Bukefalos 28 år!

Hård granskning av hästföretag lyftes vid möte

Den som vill starta hästföretag upplever ofta att Skatteverket gör en hårdare granskning än av andra företagare, och att frågorna är fler.
−Vi behöver jobba på att bli tydligare och tala klarspråk, säger Jonna Enholm Timén, verksamhetsutvecklare på Skatteverket. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
https://www.tidningenridsport.se/hard-granskning-av-hastforetag-lyftes-vid-mote/
 
Jag fick rådet att absolut inte nämna ordet "häst" någonstans när jag startade (jordbruks-)företag...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det räcker att ha en enda häst i ett hästföretag, om hästen bara är tillräckligt bra. Det står klart efter en dom i kammarrätten. −Min...
Svar
0
· Visningar
802
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästnäringen behöver en strategi för hästföretagare, och nu finns ett beslut på att en sådan ska tas fram. −Vi måste ha en bred...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästföretagarcentrum har precis startat upp en kurs som ska ge personer i hästbranschen grundkunskaper i företagande. ”Mer kött på benen...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För första gången möts hästföretagare och Skatteverket öga mot öga. Det sker under årets Hästföretagarforum den 27 februari i Göteborg...
Svar
0
· Visningar
520
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Nödvändiga resor?
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp