hashtag betydelse

pepp

Trådstartare
Ramlade över en bild på en skog med hashtagen #dod. ..

Nån som vet vad det står för?
 
Jag googlade och hittade att det ska stå för Department of Defence, vilket känns logiskt. Men, i samband med en skog vette 17 :D
 
Do or die (grupp rappare jag lyssnade på lite på 90-talet :p), Department of Defence och Day of Defeat (spel) är de jag kopplar samman med dod. Inte för att de kanske har mkt samman med skog...
 
I min värld betyder det främst Definition Of Done, dvs att man faktiskt definierar vad det betyder att vara klar (lite som Arge snickaren, som kräver att alla verktyg ska vara på sin plats när man slutar för dagen).

/Lavinia, har DoD både hemma och på jobbet.
 
Fast Instagram tillåter åäö i hashtagarna, varför skulle man då skriva med o?
Kan kanske vara så att man använder en app som inte tillåter åäö. Det finns åtminstone Twitterappar som fungerar så, trots att Twitter i sig tillåter åäö i hashtaggarna.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Samhälle När jag körde till jobbet idag hörde jag delar av "Människor och tro" på P1 och jag började fundera lite. Om du får välja, vad vill du...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 526
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Hur funkar det, när behovet verkligen finns, personerna inte klarar sig utan hjälp men ekonomin är katastrof? Mamma ramlar titt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 424
Senast: Fetaost
·
Samhälle Hur mycket betyder gener egentligen. Egna genetiska barn, spermadonation, äggdonation, embryodonation eller adoption? Hur stor roll...
2
Svar
35
· Visningar
1 854
Senast: Ramona
·
Samhälle En av de sista Förintelse-överlevarna har gått bort: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hedi-fried-dod Jag vet inte om det riktigt...
2
Svar
22
· Visningar
3 160
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp