Handdammsugare för kattsand

Riru

Trådstartare
Finns det någon som duger alls? Alltså en sån där liten man hänger på väggen. Vore så smidigt att ha en vid kattlådorna så man snabbt kan suga upp sand som skvätts ut.
Har bara hört och läst om dåliga erfarenheter, men enligt tester på nätet så ska det ju finnas bra.
Någon som har en som klarar av kattsand? Det är finkornig, klumpbildande sand vi har.
 
Ingen aning om dammsugare till kattsand men vi hade vår kattlåda inbyggd i en större låda så vi fick väldigt lite kattsand utanför lådan. Vi gjorde ungefär så här (hoppas jag får länka till en sida på nätet (inte min)):

https://inspireramera.se/2010/07/20/tips-bygg-in-kattsandladan/

Sen hade vi en badrumsmatta inuti möbeln som på bilden och en som låg utanför möbelns ingång också (som dörrmatta). Vi köpte den fluffigaste badrumsmatta vi kunde hitta. Sen räcker det att man dammsugar/skakar av den regelbundet så slipper man ha en massa sand på golvet. Vi hade inte lucka i öppningen för vår ena katt var rädd för luckor. Vi tog istället smala remsor av vaxduk och hängde som ett draperi i öppningen så att luften inte skulle cirkulera fritt utan lukten skulle i så stor utsträckning som möjligt stanna i möbeln.
 
Ja alltså jag var nog otydlig i rubriken, är inte ute efter någon speciell somm gjorts för kattsand utan bara en handdammsugare som klarar av kattsand. :p då jag läst att folk tycker dom är så dåliga och inte ens klarar av damm.
Hade gärna haft en större matta vid lådorna men den ena katten pissar på alla mattor han ser så fort det hamnar en på golvet. Så kan bara ha såna där små klistriga mattor precis där de stiger ur lådan. Men det hjälper ju inte helt.
Bygga in vill jag helst inte heller göra då samma katt pissar rakt på väggarna då istället för att sätta sig ned. Hade en sån där igloo ett tag, den är stor och rymlig, men han pissade på väggarna hela tiden så det blev så mycket extra rengöring.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
957
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 275
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 691
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 457
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp