Har precis ringt ett av mitt livs svåraste samtal

Zoya

Trådstartare
och jag känner att jag håller på att gå sönder redan i förväg. :cry::cry::cry:

På onsdag ska min gammeltant få somna in 12½ år gammal.:cry::cry::cry:
Jag vet att jag gör rätt men varför gör det så jävla ont? :cry::cry:

Fel forum ser jag nu. Kan moderator flytta denna till hund.
 
Det är priset jag får betala för att ha så mycket reservationslös kärlek i mitt liv. Mitt hjärta gick i tusen bitar i februari, och det gör fortfarande förfärligt ont emellanåt. Så ont att det är svårt att andas.

Ändå hoppas jag ju att överleva mina djur.
 
och jag känner att jag håller på att gå sönder redan i förväg. :cry::cry::cry:

På onsdag ska min gammeltant få somna in 12½ år gammal.:cry::cry::cry:
Jag vet att jag gör rätt men varför gör det så jävla ont? :cry::cry:

Fel forum ser jag nu. Kan moderator flytta denna till hund.

Beklagar verkligen! Som Skogstrollet så klok skrev till mig, när min gammeltant fick somna in för nästan fem år sedan: Det värsta i processen är att ta upp luren och beställa tiden. Det gör beslutet så definitivt.

Jag vet inte om du kan finna någon tröst i den tråd som jag skrev när bästa vän fick somna in. Jag brukar gå tillbaka till den och läsa den ibland och då känns det faktiskt lite bättre: http://www.bukefalos.com/threads/att-genomfora-det-svaraste-av-alla-beslut.1069402/
 
och jag känner att jag håller på att gå sönder redan i förväg. :cry::cry::cry:

På onsdag ska min gammeltant få somna in 12½ år gammal.:cry::cry::cry:
Jag vet att jag gör rätt men varför gör det så jävla ont? :cry::cry:

Fel forum ser jag nu. Kan moderator flytta denna till hund.
Jag beklagar så mycket och skickar en stor kram.
 
och jag känner att jag håller på att gå sönder redan i förväg. :cry::cry::cry:

På onsdag ska min gammeltant få somna in 12½ år gammal.:cry::cry::cry:
Jag vet att jag gör rätt men varför gör det så jävla ont? :cry::cry:

Fel forum ser jag nu. Kan moderator flytta denna till hund.

Stackars dig. Det är så förfärligt svårt och man är så ledsen. Sörj och tillåt dig att sörja.:cry:

I övrigt, läs @Philosophia s gamla tråd. Jag minns att den skänkte mig sinnesro eftersom så många av oss förstår sorgen.

För hur det nu än är, så har vi alla detta beslut framför oss eller bakom oss. Ett högt pris för den kärlek vi har till våra djur.

Kram - jag känner din förtvivlan.
 
En stor kram till dig! Att fatta beslutet för en älskad familjemedlem är fruktansvärt.
Njut av era sista dagar och tiden ni haft tillsammans.
 
och jag känner att jag håller på att gå sönder redan i förväg. :cry::cry::cry:

På onsdag ska min gammeltant få somna in 12½ år gammal.:cry::cry::cry:
Jag vet att jag gör rätt men varför gör det så jävla ont? :cry::cry:

Fel forum ser jag nu. Kan moderator flytta denna till hund.
Om det inte gjorde ont att skiljas från en älskad så är det inte kärlek. :cry:
Det gör så satans ont att man slits i tusen bitar och inte kan andas, men ändå så tar man den smärtan för att få uppleva glädjen och den villkorslösa kärleken på nytt med nästa djur. Kram. :heart
 
Det är det tunga ansvar man tar på sig när man får hem den levnadsglada valpen. Jag vet hur det känns, varit med om det ett flertal gånger. Men jag vet också hur tomt mina ord klingar för den som befinner sig i din situation
 
och jag känner att jag håller på att gå sönder redan i förväg. :cry::cry::cry:

På onsdag ska min gammeltant få somna in 12½ år gammal.:cry::cry::cry:
Jag vet att jag gör rätt men varför gör det så jävla ont? :cry::cry:

Fel forum ser jag nu. Kan moderator flytta denna till hund.


Många tröstkramar! Det beslutet är aldrig roligt att ta, det kräver mod och hållfasthet. :cry:
 
jag kan fortfarande 45 år senare känna den värkande känslan och sorgen så

Beklagar det oundvikliga:cry:
 
Tack för ert stöd. Hon är egen uppfödning och jag hade både hennes mamma och mormor. Jag har således haft henne sedan sekunden hon föddes :heart
Det är ju inte första hunden jag måste ta bort men det är lika fördärvligt varje gång!
Det är extra trist eftersom hon är så pigg i huvudet men kroppen (bakkärran) hänger inte riktigt med längre.

10169365_10153404222177012_7643044887802482836_n.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 520
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 636
Senast: Takire
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 371
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 970
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp