Bukefalos 28 år!

Hashimoto, livsstil och kost

turbofling

Trådstartare
Är det fler här som "lider" av Hashimotos sjukdom (kronisk inflammation pa sköldkörteln)?

Jag gör det och underfuktionen pa sköldkörteln är bra reglerad med medicin. Men jag funderar mycket pa orsaken till inflammationen, varför finns den där, hur kom den och gar det att bota?
Jag har läst en del om nu att olika typer av kost kan förbättra inflammationen och da framförallt glutenfritt (och gärna paleo). Hur äter ni, har ni provat olika typer av mat och hur har det paverkat er?
Tänker ni pa andra saker i er vardag med tanke pa Hashimoton?
 
För mig ställer till besvär för att inflammationen går i vågor för mig och gör det svårt att ställa in levaxinet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 671
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 571
Senast: Nominous
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 231
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Rubriken kanske blir lite fel,men efter tre veckor med en sjuk hund,känner jag mig desperat och ledsen. Vill skriva av mig lite och...
2 3
Svar
41
· Visningar
16 062
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp