Hästannonser, säljare

Qureida

Trådstartare
Letar efter ny ridhäst och har svarat på en hel del annonser men typ en promille har svarat tillbaka (annonser utan telnr, bara mail). Jag ser att annonserna legat ute ett tag och fortfarande finns kvar, ska det vara så svårt att skriva att skriva ett kort svar tillbaka??? Dålig stil och slöseri med min tid! Vad är er erfarenhet? Om jag inte är den typ av köpare de vill ha så kan de väl skriva det? Grrrr
 
Jag tycker det är allmänt hyfs att man som säljare att man svarar på alla när man har annons ute - såvida det inte är uppenbara bluffmail eller folk som ger riktiga skambud. Men kan hålla med dig det är tyvärr många som inte svarar.
 
Letar efter ny ridhäst och har svarat på en hel del annonser men typ en promille har svarat tillbaka (annonser utan telnr, bara mail). Jag ser att annonserna legat ute ett tag och fortfarande finns kvar, ska det vara så svårt att skriva att skriva ett kort svar tillbaka??? Dålig stil och slöseri med min tid! Vad är er erfarenhet? Om jag inte är den typ av köpare de vill ha så kan de väl skriva det? Grrrr

Det värsta är ju om svaren fastnat i nåt spamfilter nånstans.

(ilar genast till min egen mail för att kolla detta)
 
Som säljare har jag erfarenhet åt andra hållet, man svarar på alla möjliga sorters frågor om hästen, man filmar och fotar den ur alla möjliga vinklar, och så är det bara tyst från spekulanten.

När det gäller säljesannonser har jag svarat på alla mail inom 48 timmar. När det gäller andra annonser som medryttare har jag inte svarat när den som svarat på min annons är helt fel enligt önskemålen i annonsen (13 år när jag vill ha en vuxen. Svarade tidigare men blev bränd på en extremt korkad och påstridig 13-åring så nu dissar jag alla).
 
Som säljare har jag erfarenhet åt andra hållet, man svarar på alla möjliga sorters frågor om hästen, man filmar och fotar den ur alla möjliga vinklar, och så är det bara tyst från spekulanten.

När det gäller säljesannonser har jag svarat på alla mail inom 48 timmar. När det gäller andra annonser som medryttare har jag inte svarat när den som svarat på min annons är helt fel enligt önskemålen i annonsen (13 år när jag vill ha en vuxen. Svarade tidigare men blev bränd på en extremt korkad och påstridig 13-åring så nu dissar jag alla).
 
Ja precis! Och jag har aldrig diskuterat pris, behöver se hästen först, har skrivit lite om mig, och vad jag önskar och kompletterande frågor om hästen. Kanske bättre att lägga in köpesannons själv istället :)
 
Alltså det är dedär när man får 40 svar per dag och hälften av dem inte känns relevanta och/eller man har redan bokat in 7 provrindningar. JAG VET hur tråkigt det är att själv inte få svar, men jag förstår varför man väljer att inte svara alla. Man kanske missar det perfekta hemmet men det är ändå ibland omöjligt att låta alla komma och titta.

Det är också lätt att svara "tack för ditt mail men hästen är bokad på 7 provrindningar. Återkommer om han finns kvar"

Men...
 
När det gäller säljesannonser har jag svarat på alla mail inom 48 timmar. När det gäller andra annonser som medryttare har jag inte svarat när den som svarat på min annons är helt fel enligt önskemålen i annonsen (13 år när jag vill ha en vuxen. Svarade tidigare men blev bränd på en extremt korkad och påstridig 13-åring så nu dissar jag alla).

Beter mig på samma sätt, svarar alla seriösa vuxna spekulanter så snart jag kan, men hoppar över alla barn/ungdomar/yngre tonåringar efter att precis som Görel blivit terroriserad av ohyfsade snorungar morgon, middag, kväll och natt där de KRÄVDE att få bli gratis medryttare på min relativt nyinridna unghäst som var till salu - eftersom jag "ju ändå inte hann med honom eftersom han var till salu" enligt dem. Nej tack, vill inte ha min unghäst sönderriden under försäljningsperioden! Just vid den tidpunkten rider jag honom enbart själv just för att han ska vara fräsch och i bra skick till spekulanterna, tack så mycket!
 
Beter mig på samma sätt, svarar alla seriösa vuxna spekulanter så snart jag kan, men hoppar över alla barn/ungdomar/yngre tonåringar efter att precis som Görel blivit terroriserad av ohyfsade snorungar morgon, middag, kväll och natt där de KRÄVDE att få bli gratis medryttare på min relativt nyinridna unghäst som var till salu - eftersom jag "ju ändå inte hann med honom eftersom han var till salu" enligt dem. Nej tack, vill inte ha min unghäst sönderriden under försäljningsperioden! Just vid den tidpunkten rider jag honom enbart själv just för att han ska vara fräsch och i bra skick till spekulanterna, tack så mycket!
 
Hm, ja jag förstår om det kommer många svar att det blir jobbigt. Blir lite ledsen bara när jagsjälv lagt ner jobb på ett mail. Jag är vuxenochmed vuxna barn, all tid i världen...
 
Som säljare har jag erfarenhet åt andra hållet, man svarar på alla möjliga sorters frågor om hästen, man filmar och fotar den ur alla möjliga vinklar, och så är det bara tyst från spekulanten.

När det gäller säljesannonser har jag svarat på alla mail inom 48 timmar. När det gäller andra annonser som medryttare har jag inte svarat när den som svarat på min annons är helt fel enligt önskemålen i annonsen (13 år när jag vill ha en vuxen. Svarade tidigare men blev bränd på en extremt korkad och påstridig 13-åring så nu dissar jag alla).

Jag försöker alltid skriva informativt, hur jag ser på hästhållning och ridning i så få ord jag kan, vad jag kan erbjuda och sen saker jag undrar över och ofta bilder på ben om det inte finns med i annonsen.

Tråkigt att inte ens få ett Nej tack när jag lagt ner tid på ett lättläst mail till säljaren. Känns som vanligt hyfts liksom.

Dock skulle jag skita i att svara om jag fick onödiga mail. Som din 13åring :p
 
Hm, ja jag förstår om det kommer många svar att det blir jobbigt. Blir lite ledsen bara när jagsjälv lagt ner jobb på ett mail. Jag är vuxenochmed vuxna barn, all tid i världen...

Jag insåg när jag letade häst att korta mail gav svar, aldrig långa. De gånger jag skrev typ, "jag är intresserad när kan jag titta på hästen?" fick jag svar direkt och kunde då ställa frågor via telefon istället.
 
Jag säljer en hel del hästar; försöker alltid svara så snart jag kan. Ibland fastnar tyvärr mejl i skräpposten som man upptäcker sent.

Mejl "man vill ha" är korta där man beskriver vad man söker för typ av häst, vad den ska användas till och erfarenhet. "Noveller" blir ofta svårlästa och suger energi. Är hästen som jag annonserat inte rätt brukar jag tipsa om andra eller skriva det.

Exemplariskt mejl "Hej! Agneta från Stockholm, 42år, haft häst hela livet, vill tävla på lätt nivå och rida kurser för att utvecklas. Söker en framåt häst med trevliga gångarter. Frisk och sund. Behöver inte vara utbildad men grundinriden. Tror du "Brunte" skulle passa mig?"

Svarar säljaren vill man också ha svar tillbaka; även om det inte var en intressant häst. Ibland har jag skickar filmer, info, nya filmer igen och lagt ner massor av tid för att sedan inte få ett svar tillbaka.... Har även spekulanter som "kommer tillbaka", vill ha massor med info, skriver på olika hästar i omgångar men slutar med att de aldrig ens kommer och provrider.
 
Letar efter ny ridhäst och har svarat på en hel del annonser men typ en promille har svarat tillbaka (annonser utan telnr, bara mail). Jag ser att annonserna legat ute ett tag och fortfarande finns kvar, ska det vara så svårt att skriva att skriva ett kort svar tillbaka??? Dålig stil och slöseri med min tid! Vad är er erfarenhet? Om jag inte är den typ av köpare de vill ha så kan de väl skriva det? Grrrr
Jag svarar nästan alltid inom 24h när jag haft häst ute till salu.
Har inga krav på köparen förutom att den har pengar att betala med, resten ser man vid provridning.
 
Jag är typen som inte svarar. Tyvärr , kan ta en vecka innan jag svarar en vän.
Jag läser meddelanden sen hinner eller orkar jag inte svara och så glömmer jag bort det.
När jag haft annons har jag nog glömt att svara på typ alla ointressanta svar faktiskt.
Svarar det som känns rätt bara.
 
Jag är typen som inte svarar. Tyvärr , kan ta en vecka innan jag svarar en vän.
Jag läser meddelanden sen hinner eller orkar jag inte svara och så glömmer jag bort det.
När jag haft annons har jag nog glömt att svara på typ alla ointressanta svar faktiskt.
Svarar det som känns rätt bara.
Är det inte smidigare då att avsätta en viss tid där du läser och svarar på mejlen?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 258
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 539
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp