Hälsning vid ärevarv

skogsryttaren

Trådstartare
Hur viktigt är det. Vart med om mycket blandat och har börjat fundera hur viktigt det egentligen är? Vad jag har sett gör man det bara i dressyr eller är det hoppning också?

Kan ju vara bra att veta när man precis har börjat tävla lite mer efter uppehåll.
 
Hur viktigt är det. Vart med om mycket blandat och har börjat fundera hur viktigt det egentligen är? Vad jag har sett gör man det bara i dressyr eller är det hoppning också?

Kan ju vara bra att veta när man precis har börjat tävla lite mer efter uppehåll.

Tycker dom flesta kör med hälsning (på dressyrtävling), även om det är avsutten prisutdelning. Kanske inte när det är i en liten cafeteria, men annars tycker jag att hälsningen lever kvar.
 
I Dalarna har vi till häst, senast div 3 dressyr där segrande laget var till häst. Individuellt var de tre första till häst. Och alltid hälsning!
 
Ok hos oss här i halland har vi aldrig det. Inte ens när vi vann Div1 hade vi den till häst!

Här i Stockholm är det i princip alltid till häst. Jag är kluven till det. Visst är det festligt, men jag kan tycka att det är taskigt mot hästarna att göra i ordning dem igen bara för det där plus att det emellanåt faktiskt är en onödig säkerhetsrisk.
 
Här i Stockholm är det i princip alltid till häst. Jag är kluven till det. Visst är det festligt, men jag kan tycka att det är taskigt mot hästarna att göra i ordning dem igen bara för det där plus att det emellanåt faktiskt är en onödig säkerhetsrisk.

Ja det är väl så dom tänkt här antar jag...
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
606
Senast: Fiorano
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
13
· Visningar
1 283
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 602
Senast: hhere
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp