Han somnar jämt

Joyride

Trådstartare
Min kära sambo har förmåga att somna framför tv typ 5 av7 dagar. Det är så jävla tråkigt! !!
Han säger att det ligger i släkten hmm
Har någon förslag på om det kan vara något som ligger bakom detta typ brist på något eller så?
 
Jag är likadan. :/ blir lite bättre på semestern när man vilat upp sig. Jag blir trött av stress, mkt att göra och dessutom allergi mot djur jag har. Inte lätt, och blir inte bättre av dåligt samvete mot den man umgås med.

Jag brukar köra på att ha vissa kvällar jag dricker kaffe, håller mig aktiv osv så man kan se en hel film, så gör det inget om man somnar andra kvällar. Det funkar ju inte för alla att sitta som ett ljus och kolla på tv hela kvällarna utan det blir ett kämpande mot sömnen. Så mitt tips är att dela upp det i lite mer kvalitetstid vissa kvällar och ok att somna andra.
 
Min kära sambo har förmåga att somna framför tv typ 5 av7 dagar. Det är så jävla tråkigt! !!
Han säger att det ligger i släkten hmm
Har någon förslag på om det kan vara något som ligger bakom detta typ brist på något eller så?

Skulle spontant ta o traska iväg till doktorn för att ta lite prover.
 
Om det inte är något som kommit plötsligt, eller gör att han får svårt att sova på nätterna, så får man väl gilla läget. Min pappa somnar alltid runt 18 i soffan typ . Det har han gjort så länge jag kan minnas. Vill du ha honom vaken för att du vill ha sällskap så får ni väl hitta på något som aktiverar hjärnan mer än slötittande på tv.
 
Min kära sambo har förmåga att somna framför tv typ 5 av7 dagar. Det är så jävla tråkigt! !!
Han säger att det ligger i släkten hmm
Har någon förslag på om det kan vara något som ligger bakom detta typ brist på något eller så?
Finns inget bättre sömnmedel än tv :D:D

Jag är likadan. På dagen snurrar det runt en massa saker i huvudet. När man sedan sätter sig i soffan framför tvn så stannar hjärnan till och vipps så somnar man. Finns ju en anledning till att tvn kallas för dumburken ibland :D

Jättesvårt att stå emot att somna. Ofta somnar jag så snabbt att jag inte ens märker det. :o
 
Min kära sambo har förmåga att somna framför tv typ 5 av7 dagar. Det är så jävla tråkigt! !!
Han säger att det ligger i släkten hmm
Har någon förslag på om det kan vara något som ligger bakom detta typ brist på något eller så?

Han kanske tycker TV är tråkigt, spela Alfapet eller få in honom på dataspel istället. ;)

Finns inget som kan få en att somna så snabbt som det sövande mumlet av ett TV program.

Min pappa somnar alltid framför TVn med hm tidningen över ansiktet. Det är för att han jobbar för mycket och sover för lite.
 
För att man somnar framför TVn?.

Ja, faktiskt. Har det pågått länge och det är ett problem (vilket det är eftersom TS har startat en tråd) så kan det vara vettigt
att uppsöka läkare och ta blodprov.

/Squie - vars partner var jättetrött, gick till läkare o upptäckte ett fel. Partnern går nu på medicin.
 
Du får föreslå ngn aktivitet eller ngt där man aktiverar hjärnan...
Att bara be ngn låta bli att somna går nog inte...:D
Ibland har jag typ undvikit att kolls på film/tv med killar kag nyss träffat. För jag vet att jag bara somnar och jag kan typ snarka haha..:D
 
Å somnar framför tvn gör jag typ 4 av 5 ggr. Finns inge bättre somnmedel, fungerar också som insomningmedel. Brukar göra mig natt klar, borsta tänder och sånt så det är bara att går att lägga sig då ögonen börjar gå i kors.
Min sambo somnar aldrig och jag beundrar faktiskt folk som kan sitta framför tv en hel kväll!
 
Jag somnar ofta framför tvn. Jag är vännen som alltid somnar medan andra garvar till filmen. Somnade t.o.m. när jag kollade på bio..

Har också somnat på bio ett par gånger :o

Funderar på om TS sambo tycker att det är ett problem att han somnar? Jag somnar lätt om jag är trött, sitter bekvämt och tittar på TV, ser inget problem med det. Ljudet blir sövande och det är ju inte direkt så att man måste använda hjärnan. Vill ni umgås utan att han somnar kanske det finns andra aktiviteter som passar bättre, kanske spela ett spel?
 
Ja, faktiskt. Har det pågått länge och det är ett problem (vilket det är eftersom TS har startat en tråd) så kan det vara vettigt
att uppsöka läkare och ta blodprov.

/Squie - vars partner var jättetrött, gick till läkare o upptäckte ett fel. Partnern går nu på medicin.

Framgår ju inte att det är ett problem för honom dock? Och att somna just framför TVn behöver ju inte betyda att man har problem med trötthet, frågan är väl om sambon har svårt att hålla sig vaken generellt eller om han bara finner TVn sövande. Enligt TS säger han dessutom att hela hans familj är likadana.

Jag kommer själv från en familj med TV-sovare. Jättepraktiskt, kunde man byta kanal fem minuter efter pappa bestämt att vi alla skulle se på något tråkigt. :up:
 
Min kära sambo har förmåga att somna framför tv typ 5 av7 dagar. Det är så jävla tråkigt! !!
Han säger att det ligger i släkten hmm
Har någon förslag på om det kan vara något som ligger bakom detta typ brist på något eller så?

Jag förstår att det känns tråkigt, men jisses vad skönt för honom. Det är sällan jag somnar i soffan, men när jag väl gör det, tycker jag det är underbart. Man slumrar. Det är en underbar känsla att slumra. Jag tror han mår gott av det.
Ni kanske kan enas om att han är vaken vissa kvällar i början av veckan, så du inte känner dig så ensam.
 
Samma här med min man. Men det är vad han behöver ett antal kvällar i veckan. Fredag och lördag kväll är däremot bokade för umgänge. Då är TVn avstängd och vi sitter upp vid matbord eller fåtöljgrupp och pratar och har trevligt. Vill man inte somna får man ta bort det som inbjuder till sömn.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 920
Senast: Hazel
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
679
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 005
Senast: Whoever
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp