Halsbränna varför?

T

twinstar

Är ju nu i vecka 22 och har drabbats av halsbränna sen några veckor tillbaka men döm om min förvåning då jag på semestern i Kroatien inte hade halsbränna en enda dag.

Då är frågan. Vad äter/dricker jag här hemma som kan påverka halsbrännan?

Den enda egentliga skillnaden jag kan komma på är att under semestern drack vi kaffet av cappuchino-pulver och här hemma dricker jag vanligt bryggkaffe.

Vad får man mer halsbränna av? Åt ju både grillat och flottigt där nere! :)

Överhuvudtaget mådde jag väldigt bra därnere, trots värmerekord på över 40C flera dagar i rad i skuggan. Gjorde värmen, solen och saltvattnet sitt till!?
 
Sv: Halsbränna varför?

Jag har haft halsbränna till och från under nästan hela min graviditet (v37 nu), varje dag de senaste 2 månaderna. Jag har aldrig lyckats hitta ett helt klart samband med vilken mat jag äter. Jag har dessutom hört att det är olika för olika personer:

Det jag kommit fram till hitills är att det blir värre av choklad och mjölkprodukter, t ex yougurt. Jag tror också att det hjälper att dricka mycket bubbelvatten.
 
Sv: Halsbränna varför?

Frågan då om det är stressande miljö som påverkar?

Det började igår när jag satte mig på flyget igen och har fortsatt idag!
 
Sv: Halsbränna varför?

Frågan då om det är stressande miljö som påverkar?

Det började igår när jag satte mig på flyget igen och har fortsatt idag!

Kanske det, för mig verkar det inte stämma. Jag har lika mycket halsbränna när det är super stressig på jobbet eller när jag slappar på semestern. Min halsbränna blir däremot värre att att sitta mycket, magsäcken trycks väl ihop mer då antar jag. Men det kanske inte gäller så tidigt som v 22, jag kommer inte ihåg om livmoder var så högt upp då att påverkade. Hursom helst, jag mår bättre av att halvligga eller stå. Sitta i bilen lägre stunder är ganska jobbigt.
 
Sv: Halsbränna varför?

Kaffe påverkar negativt men mest handlar det om kroppsläge och hur mycket press bebben gör på magsäcken.

Så slappa i solstolen hemma :idea:

Det går att ta tex Gaviscon för att lindra, det tas inte upp av kroppen och påverkar inte fostret.
 
Sv: Halsbränna varför?

Ja, jag ska köpa lite cappuchinopulver och testa, tror mest på det faktiskt.

Och slappa lite i solstolen under paraplyet här hemma:)
 
Sv: Halsbränna varför?

Håller med Silverkejdan, vila fungerar faktiskt! Sedan jag fick förhållningsregler om att ta det lungt, då sambon hade vår son, så mildrades min halsbränna. Och jag har haft det enormt jobbigt med den, har legat sömnlös och bara svalt och svalt och svalt... Massor med uppstötningar och ingenting har hjälpt. Gaviscon hjälpte för stunden, men bara om jag höll mig absolut stilla efter intaget.

Dock vill jag minnas att tuggtabletter hjälpte ganska bra, men det var nog för att man kunde ta dom rätt så ofta.
 
Sv: Halsbränna varför?

Jag får halsbränna av allt och inget. :
Inatt överdoserade jag samarin och snodde sambons kuddar så jag kunde "bulla upp mig" i sängen. Inte fasen hjälpte det. Bubbelvatten gör det hela ännu värre.

Jag får flytta till kroatien helt enkelt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp