Har licenspriserna höjts igen??

Följdfrågan är om klubbarna är villiga att anordna lokal istället för PJ?

Fast det finns ju redan tillräckligt med lokala, saken är väl att det blir fler starter på dessa istället! Folk vill ju tävla men det får ju inte kosta hur mkt som helst.

Sen kan ju arrangörerna fortsätta med pay and jump eller lokala eller vad dom vill. Huvudfrågan var ju att det var dyrt med licenser, inte hur dyrt eller inte det är för klubbarna. Det är ju en helt annan diskussion.
 
Fast det finns ju redan tillräckligt med lokala, saken är väl att det blir fler starter på dessa istället! Folk vill ju tävla men det får ju inte kosta hur mkt som helst.

Sen kan ju arrangörerna fortsätta med pay and jump eller lokala eller vad dom vill. Huvudfrågan var ju att det var dyrt med licenser, inte hur dyrt eller inte det är för klubbarna. Det är ju en helt annan diskussion.

Här har de inga problem fylla de flesta lokala som sagt. Särskilt inte de som har låga klasser. Om fler tävlar blir reservlistorna ännu längre. Dvs behövs mer tävlingar. Annars får man rätt lite för licensen...
 
Om ni tycker att det är dyrt med licens för ridtävlingarna kan ni sända en tanke till en som bara kan tävla i körning (för stor för att rida). Jag betalar samma licenskostnader och kan bara anmäla till 40-60 tävlingar TOTALT, i hela landet.......SM och internationella inräknat.

Det vill säga......jag kan max starta 10 tävlingar per år för samma summa. Det erbjuds inte ens fler tävlingar. Suck.

När jag tittade senast (några år sedan iofs) för att jämföra, så är det samma mängd hopptävlingar som erbjuds under en 2-veckorsperiod i länen närmast där jag bor.
Det är väl lite fel att jämföra eftersom man ju inte kan vara med på alla de tävlingarna eller nästan alltid hamnar på 70:de reserven trots att man satt och tryckte när den släpptes.

Men, som en fingervisning......

Samma med distansridning! Lägg därtill på långa resor och övernattningar så hamnar snabbt en start på lokal nivå på flera tusen... Då är iofs licenserna ganska liten del av det hela.
 
Samma med distansridning! Lägg därtill på långa resor och övernattningar så hamnar snabbt en start på lokal nivå på flera tusen... Då är iofs licenserna ganska liten del av det hela.

Tänkte just nämnda distansen - det blir många pengar för att göra en någorlunda aktiv säsong. Om jag skulle tävlat som planerat den här säsongen hade det blivit kanske 4 starter. Jag har inte möjlighet att åka genom hela landet. Även om det nog inte handlar om licenserna i första hand, när en står ihop alla kostnaderna. (Fast jag skulle inte gråta om livstidslicensen för häst återinfördes...)

Rider en dessutom längre klasser (inte aktuellt för min del med nuvarande häst) drar dessutom anmälningsavgiften iväg betydligt mer. (Obs! Jag förstår mycket väl att det kostar att starta - det är en resurskrävande tävlingsform för arrangören och krasst sett skulle de där avgifterna nog behöva höjas rätt ordentligt egentligen för arrangörernas skull. Med tanke på att tävlingsterminen känns lite "tommare" för varje år :( . Men klubbarnas avgifter och kostnader är väl egentligen en annan diskussion, sorry för ot!)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp