Bukefalos 28 år!

Halvtidsjobb och idétorka...

R

Raderad medlem 124573

Halloj! Är ganska ny här och brukar mest läsa. Nu behöver jag dock lite nya fräscha ögon och bra idéer, och här finns ju massor av smarta människor :-)
Jag har i dagsläget ett rent "hästjobb" som jag älskar men som tyvärr inte fungerar ekonomiskt... Är vitt, helt ok betalt och schyssta villkor OM man hade varit nybakad student eller bara ville utvecklas och ha kul en kortare period. Problemet är att jag är en bit över 30 och inte alls "borde" jobba så här. Detta skulle bara vara tillfälligt men var så kul att jag "fastnade".....

Nu är min tanke att försöka hitta ett mer "normalt" jobb på del/halv-tid och kunna rida/fortsätta med detta lite utöver.
Men vad kan man ha för jobb som är lämpligt att kombinera med? Ekonomiskt klarar jag mig på en halvtid men får ju inte vara allt för lågavlönat... Jag är universitetsutbildad inom häst och har nästan 15 års arbetslivserfarenhet men aldrig haft ngt annat än hästjobb...
Säljare och städare går tyvärr bort av olika anledningar.
Jag tänker typ butik, bensinmack men sen tar idéerna slut.
Förslag?
 
Jag förstår inte riktigt hur säljare går bort när du samtidigt själv föreslår butik och bensinmack. Är det en särskild typ av försäljning som du har svårt för?
 
Reception? :) Jag jobbar i hotellreception och tycker det är jättekul, på somrarna är jag i receptionen på en camping med samma ägare som hotellet och det är också kul, men väldigt annorlunda. Ett relativt enkelt yrke (kräver visserligen en del av än som människa, men har man rätt personliga egenskaper så är det inget svårt jobb liksom) som är socialt och roligt, och kan vara väldigt annorlunda beroende på vart man jobbar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp