Häst som inte står still i släp

Min måste absolut åka brett. Annars galopperar han inne i transporten och får allmänt panik. Han kan fortfarande bli lite bakskydd och känslig för ljud, så ibland har han fått åka med ljuddämpande huva för att ta udden av det värsta lastbilarna på motorväg.

Testa en annan transport, förslagsvis någon där de kanske åker baklänges eller på diagonalen. Hästar verkar ju föredra det och kan parera bättre. Själv kommer jag byta antingen till B-korts lastbil eller diagonallastad Fautras.
 
Är det tillåtet köra med öppen baklucka? Jag trodde inte man fick det, eller gör man det ändå för att inte hästen ska få panik? Vad brukar vara lugnaste för de, öppen eller stängd lucka? Förlåt, sidospåret, hoppas ok och att det löser sig för dig med transporten.. :-)
 
Är det tillåtet köra med öppen baklucka? Jag trodde inte man fick det, eller gör man det ändå för att inte hästen ska få panik? Vad brukar vara lugnaste för de, öppen eller stängd lucka? Förlåt, sidospåret, hoppas ok och att det löser sig för dig med transporten.. :-)

Som jag förstått det är det en myt att den inte får vara öppen. :)
 
Ja jag hade faktiskt också en häst en gång som bara var lugn med luckan öppen. På detta släp har jag en lucka som inte går att åka med öppen. En sån plast som öppnas uppåt så därför har jag inte kunna prova att åka så:-(
Är det gardin du menar? Varför skulle det inte gå att köra med den öppen?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan I mitt stall står ett av en familj, nyinköpt halvblod. Enligt reklamen var hästen inte så utbildad, därför billig. Den hade i princip...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 500
Senast: Tennessee
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 456
Hästhantering Jag har lite problem med min 4-åring och hoppas att jag kan få lite bra råd och tips här :) Problemet är att han stökar runt en del i...
Svar
18
· Visningar
1 942
Senast: Buck
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 857
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp