Handläggningstider försäkringsbolag

tolksele

Trådstartare
Jag är ruskigt trött och besviken och ledsen över mitt försäkringsbolags handläggningstider just nu och är därför intresserad av hur snabba andra bolag är med livskadeanmälan/skadereglering.

Har en ny häst jag är intresserad av och som snart ska besiktas och vill därför ha lite mer koll innan jag tecknar försäkring.

Så, hur är ditt försäkringsbolags handläggningstider?
Tänker inte på direktreglering via klinik nu (finns det något bolag som inte erbjuder detta?) utan alla andra ärenden.
 
Jag har Sveland och de har hela tiden varit väldigt snabba. Alltid inom en vecka, senast tog det två dagar från det jag faxade in kvitton tills pengarna var på kontot.
 
Agria skade anmälan tog ca en vecka från det jag skickat in kvitton och journal kopior på hembesök ( 3st) innan jag hade pengarna på kontot.
 
Har Folksam och om det inte är direkt reglerat så ringer jag till Folksam och talar om vad det står på vet kvittot och så är pengarna på mitt konto efter 1-3 dagar. Super smidigt!
Med vänlig hälsning
Pudlan
 
Tack så himla mycket för era svar!
Som längst ha jag väntat en dryg månad och det är ju helt katastrofdåligt förstår jag nu :mad:
 
Jag har haft Agria på båda de två hästar jag har ägt själv, och varit nöjd. Ganska mycket sjukdomshistorik med första hästen där försäkringen nyttjades, det är visserligen länge sen så det var mest min mamma som hade kontakt med dem, men kontakten har fungerat bra. Hade Sveland på foderhästen eftersom det var där ägaren hade henne försäkrad, och kan inte säga annat än att även det fungerade.
 
Jag har If och har alltid fått mina pengar inom 2-3 dagar, både vid ersättning för veterinärvård och vid utbetalning av livförsäkringar. Dom är alltid snabba, även när det gäller min privata olycksfallsförsäkring och hemförsäkringen.
 
Jag har bara tagit ut livförsäkring en gång och då hos If. Det tog ett bra tag, men visade sig bero på att kliniken inte skickat in papprena. Jag fick åka dit och hämta papprena och skicka, trots att de lovat att skicka samma dag vi var där (jag ringde 2 veckor senare först till If och sen till kliniken). När de väl fått papprena ringde de direkt och godkände, trots att det var under semestrar och allt. Superbra skött av If.

/Lavinia
 
Har Folksam och om det inte är direkt reglerat så ringer jag till Folksam och talar om vad det står på vet kvittot och så är pengarna på mitt konto efter 1-3 dagar. Super smidigt!
Med vänlig hälsning
Pudlan

Men vafan!

Jag har Folksam på nytillskottet. Kollade på deras sida och där stod det ring och ett nummer. Jag ringde. Skadehandläggaren som svarade sa att hästar inte telefonregleras. Så jag mailade in. (Inte hört mer än att de tagit emot det än, det var i måndags)

Så vilket nummer ringde du?

Till TS. Normalt har alla bolag jag haft legat på 1-2 v. Ibland gått betydligt fortare, och IF går endera direkt (tfn) eller 1-2 dagar för mail. Blixtsnabba.

Livskada med begäran om avlivningstillstånd så har alla bolag hållit sig på under en vecka.

Sveland är de som tagit längst tid, de har ofta tangerat 3 v. Sommartid är all time low 2 mån. Agria hade 6 v en sommar.
 
Agria. Skickade in alla kvitton dagen efter jag fått dem. Pengarna på kontot efter mindre än en vecka.

Den bruna damens klinikvård har varit väldigt snabbt handlagt av Agria över lag måste jag säga. Snabba att svara på frågor
 
Agria och IF(hund), IF har varit absolut snabbast, extra nice att bara kunna ringa in ärendet. Agria brukar väl ta någon vecka på sig.
 
Jag tror att jag har haft nästan alla bolag som nämns här innan. Det enda som strulat i modern tid så att säga är Sveland. Övriga har det inte var något problem med alls utan det har gått över förväntan fort d v s pengarna har varit på kontot innan brevet med beslutet kommit från bolaget på posten.
 
Jag kontaktar min ombudsman, så fixar vi det som behövs och oftast är det klart på ett para dagar.
 
Agria. På kliniken har jag direktreglerat. När jag tog ut distriktarn gjorde jag anmälan på nätet, bifogade faktura + underlag från veterinären och hade pengarna inom några dagar.
 
Har aldrig haft problem under alla år haft agria och Folksam . Har Folksam sen 12 år nu på både katter och häst och aldrig upplevt ngt struligt bortsett från att det var förseningar en sommar år 2011 och då förklarade de direkt vid påringning att de var underbemannade under semestertider och därmed försenade . Har aldrig upplevt det sen dess , hanteringen är snabb och smidig .
 
Men vafan!

Jag har Folksam på nytillskottet. Kollade på deras sida och där stod det ring och ett nummer. Jag ringde. Skadehandläggaren som svarade sa att hästar inte telefonregleras. Så jag mailade in. (Inte hört mer än att de tagit emot det än, det var i måndags)

Så vilket nummer ringde du?

Till TS. Normalt har alla bolag jag haft legat på 1-2 v. Ibland gått betydligt fortare, och IF går endera direkt (tfn) eller 1-2 dagar för mail. Blixtsnabba.

Livskada med begäran om avlivningstillstånd så har alla bolag hållit sig på under en vecka.

Sveland är de som tagit längst tid, de har ofta tangerat 3 v. Sommartid är all time low 2 mån. Agria hade 6 v en sommar.


Ringer skade kontoret. Just nu har jag inte nr o pappren framme. Men det står på försäkrings beskedet. Be att få komma till skada på häst eller häst avd så kopplar de om dig. Har inte varit några problem ännu.
Mvh
Pudlan
 
Folksam något långsamma i sommartider. Agria tog ca 1 månad. Min olycksfallsförsäkring i IF hanterades blixtsnabbt och mycket professionellt.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är så trött på detta. Nu har jag gett upp tanken på att ha egen cykel, det går uppenbarligen inte i den här stan. Innan vi flyttade...
2
Svar
38
· Visningar
2 132
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Vad gäller? Jag skulle alltså ha jobbat i dag, 21-07. har setat och kört närmare 7 mil och hade bara ca 2 mil kvar. Stannar innan en...
2
Svar
27
· Visningar
3 709
Senast: anna_panna
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 207
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp