Häst drar ner huvudet

purplep

Trådstartare
Hej,
Rider en häst som när hon känner för det drar ner huvudet och springer, hon lyssnar inte då alls på vad jag göra, jag får rida in i vägg eller volta runt till hon inte kan springa snabbt längre, har ridit travare innan som också gjorde så. Vad kan jag göra? Någon som har erfarenhet av det och har tips på hur man ska gå tillväga? Kan tillägga att hon har skapt bett så jag kan inte dra så mycket i det läget. Tacksam för hjälp!:)
 
Jag hade skänklat hästen i det läget innan hästen kör ned huvudet. Så hade jag också prövat ett vanligt tredelat bett och börjat om från början tills hästen har förtroende för ryttarens hand igen.
 
Stark bål, sitt kvar och driv framåt. Men som sagt, håll sitsen, låt dig inte dras med framåt utan sitt stadigt och säkert kvar. Du ska absolut inte dra oavsett bett men håll kvar och ha en stadig hand.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 970
Senast: mily
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 849
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp