Har precis genomfört en liten forumuppdatering

Den gick inte riktigt lika smidigt som jag hade tänkt mig, så om ni tycker det sett lite konstigt ut den senaste timmen vet ni vad det beror på.
Nu skall förhoppningsvis det mesta vara på plats och fungera som det skall igen.
Rapportera gärna om ni ser några konstigheter.

Den här uppdateringen handlar mest om buggrättningar, ni får gärna rapportera om något helt plötsligt börjat fungera bättre, men jag tror att det mesta är sådant inte så många råkat ut för.
 
Känns jättebra med fixarna frågar du mig . Har haft problem länge sista tiden att forumet inte vill erinra sig min automatiska inloggning och helt utan mankemang funkar den nu klockrent . Ändringar i övrigt är ju inga stora som ngt bör uppleva annat än positiva/enkla att förhålla sig till .
 
Känns jättebra med fixarna frågar du mig . Har haft problem länge sista tiden att forumet inte vill erinra sig min automatiska inloggning och helt utan mankemang funkar den nu klockrent . Ändringar i övrigt är ju inga stora som ngt bör uppleva annat än positiva/enkla att förhålla sig till .
:) Du har inte läst de andra trådarna här inne eller är det du gjort ;)

Det jag syftar på är då i första hand de layoutändringar som jag genomfört både före och efter forumuppdateringen.
 
Hm, var har nya inlägg tagit vägen? Den där samlingsfunktionen där inläggen från alla underavdelningar fanns?
 
Jag saknar också Nya inlägg på sin vanliga, intuitiva plats.

Har också haft problem med citatfunktionen, om det är kopplat till uppdateringen eller ej lämnar jag osagt.
 
@Gunnar

Jag googlade Sofia-tidningen i Göteborg och hamnade då på tråden som finns på S (för bara några minuter sedan, befinner mig i helt annan världsdel, därav "fel" tid på mobilens klocka). Eftersom jag inte är kvar på Buke var jag inte inloggad här och jag upptäckte en märklig grej som du nog vill kika på:

10935676_10152777361930875_87503039_o_zpsn47d33e4.jpg



Den där texten har jag alltså INTE skrivit utan den stod i editorn när jag scrollade ner dit. Vad jag kunde se har ingen skrivit det i tråden heller så varifrån det kommer vet jag inte.

Tänkte att jag skulle rapportera i och med att de flesta nog läser som inloggade och då kanske inte stöter på det här.
 
@Gunnar

Jag googlade Sofia-tidningen i Göteborg och hamnade då på tråden som finns på S (för bara några minuter sedan, befinner mig i helt annan världsdel, därav "fel" tid på mobilens klocka). Eftersom jag inte är kvar på Buke var jag inte inloggad här och jag upptäckte en märklig grej som du nog vill kika på:

10935676_10152777361930875_87503039_o_zpsn47d33e4.jpg



Den där texten har jag alltså INTE skrivit utan den stod i editorn när jag scrollade ner dit. Vad jag kunde se har ingen skrivit det i tråden heller så varifrån det kommer vet jag inte.

Tänkte att jag skulle rapportera i och med att de flesta nog läser som inloggade och då kanske inte stöter på det här.

Det där såg jag med igår kväll när jag var i en tråd utan att vara inloggad. Såg ut som jag kunde svara i tråden ändå om jag bara svarade på hur många hovar en häst har. Jag provade inte utan loggade in och sen var den borta.
 
Jag lider oerhört nu då man inte har bevakade inlägg och nya inlägg knapparna framme alltid :(. Är de knapparna jag använder absolut mest här på buke och vill ha dem framme hela tiden så man slipper gå till huvudsidan hela tiden :(.
Kan stå ut med allt annat men detta tolererar jag inte!:rage::arghh:
 
Jag hamnar inte längre på första olästa i en tråd utan måste bläddra igenom allt. Är det pga den nya uppdateringen eller har jag missat någon inställning? Funkade dock för några dagar sen.. O_o
 
Jag lider oerhört nu då man inte har bevakade inlägg och nya inlägg knapparna framme alltid :(. Är de knapparna jag använder absolut mest här på buke och vill ha dem framme hela tiden så man slipper gå till huvudsidan hela tiden :(.
Kan stå ut med allt annat men detta tolererar jag inte!:rage::arghh:

Dom är ju där? Nytt och Bevakat.
 
Jag hamnar inte längre på första olästa i en tråd utan måste bläddra igenom allt. Är det pga den nya uppdateringen eller har jag missat någon inställning? Funkade dock för några dagar sen.. O_o
Jag har inte ändrat något som skall påverka detta. Det har dock alltid funnits en gräns för hur länge det fungerar. Har för mig att om du inte varit inne i tråden på en månad så kommer den inte längre ihåg vilket som är det inlägg du läste senast.
 
Jag lider oerhört nu då man inte har bevakade inlägg och nya inlägg knapparna framme alltid :(. Är de knapparna jag använder absolut mest här på buke och vill ha dem framme hela tiden så man slipper gå till huvudsidan hela tiden :(.
Kan stå ut med allt annat men detta tolererar jag inte!:rage::arghh:
Som redan skrivits, de lades tillbaka i går kväll, dock med lite kortare namn, Bevakat samt Nytt. Jag har skrivit om det i en annan tråd här under Om Bukefalos.
 
Jag har inte ändrat något som skall påverka detta. Det har dock alltid funnits en gräns för hur länge det fungerar. Har för mig att om du inte varit inne i tråden på en månad så kommer den inte längre ihåg vilket som är det inlägg du läste senast.

Ah, ok. Men det händer även i trådar jag är inne på typ, varje halvtimma :angel: :o :D
 
@Gunnar

Jag googlade Sofia-tidningen i Göteborg och hamnade då på tråden som finns på S (för bara några minuter sedan, befinner mig i helt annan världsdel, därav "fel" tid på mobilens klocka). Eftersom jag inte är kvar på Buke var jag inte inloggad här och jag upptäckte en märklig grej som du nog vill kika på:

10935676_10152777361930875_87503039_o_zpsn47d33e4.jpg



Den där texten har jag alltså INTE skrivit utan den stod i editorn när jag scrollade ner dit. Vad jag kunde se har ingen skrivit det i tråden heller så varifrån det kommer vet jag inte.

Tänkte att jag skulle rapportera i och med att de flesta nog läser som inloggade och då kanske inte stöter på det här.
Tack för denna information. Detta måste jag helt klart kolla upp.
Jag har lagt in möjlighet för oinloggade att skriva först för att logga in eller skapa ett användarkonto efteråt. Det verkar inte fungera till 100%.
 
Inloggning per automatik har försvunnit det med sista 48 timmarna det funkade enligt mitt prisande tidigare direkt efter uppdatering men nu varierar det igen . Irriterande att bara för att man gör ngt annat på padda/mobil några stunder och sen går tillbaka trots öppet fönster så är man utloggad trots givetvis sen alltid och varje gång vid problem igen, ibockad ruta för att stanna inloggad .
 
Inloggning per automatik har försvunnit det med sista 48 timmarna det funkade enligt mitt prisande tidigare direkt efter uppdatering men nu varierar det igen . Irriterande att bara för att man gör ngt annat på padda/mobil några stunder och sen går tillbaka trots öppet fönster så är man utloggad trots givetvis sen alltid och varje gång vid problem igen, ibockad ruta för att stanna inloggad .

Sådär har det varit för mig med, även jag har rutan i bockad. Däremot har jag slutat bli utkastad på mobilen medan jag läser trådar - men om man växlar fönster och gör ngt annat, då är man utloggad från Buke sen. (Dvs om man kollar en annan sida i annat fönster, svarar på ett sms, kollat FB-appen etc. Så fort man lämnar fönstret där Buke är öppet. Även om man inte stänger det så är man utloggad när man kommer tillbaka)
 

Liknande trådar

Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 552
Senast: Sirap
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 318
  • Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Nytant
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp