Han har dålig andedräkt

Fresubin

Trådstartare
Hur talar man om för sin partner att han har dålig andedräkt? Vi har varit tillsammans i över ett år. I början kände jag nog aldrig att han skulle ha dålig andedräkt men nu på sistone är den hemsk. Han borstar tänderna morgon och kväll alltid.
Jag tycker sånt här är riktigt jobbigt att ta upp. Trots att vi är öppna med varandra. Men vi har ju inte känt varandra så länge. Även om vi hade det så tycker jag det är så tungt att ta upp. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om han hade att till mig att jag luktar illa.
Men jag vill inte kyssas nu :(

jag tog ändå upp det en gång förra veckan. Jag sa " oj din andedräkt är inte så bra.." då såg han paff ut och sa "oj är den inte " så gick han och borstade tänderna
Dagen efter så kom han hit efter jobbet borstade tänderna självmant när han tog av sig jackan. Men nu verkar han glömt bort min pik..


det gick bra för mig att säga det en gång. . Men nu känner jag mig dryg. Han borstar ju tänderna morgon och kväll..
 
Tandtråd kanske behövs, för att få bort gammalt bös.

Köp hem en och säg till honom något om att du kännt dig ofräsh i munnen eller något. Sätt på handfatskanten och se om han nappar ^ ^
 
Ser inte varför man skulle behöva linda in det. Säg som det är och be honom försöka göra nåt åt det. Tandtråd, munskölj och i värsta fall får han väl gå till tandläkaren och se om det är nåt annat problem. Människor som luktar gott får ligga mer, så enkelt är det. :D
 
Jag tycker inte heller att du ska linda in det. Det är inte alltid en själv märker hur ens egen andedräkt luktar och då är det schysst om någon närstående säger till när det luktar illa. Är det ofta så är det kanske dags att gå till tandläkare. Jag skulle i alla fall hellre vilja att min partner var den som sade till istället för kollegorna.

Det är ju inte vettigt att du biter ihop och hånglar fast du tycker det luktar blä. :p
 
Jag undrar om du egentligen ens vill vara tillsammans med din pojkvän. Det här är andra tråden du startar om brister han har.
 
Är ju inte jätteofta dålig andedräkt beror på tänderna eller bristen på tandborstning, om jag förstått det rätt iallafall. Tandborstning ger ju dock en tillfälligt bättre lukt. Är ju alltså inte jättelätt att göra något åt alltid, kanske ett inköp av sb12 eller vad det heter och ha framme kan hjälpa.
 
Jag har för mig att man kan få dålig andedräkt om man har hål i tänderna. Kanske dags för honom att ta sig till tandläkaren?
 
Hur talar man om för sin partner att han har dålig andedräkt? Vi har varit tillsammans i över ett år. I början kände jag nog aldrig att han skulle ha dålig andedräkt men nu på sistone är den hemsk. Han borstar tänderna morgon och kväll alltid.
Jag tycker sånt här är riktigt jobbigt att ta upp. Trots att vi är öppna med varandra. Men vi har ju inte känt varandra så länge. Även om vi hade det så tycker jag det är så tungt att ta upp. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om han hade att till mig att jag luktar illa.
Men jag vill inte kyssas nu :(

jag tog ändå upp det en gång förra veckan. Jag sa " oj din andedräkt är inte så bra.." då såg han paff ut och sa "oj är den inte " så gick han och borstade tänderna
Dagen efter så kom han hit efter jobbet borstade tänderna självmant när han tog av sig jackan. Men nu verkar han glömt bort min pik..


det gick bra för mig att säga det en gång. . Men nu känner jag mig dryg. Han borstar ju tänderna morgon och kväll..
Bara säg det rakt ut? Ni har varit tillsammans i ett år, det är långt nog för att kunna säga en sådan sak till sin partner. Klarar ert förhållande inte av att ni kan säga sådana saker till varandra så var det inte starkt från början. Det är ju upp till honom om han vill göra något åt det men han kan åtminstone få veta det. Väljer han sen inte att vilja ändra på det så kan du ju låta bli att kyssa honom, det är ditt val t.ex.

Svårare än så behöver man inte göra det.

Dålig andedräkt kan man få av vissa mediciner, har jag hört.
 
Men nu verkar han glömt bort min pik..

Pikar är onödigt. Säg som det är istället. Hur ska han veta att det är ett kvarstående problem om du bara sagt det en gång? Han kan ju lika gärna tro att det bara var den gången liksom, eftersom du inte tog upp det igen.
 
Bara säg det!

Jag gillar mjölk. Av mjölk får man inte jättemysig andedräkt. Mitt ex bara sa det rakt ut, "du har mjölkandredräkt". Då gick jag och borstade tänderna, och så var det bra med det.

Han fick å andra sidan ölandedräkt, men det luktar ju bara gott, så det blev snarare mer hångel av det. :D
 
Han borstar morgon och kväll, men hur? Ibland kan det sitta små matbitar bakom de sista tänderna och där är det svårt att komma åt. Dessutom behöver man borsta tungan och gommen ibland. Det finns även de som får beläggningar på mandlarna, typ, och där kommer man inte riktigt åt att borsta. SB12 tycker jag själv hjälper, oftast behöver man inte ta mer än några ggr så försvinner problemet ett bra tag.
 
@Fresubin: Jag tror inte någon kan ge dig råd hur du ska tala om det för din pojkvän eftersom alla förhållanden är olika.

Min partner har sett mig i vidriga omständigheter pga min sjukdom. Jag är extremt rak med honom och han är extremt rak med mig. I vårat fall skulle dålig andedräkt vara en bagatell att tala om för den andra med tanke på vad vi redan varit med om. Vi är dessutom väldigt öppna människor som inte tassar på tå.

Du får helt enkelt fråga dig hur kommunikationen fungerar i ert förhållande och hur det är bäst att säga det till honom baserat på det.
 
Hur talar man om för sin partner att han har dålig andedräkt? Vi har varit tillsammans i över ett år. I början kände jag nog aldrig att han skulle ha dålig andedräkt men nu på sistone är den hemsk. Han borstar tänderna morgon och kväll alltid.
Jag tycker sånt här är riktigt jobbigt att ta upp. Trots att vi är öppna med varandra. Men vi har ju inte känt varandra så länge. Även om vi hade det så tycker jag det är så tungt att ta upp. Jag skulle skämmas ögonen ur mig om han hade att till mig att jag luktar illa.
Men jag vill inte kyssas nu :(

jag tog ändå upp det en gång förra veckan. Jag sa " oj din andedräkt är inte så bra.." då såg han paff ut och sa "oj är den inte " så gick han och borstade tänderna
Dagen efter så kom han hit efter jobbet borstade tänderna självmant när han tog av sig jackan. Men nu verkar han glömt bort min pik..


det gick bra för mig att säga det en gång. . Men nu känner jag mig dryg. Han borstar ju tänderna morgon och kväll..

Det är väl bara att säga att andedräkten inte luktar bra?! Jag skulle aldrig kunna tänka mig att leva i ett förhållande där man inte skulle kunna ta upp ett sådant problem
 
Pikar är aldrig bra...de bara nöter sönder så säg som det är istället på ett trevligt sätt.
Tandsten kan lukta, det fixar sig lätt med ett tandläkarbesök.
Dålig kost eller väldigt ensidig kost kan också ge dålig andedräkt.
Sen har du fått tips på olika munskölj osv. De är bra.
Finns många olika anledningar som kan ge dålig andredräkt. Om den är jättehemsk kanske andra också känner den och då är det väl bra om du som hans partner kan upplysa honom om läget så han kan få bukt med det. Personligen skulle jag inte låta min partner gå och lukta illa eller annat "pinsamt" omedvetet utan att säga något.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 900
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 692
Senast: Fibusen
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp