Handskvärmare/värmda handskar?

Sv: Handskvärmare/värmda handskar?

Cavallo är väl ett märke som har många olika handskar?
Vilka har du upptäckt är bra? :)
 
Sv: Handskvärmare/värmda handskar?

KL

Själv rider jag i såna där fingervantar som kallas mirakelvantar, men jag har de som är lite lurviga och inte de vanliga stickade. När de är slitna och lite skitiga så ger de ett sånt superbra grepp om tyglarna att jag själv är förvånad. Är det riktigt kallt har jag tjockare vantar medan jag fixar o donar, sen smörjer jag in händerna med heatlotion, den ger ju värme...då behövs inget mer än fingervantarna :D Underbart! Hatar att rida i tjocka vantar, de är bara i vägen och klumpiga.
 
Sv: Handskvärmare/värmda handskar?

Heat lotion! Har jag aldrig haft en tanke på... :idea:
 
Sv: Handskvärmare/värmda handskar?

Akta så du tål den bara, jag hade någon aloe vera sk milt värmande liniment på min arm och det kändes efter några minuter som att ha armen i en brännmanet... :crazy:
 
Sv: Handskvärmare/värmda handskar?

Jag kör med ett par tunna Back on Track handskar under ett par andra handskar, funkar jättebra! Longerade min pålla idag i -7 och frös ingenting!
Klart värt tycker jag, se bara till att de övre handskarna inte är för små så det blir jättetajt, ta gärna en stl större än vanligt till ytterhandskarna så tycker jag det funkar iaf :)
 
Sv: Handskvärmare/värmda handskar?

Mina ser likadana ut förutom att mina inte har mudden vid handleden. Men dessa kostade 1149 kr stod det. Det måste väl ändå vara fel? Mina kostade 149 kr. (och jag använder dem aldrig för jag fryser som f_n i dem och de är för klumpiga i fingrarna för mig) Men med en mudd nertill gissar jag att de blir varmare. Det är mycket kalluft som stoppas av en bra mudd.
 
Sv: Handskvärmare/värmda handskar?

Jag tror att de utan mudd är annorlunda på fler sätt av vad jag tolkat på ett forum jag hamnade, så mina är nog värmare på fler sätt.
Priset på de hemsidor jag såg var för flerpack, inte per styck, så du har nog sett detsamma!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp