Häst köpes, vad skulle din partner skriva?

Kjerulfia

Trådstartare
Jag blev inspirerad av sambo sälj-tråden så hur skulle er partner skriva en köpannons?

Så här skulle min man skriva tror jag

Häst med mjuk mule köpes. Helst valack eftersom ston har för bråttom. Måste vara gosvänlig.
 
"American Quarter Horse wanted. Must know western and be a paint. Four to seven years old, 16HH and up."

Han har helt enkelt bestämt sig. Det är faktiskt vad vi letar efter, Ja rasen är väl lite fel... haha, blir nog hästköp nästa år.
 
Om han skulle leta till sig själv; "Fälttävlanshäst som är säker i terrängen, snabb på gasen och självmant springer fint i dressyren. En häst att ha roligt med, som stället upp på allt och är lätt att hantera. Valack ett krav, lätt att mocka åt ett plus."

(Det är nog exakt det han kommer att vilja ha när det är dags för varsin igen senare)

Om han skulle leta efter det han tror att jag vill ha; "Pigg och busig häst för den något suicida ryttaren, antingen alldeles för stor eller alldeles för liten. God kapacitet ett måste men kan vara på tok för knäpp för att det ska gå att plocka fram. Inslag av fullblod en självklarhet, förmåga att bromsa den inte lika viktigt. Valack ett fördel."
 
"Shettis eller dylikt köpes. Den ska främst användas för söndagsutflykter med vagn så den måste tycka om picnic. Eftersom den gärna får komma in i huset och mysa i soffan är det ett plus om den är rumsren."
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 891
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 047
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 359
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 446
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp