Här fortsätter vi att störa oss på rimliga o orimliga saker, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig fruktansvärt på att jag måste skriva ett arbete (mitt sista :banana:), men att jag bara inte FÖRMÅR mig till att sätta fart.... :mad:
 
Är det inte modernt med rufsiga gräsmattor ;) helst så pass övervuxen att det är fullt med blommor alltså mer eller mindre en äng till alla bin och fjärilar :up:

Jag skiter i om det är modernt eller ej men jag låter alltid delar av gräsmattan växa upp och bli äng. Det är vackert och ger mindre med gräsmatta att klippa :D
 
Jag stör ihjäl mig på när jag hör "jamen ditt program kan ju inte vara speciellt svårt, de flesta som kommer in kommer ju ut". Speciellt när det är tentatider och jag ska skriva tenta på 30 hp och göra praktiskt prov som innefattar allt teoretiskt + praktiskt vi gjort de senaste 2 åren.

NEJ det är inte så att "alla kommer ut" för att det är LÄTT. Vi tar oss igenom för att vi har gett oss fan på det och kämpar. Vi offrar fritid, välmående och sömn. De sista två åren har jag varit på klinik typ 8-17 varje dag PLUS plugget som ska göras när jag kommer hem. Det är som en högskoleutbildning och ett heltidsjobb samtidigt. Det är fan inte en walk in the park.

Slut på tenta-p-rage.
 
Ok gick ut för att köpa morgonkaffe och insåg att supportrarna tagit över 7-eleven. Sex poliser stod och betraktade spektaklet. Hela gatan full av öldrickande engelsmän, ngn hade satt fast en stor United-flagga över vår husfasad. Klockan är 11.20. Det har nog bara börjat...
Det känns ändå bra på något sätt att det i slutändan jämnar ut sig med samhällskostnaderna mellan könen. Visst, nu är det någon enstaka polis extra som vaktar männen men sen runt Stockholm Horse Show så behöver de ju dra ut igen och skydda staden från vrålande kvinnor som hotar med våld och förstörelse om någon domare sätter för låga betyg på favoritekipaget i küren.
 
Det känns ändå bra på något sätt att det i slutändan jämnar ut sig med samhällskostnaderna mellan könen. Visst, nu är det någon enstaka polis extra som vaktar männen men sen runt Stockholm Horse Show så behöver de ju dra ut igen och skydda staden från vrålande kvinnor som hotar med våld och förstörelse om någon domare sätter för låga betyg på favoritekipaget i küren.

:rofl::rofl::rofl::bow:
 
Det känns ändå bra på något sätt att det i slutändan jämnar ut sig med samhällskostnaderna mellan könen. Visst, nu är det någon enstaka polis extra som vaktar männen men sen runt Stockholm Horse Show så behöver de ju dra ut igen och skydda staden från vrålande kvinnor som hotar med våld och förstörelse om någon domare sätter för låga betyg på favoritekipaget i küren.

:up:

Kanske skulle vi införa en manlig skatt? En skatt som läggs på varje person av manligt kön enbart för att han löper större risk att utgöra en större kostnad för samhället.
 
Jag stör ihjäl mig på när jag hör "jamen ditt program kan ju inte vara speciellt svårt, de flesta som kommer in kommer ju ut". Speciellt när det är tentatider och jag ska skriva tenta på 30 hp och göra praktiskt prov som innefattar allt teoretiskt + praktiskt vi gjort de senaste 2 åren.

NEJ det är inte så att "alla kommer ut" för att det är LÄTT. Vi tar oss igenom för att vi har gett oss fan på det och kämpar. Vi offrar fritid, välmående och sömn. De sista två åren har jag varit på klinik typ 8-17 varje dag PLUS plugget som ska göras när jag kommer hem. Det är som en högskoleutbildning och ett heltidsjobb samtidigt. Det är fan inte en walk in the park.

Slut på tenta-p-rage.
Vad pluggar du till?
 
:up:

Kanske skulle vi införa en manlig skatt? En skatt som läggs på varje person av manligt kön enbart för att han löper större risk att utgöra en större kostnad för samhället.
Hellre då avgifter som gör att kostnaden hamnar hos dem som deltar i aktiviteterna. Det känns rimligt att biljettpriserna skulle bli högre så att de som ser matchen på plats betalar. Vid sådana här monsterevenemang, där "festligheterna" också sprider sig till sportbarer och pubar som visar matchen, skulle man kanske även behöva ta extra betalt från dem som gör det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 371
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 236
Senast: Modest
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 744
Senast: Migo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp