Bukefalos 28 år!

Hastagare, hur kanner du?

BasicLisa

Trådstartare
Hur kanner ni hastagare for att lana ut er hast pa foder till tva personer. Alltsa att tva personer star pa kontraktet. Inte jag och t.ex en medryttare. Utan vi alltsa tva stycken som delar ansvaret for hasten.

Kan dra historien kort. Jag och min kompis ar inte intresserade av att rida pa ridskola langre och medrytterit ger oss inte det vi vill. Vi har bada lang och bred hasterfarenhet och bada jobbar som instruktor pa ridskola. Sa kunnande och omvardnad ar inte ett problem hos nagon av oss.
Anledning till att vi letar hast tillsammans ar helt enkelt pga ekonomin och tiden.
Rent tekniskt skulle jag klara hasten helt sjalv, men skulle da ta medryttare 1-2 dagar i veckan som avlastning.
Som agare maste det ju kannas battre att vara med och se vilka det ar som kommer rida hasten fran borjan, istallet for att jag som fodervard ger mig ut och skaffar medryttare och sen visar det sig att agaren inte alls ar nojd med den.

Sa, kort sagt skulle du som hastagare kunna tanka dig att lana ut din hast till tva personer om du stod i begrepp att lana ut din hast?
 
Sv: Hastagare, hur kanner du?

Spontant så NEJ.

Jag vill ha en person som jag har all kontakt med. Visst skulle jag kunna tänka mig två fodervärdar om det av kontraktet framgår vem som skall vara kontaktperson och att denne har en informationsplikt gentemot den andre samt att båda parter svarar solidariskt för sina förpliktelser - det vill säga att jag kan gå på vilken som om jag menar att hästen vansköts till exempel och att båda är betalningsansvariga om något gått fel med hästen och det blir kostnader på grund av det.

Men bara om jag visste att det var två väldigt bra vänner som har samma syn på hästar och hästhållning. För stor risk att de två "vännerna" blir oense annars och att detta går ut över hästen.
 
Sv: Hastagare, hur kanner du?

Jag instämmer med föregående - nej, jag skulle inte vilja skriva kontrakt med två fodervärdar.