Hår-tråden

Min frisör gjorde en nyansering på mitt hår häromdagen och trots att jag har försökt att understryka hur mycket jag avskyr röda toner i mitt hår så blev utväxten (längderna är blonderade) rödaktigt. :arghh: Färgen i längderna är dock jättefin! Hade hon bara lagt i färgen i längderna så hade allt varit toppen.

Men till saken: Eftersom min frisör är hur trevlig och rar som helst så vill jag inte göra någon affär av det om det kommer att tvättas ur. Så min fråga till er som kan det här med hår är om en nyansering är/brukar vara en toning eller färgning?

En nyansering är som en toning, lägger sig ovanpå håret så att säga och hur bra det håller styr man själv med att antingen behålla/underhålla nyanseringen med färgbomb eller genom att bara låta den tvättas ur :)
 
En nyansering är som en toning, lägger sig ovanpå håret så att säga och hur bra det håller styr man själv med att antingen behålla/underhålla nyanseringen med färgbomb eller genom att bara låta den tvättas ur :)

Pust! Kan jag göra något för att snabba på urtvättningsprocessen? Detoxschampo?
 
En nyansering är som en toning, lägger sig ovanpå håret så att säga och hur bra det håller styr man själv med att antingen behålla/underhålla nyanseringen med färgbomb eller genom att bara låta den tvättas ur :)

Min frisör lägger tex silvernyansering på mitt hår då jag naturligt är mer "platina" och jag vill mer åt ask/råg och silverhållet. Underhåller jag det med silverschampo behåller jag det silvriga och tvättar jag vanligt så blir jag "vanligt blond" efter ett par tvättar istället :)
 
Pust! Kan jag göra något för att snabba på urtvättningsprocessen? Detoxschampo?

Jag hade tvättat det med en färgbomb i en kallare nyans eller bara tvättat det vanligt, har du blekning under ska du passa dig för detox eller liknande då det röda kan bli grönt med blekning under :nailbiting:;)
 
Jag hade tvättat det med en färgbomb i en kallare nyans eller bara tvättat det vanligt, har du blekning under ska du passa dig för detox eller liknande då det röda kan bli grönt med blekning under :nailbiting:;)

Det fick bli några omgångar med detoxschampo iallafall. Mycket av det röda försvann. Skönt!
 
Betalat 2500kr för dagens besök hos frisören. Gjorde egentligen inget udda jämfört med tidigare besök ändå blev det 1000kr dyrare än vanligt. När jag kom hem sa sambon att mitt hår luktar laktrisabsint. VAD KUL :arghh:

2500kr för lakrisabsint yey:D
 
Hilfe bitte! Jag behöver löshår till mitt bröllop i augusti!
Men jag kan inget om löshår. Vad är okej och vad är fult? Jag tycker det var så himla dyrt, antingen 300 spänn eller 1500 och upp. Inte så mycket där emellan. Jag har väldigt tunt hår så måste ha mer för att fylla ut en frisyr. Vågar man ta ett billigt eller är det superfult?
Ska jag gå och få det färgat så det matchar min färg? Jag har ingen färg i håret men kan tänka mig att göra någon uppfräschning inför bröllopet och då färga löshåret i samma. Känns som det blir så hutlöst dyrt alltihopa bara, bara själva uppsättningen går väl på 1500-2000 kr...
 
@Chili Har frisören som ska göra din bruduppsättning (om du har varit i kontakt med någon dvs) sagt att du behöver mer hår för en uppsättning? Väninnan gifte sig nyligen, och har inte mycket eller tjockt hår men fick en väldigt fin heluppsättning ändå. De använde sig av utfyllnader under för lite mer omfång (som absolut inte syntes). Kanske kan du skippa löshåret om det ändå inte känns som något du egentligen vill ha? :)
 
@Chili Har frisören som ska göra din bruduppsättning (om du har varit i kontakt med någon dvs) sagt att du behöver mer hår för en uppsättning? Väninnan gifte sig nyligen, och har inte mycket eller tjockt hår men fick en väldigt fin heluppsättning ändå. De använde sig av utfyllnader under för lite mer omfång (som absolut inte syntes). Kanske kan du skippa löshåret om det ändå inte känns som något du egentligen vill ha? :)
Vi har bara pratat på telefon och ska göra en testuppsättning innan semestern. De tyckte jag skulle ha med löshår då om jag vill ha det i frisyren. Jag har så tunt och inte jättleångt, halvlångt?, hår och är rädd för att frisyren blir jättetråkig. :( De brukar ju kunna trolla de däringa frisörerna dock... Jag kommer troligtvis aldrig använda löshåret igen om jag inte går på en väldigt fin bal eller bröllop och gör en uppsättning. Kommer nog aldrig sätta i det själv i håret. Och det känns lite som att det räcker med allt annat jag aldrig kommer använda igen, typ klänning och skor.

Dålig investering? Ska jag lita på mitt nordiska icke-fylliga hår och frisören? Om jag gör lite slingor eller en ombre innan så upplevs ju håret också mer fylligt och livfullt? Usch jag är så osäker på mitt hår. :p
 
18698493_10154266654651841_4263568108922613178_n_59233be59606ee552652ab79.jpg

Unnade mig en renovering idag. Minns inte senast jag blekte upp det, blev lite toppning av det slitna också då det fortfarande ska växa långt!
 
Fixade till håret idag!
VrHf01a.jpg

:love::love: Så snyggt!

Nu behöver jag lite hjälp. Jag har otroligt tunt hår och det känns som om det blivit mycket tunnare. Finns det något man kan tillföra/göra för att få lite mer volym tjockhet i det hela? Enligt mi frisör har jag mycket hår me det är så tunt och fint. Svårt att få hårfärg mm att fastna ordentligt alltid varit. Just nu har det blitiv så tunt att hårbotten lyser igenom.
Kan man färga hårbotten/skalpen? Tänker att om den mörknar (jag är cendrefärgat aka ljust råttfärgad i grunden men färgar det mörkt)

Någon som har något tips?
 
:love::love: Så snyggt!

Nu behöver jag lite hjälp. Jag har otroligt tunt hår och det känns som om det blivit mycket tunnare. Finns det något man kan tillföra/göra för att få lite mer volym tjockhet i det hela? Enligt mi frisör har jag mycket hår me det är så tunt och fint. Svårt att få hårfärg mm att fastna ordentligt alltid varit. Just nu har det blitiv så tunt att hårbotten lyser igenom.
Kan man färga hårbotten/skalpen? Tänker att om den mörknar (jag är cendrefärgat aka ljust råttfärgad i grunden men färgar det mörkt)

Någon som har något tips?

Kolla dina värden! Fyll på med D, Järn och A! :) Även magnesium och zink :)

Finns bra hårtabletter!

Till volym rekommenderar jag Kevin murphys volym spray som du sprayar i hårbotten och sen fön på det!

Ang att förvilla det tjockare så är mörk botten med ljusare slingor, baylage, det gör olika partier av olika färger som skapar en fylligare illusion :)
 
Känner mig lite kompenent nu. Lyckades färga mitt hår i en askig nyans som faktiskt blev kall och inte för mörkt askig. Jag tycker ibland att ask-iga färger liksom täcker för mycket och blir platt och för "enfärgat". Denna släppte igenom mina naturliga lite guldiga/varmare toner.
Återstår att se om min frisör är lika nöjd om en vecka när jag ska dit :angel:

blue1_0.jpg
 
Känner mig lite kompenent nu. Lyckades färga mitt hår i en askig nyans som faktiskt blev kall och inte för mörkt askig. Jag tycker ibland att ask-iga färger liksom täcker för mycket och blir platt och för "enfärgat". Denna släppte igenom mina naturliga lite guldiga/varmare toner.
Återstår att se om min frisör är lika nöjd om en vecka när jag ska dit :angel:

blue1_0.jpg
Snyggt :up: Vad använde du för produkt? Märke & nr tack ;)
Jag måste uppdatera min nyans som blev lite för beige sist :down:
 
:love::love: Så snyggt!

Nu behöver jag lite hjälp. Jag har otroligt tunt hår och det känns som om det blivit mycket tunnare. Finns det något man kan tillföra/göra för att få lite mer volym tjockhet i det hela? Enligt mi frisör har jag mycket hår me det är så tunt och fint. Svårt att få hårfärg mm att fastna ordentligt alltid varit. Just nu har det blitiv så tunt att hårbotten lyser igenom.
Kan man färga hårbotten/skalpen? Tänker att om den mörknar (jag är cendrefärgat aka ljust råttfärgad i grunden men färgar det mörkt)

Någon som har något tips?

Torrschampoo är rätt bra för att få upp volym.
 
Snyggt :up: Vad använde du för produkt? Märke & nr tack ;)
Jag måste uppdatera min nyans som blev lite för beige sist :down:

Tack!
Haha jag använde faktiskt en färg från en högst oklar sida: "partajshop" :p Fick tips från en bloggare på fashionweek om denna fashionabla shop :D

Här är färgen: https://www.partajshop.se/sv/artiklar/123-silver-dreams.html

Den kan kännas lite mörk precis när man färgat men den går ut, är bara tvätta håret ett varv till om man vill ha det lite ljusare/mindre grått. Håret känns fräscht och mjukt efter färgningen. Till skillnad från silverschampo som slet väldigt mkt på mitt hår och fastnade ojämt.
 

Liknande trådar

Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
451
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
233
Senast: Rosett
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
886
Hemmet Mer på temat glass, med inspiration från tråden om glasspriser och vad man kan köra i en glassmaskin. Vi äter mycket glass hemma, och...
2
Svar
22
· Visningar
1 367
Senast: Human
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kreditkort
  • Ögonlapp
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp