Har ni blivit biten av en häst någon gång?

Eftersom TS uttrycker frågan som jag tolkar det att det avser riktigt biten dvs kraftigt biten :
Ja - det har jag .

Blivit huggen i bröstmuskeln .
Hade täckjacka men bettet var så hårt och djupt att det ändå gick hål och svartnade för ögonen och sen kräktes jag pga smärtan .

Ett väldigt knepigt sto som var flaskuppfödd och utifrån det och övriga upplägget ang relation till sina ägare även i vuxen ålder var otroligt opålitlig då den öht inte var uppfostrad att se andra människor som något den behövde relatera sig till /skilja på att de inte var hästar .

Sen har man givetvis blivit nafsad/småbiten och någon tand ändå trots "småbiten" gjort hål/orsakat smärta av några under 40 år med hästar .
 
Hittade en bild på hur min hand såg ut efter några dagar (innan såg den ut som en boll med prinskorvar pålimmade).

img-0538.jpg
 
Blev biten av en hingst en gång, han slet av ett litet stycke av min axel, blödde ganska bra och jag har ett snyggt ärr nu..
 
Min gamla tant bet mig flera gånger senaste gången för 3 eller 4 år sedan på midsommar. Hon träffade i huvudet och det störtblödde. Som tur är hade vi en sköterska på plats i stallet som kunde tejpa ihop såret och lägga ett bandage. Jag körde hem med ett gigantiskt bandage lindat kring huvudet. Söndagen gick jag till jorläkarcentralen och fick en stelkrampsspruta.
 
En hingst bet tag i min arm och slet in mig i boxen. Fick en muskelskada och hade en stor knöl på armen i över ett halvår. Var blå och svartsprängd i sisodär en månad.

Efter 8 månader när svullnaden lagt sig råkade jag skrämma en häst som stod och sov genom att gå förbi (han hade huvudet utanför boxen) så han bet tag i samma arm. Fick tillbaka knölen i någon månad.
 
Biten ja, oräkneliga gånger för min gamla märr bet mig i baken precis varenda kväll under dom 17 år hon jag hade henne. Byta till natt-täcke elletrta av täcke, ja då blev man biten, retas lite, likadant då och hon kunde flyga på mig ute i hagen också och ge mig en kospark i baken för att få igång mig på bus. :devil:
Biten så som "blåmärken och blodvite" har ingen häst gjort än, dom "bits" bara för att få igång bus,,,,,som dom så väl vet att dom får när jag är inblandad. :bump:

Att jag klarat mig tror jag beror på att jag är lättläst, inte tar dom på allvar och gärna busar snällt med dom om dom vill hänga på. :)
Grannens sura arab som kan nypa till folk rejält har bara gett mig bus-bett eller gått bakom mig och gjort utfall mot ryggen när jag tagit in honom. :laugh:
Jag litar på hästarna och dom verkar lita på mig och tycka att jag är en kul buskompis. :)
 
Blivit biten av en ridskolehäst i handflatan.
Min gammelman kunde nypas, när man spände gjordar, tog på täcken, eller borstade på vissa ställen. Men aldrig hårt
 
Jag har blivit ordentligt biten två gånger, båda gångerna på samma ridskola. Det är mååånga år sedan nu.

Första gången minns jag inte riktigt själva situationen, bara att en ponny bet mig i armen när jag var inne i spiltan.

Andra gången var även det i spiltan, när jag skulle vända en häst. Hästen tar då tag i min överarm och håller kvar i någon sekund innan den släpper. Den gången blev jag så chockad att jag struntade i ridlektionen och åkte hem...
 
Och många hästägare blir sura om hovslagaren vill ha på munkorg på vissa hästar för det är ju djurplågeri men att tränsa och dra åt remontgrimman för kung och fosterland var förslaget från hästägare:wtf:
Det är ju mer hovslageriplågeri att inte sätta munkorg på än djurplågeri med den på. Hade skämts ögona av mig om min häst gjorde så på hovslagaren
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
4 990
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 096
Senast: Karminnie
·
K
Utrustning jag skulle verkligen behöva hjälp med en sak! när jag fick min häst så red jag på 3delat bett,men så upptäckte jag att hon fick...
Svar
7
· Visningar
2 575
Senast: Kalotta 3
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp