärna bli en ond då om någon sådan röstat där .men blir den käk så tar den ju garanterat med sig en ulv, kan även dra med sig de med specialroller då antar jag ? Och vad händer om det lottas att den drar med sig psykopaten? drar den i sin tur då också med sig en god ? Är det korrekt uppfattat?

OM spökväckaren återupplivar en som deltar med dubbla nick får den som har dubbla nick berätta om det andra nicket då ?

Noterar också att ett väckt spöke har en dold röst som ska pmas till LL som räknas i lynchen

Lösmynte spionen har en annorlunda twist att om den själv vill få en lottad rad efter första nattens fulla spioninfo så får även ulvarna en lottad rad , och man får ju hoppas att den har någon i leken den kan lita på efter första nattens info som den kan skicka fulla infon till

Häxan förhäxar någon varje natt , vilket innebär att i första DL så är ingen röst förhäxad iom att ingen natt ännu varit ( noterar detta för mig själv så jag kommer ihåg det )

Ulven i fårakläder lägger en falsk röst öppet i leken som inte räknas utan den riktiga rösten ska pmas till LL

@Blacksmithfarm @cirkus se det jag fetat i detta inlägget vad jag funderar över :)
 
Vampyren/ Magikern kan ställa till det genom att kanske dra med sig en god om den lynchas det lottas bland de som röstat på den och kan ju lika gärna bli en ond då om någon sådan röstat där .men blir den käk så tar den ju garanterat med sig en ulv, kan även dra med sig de med specialroller då antar jag ? Och vad händer om det lottas att den drar med sig psykopaten? drar den i sin tur då också med sig en god ? Är det korrekt uppfattat?

OM spökväckaren återupplivar en som deltar med dubbla nick får den som har dubbla nick berätta om det andra nicket då ?

Noterar också att ett väckt spöke har en dold röst som ska pmas till LL som räknas i lynchen

@Blacksmithfarm @cirkus se det jag fetat i detta inlägget vad jag funderar över :)
Den drar med sig den som lotten faller på, specialroll eller ej
Ja, och tvärsom. Vamrpyren och Psykopaten drar med sig någon när de dör, om de dras med av varandra blir det alltså 3 st som dör.
Nej, den får bara ha kontakt med det återupplivade nicket. Spöket får inte berätta om sitt andra nick (om det har ett)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 580
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 372
Senast: Lobelia
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 244
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp