Hänger med högerfram

Lolitapop93

Trådstartare
Hej jag har en fråga ang min häst. Såg på några bilder nu att över ca varannat hinder så hänger han med högerframben. Känns helt normal i ridning, vad kan detta bero på?
 
Är bliden tagen i ett lite senare moment så har ju hästen börjat fälla ut frambenen för att landa o fäller då ut motsatt sidas ben först map vilken galopp den ska landa i. fäller den ut vänster lite tidigare så landar den i höger galopp.

Är bilden tagen i ett lite tidigare moment så har hästen inte hunnit vika upp det senare benet från marken.

Helt mitt över (om du ser i en serie o de aldrig är parallella) vet jag inte :D
 
Kan vara så att hästen inte är rak och helt i balans med lika mycket vikt på båda bakbenen när den tar av, att den hoppar lite snett. Låter extra troligt eftersom det alltid är samma som "hänger".
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 618
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
411
Senast: tessan.g
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
989
Senast: tanten
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 170
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp