Hästannonser!?

Mysaan

Trådstartare
De som svarar läser de verkligen inte vad som står i annonsen?

Om det står på foder för senare friköp, helst sto, ska kunna gå på lösdrift blandannat i annonsen. Varför kommer det då svar på hingstar/vallackar som endast ska lånas ut 1 år och som absolut inte kan gå på lsödrift? Eller hingstar som ska säljas och inte lämnas ut på foder.

Jag fattar inte hur folk fungerar. :eek:
 
Sv: Hästannonser!?

Tja. Jag tror att många som läser köpes/önskas låna-anonnser gör så att de helt enkelt svarar på alla som på något sätt skulle kunna passa. Det går ju aldrig att via en annons verkligen tala om vad man letar efter, så man chansar på många och hoppas på det bästa... :crazy:
Sen var det ju lite väl underliga svar i ditt fall... ;) Men vill du inte ha konstiga svar får du nog leta själv istället för att annonsera... ;)
Lycka till i alla fall! Drömhästen finns där! :D
 
Sv: Hästannonser!?

Det är nog väldigt vanligt. När jag letade efter en fjordhäst för ett antal år sen fick jag väldigt många konstiga svar. En ville sälja ett varmblod till mig för den var envis som en fjordhäst eh... :crazy:
 
Sv: Hästannonser!?

Det är ju samma för de som sätter ut sin häst ´till salu´,
och får diverse erbjudanden hit och dit.


Folk kan inte läsa helt enkelt och har svårt att förstå
att an vet vad man vill/vill ha.
 
Sv: Hästannonser!?

Ja du, jag undrar om folk verkligen läser annonserna.

Jag skulle låna ut ett par shettisar på foder, skrev i annonsen att de inte lånas ut till ridskola/veksamhet o att mailsvar besvaras ej.

Vad fick ja då för svar, jo mail där det stog att, jag har en liten ponnyridskola o skulle behöva.....

Eller som när jag skulle sälja två shettisston på 3 år, de var sadel o tränsvana, skrev jag i annonsen o folk ringer o frågar hur de är o rida, om de har varit ute o tävlat mm mm
 
Sv: Hästannonser!?

Folk försöker iaf, de har inget att förlora & vissa tycker själva att de har övertalningsförmåga som borde överumpla de mest envisa spekulanter:angel:
 
Sv: Hästannonser!?

Jag har svårt att förstå de som svarar och har helt fel att erbjuda. Speciellt om det står specificerat som krav.

Men jag kan förstå att man kanske kör en chansning, t ex att fråga om du kan tänka dig att köpa direkt. Ser inget direkt fel i att fråga, så länge man gör det trevligt. Dessutom behöver man inte svara på mail som är helt fel.
 
Sv: Hästannonser!?

Ja håller med, mycket irriterande.

Jag har haft ute annons om att jag söker medryttarhäst. Står uttryckligen ej travare och att jag vill rida rida ut OCH rida dressyr.

Vilka svar får man då. Folk med tävlingshästar som vill ha någon som rastar deras vilde utomhus eftersom de inte törrs själva. Samt de med travare som är sååå fina och såå välskolade och enligt de rör sig och ser ut som halvblod, man ger de en changs och far ut för att provrida och vad ser man där en typisk travare med breddning bak och fyrtaktsgalopp där ägaren tycker den är jätteduktig eftersom den kan galoppfattning i båda varven och skänkelvikning i trav utan att med nöd och näppe drutta på näsan :crazy:
 
Sv: Hästannonser!?

Jag har svårt att förstå de som svarar och har helt fel att erbjuda. Speciellt om det står specificerat som krav.

Men jag kan förstå att man kanske kör en chansning, t ex att fråga om du kan tänka dig att köpa direkt. Ser inget direkt fel i att fråga, så länge man gör det trevligt. Dessutom behöver man inte svara på mail som är helt fel.


Där håller jag med men ett svar som tjejen fick såg ut så här:

Jag har en 5 årig vallack som ska säljas genast. Foder inte aktuellt.
Ring: xxx-xxxxxxx

INte särskilt trevligt svar. Dessutom vet jag att hon vill ta på foder av den anledningen att hon inte har så mycket kapital just nu eftersom hon har en historia bakom sig med sjukhäst som inte täcktes av försäkring och det slutade tillslut med avlivning.
 
Sv: Hästannonser!?

Folk försöker iaf, de har inget att förlora & vissa tycker själva att de har övertalningsförmåga som borde överumpla de mest envisa spekulanter:angel:


En tjej hade svarat. Hon hade en vallack att sälja kunde tänkas sig att lämna honom på prov i 1 månad först. Och han var precis som ett sto i humöret. Så det gällde som sto tyckte hon.
 
Sv: Hästannonser!?

Ja du, jag undrar om folk verkligen läser annonserna.

Jag skulle låna ut ett par shettisar på foder, skrev i annonsen att de inte lånas ut till ridskola/veksamhet o att mailsvar besvaras ej.

Vad fick ja då för svar, jo mail där det stog att, jag har en liten ponnyridskola o skulle behöva.....

Eller som när jag skulle sälja två shettisston på 3 år, de var sadel o tränsvana, skrev jag i annonsen o folk ringer o frågar hur de är o rida, om de har varit ute o tävlat mm mm

:D Är inte sadel och tränsvan samma som utbildad LB?
 
Sv: Hästannonser!?

Det är ju samma för de som sätter ut sin häst ´till salu´,
och får diverse erbjudanden hit och dit.


Folk kan inte läsa helt enkelt och har svårt att förstå
att an vet vad man vill/vill ha.

Tycker det är så tråkigt. Av 35 mailsvar så får man 1 som liknar det man söker.
 
Sv: Hästannonser!?

Det är nog väldigt vanligt. När jag letade efter en fjordhäst för ett antal år sen fick jag väldigt många konstiga svar. En ville sälja ett varmblod till mig för den var envis som en fjordhäst eh... :crazy:

:) Jaha du ser. Köpte varmblodsfjordingen då eller?:rofl:
 
Sv: Hästannonser!?

Tja. Jag tror att många som läser köpes/önskas låna-anonnser gör så att de helt enkelt svarar på alla som på något sätt skulle kunna passa. Det går ju aldrig att via en annons verkligen tala om vad man letar efter, så man chansar på många och hoppas på det bästa... :crazy:
Sen var det ju lite väl underliga svar i ditt fall... ;) Men vill du inte ha konstiga svar får du nog leta själv istället för att annonsera... ;)
Lycka till i alla fall! Drömhästen finns där! :D

Nu var det iofs inte jag som annonserat men en bekant och ja jag blev helt paff. Trodde att fok kunde läsa vilket de inte kan.
 
Sv: Hästannonser!?

Lysande! Nääää inte mycket.
Trots allt hade inte denna tjej så höga krav utan det skulle vara sto, gå på lösdrift, ålder spelade ingen roll och inte vilken ras heller.
Ett krav hon hade var att folk skulle svara med utförliga mail så hon kunde läsa i lugn och ro först och gärna maila bilder.

Och så får hon sådana korkade svar som jag skrev tidigare om vallacken.
 
Sv: Hästannonser!?

Hästannonser och dess folk på båda sidorna är fan en klass för sig, så är det bara.

Hade min (trav)häst ute på annons tidigare i höst där jag tydligt inkluderat b.la. ålder, mankhöjd, stam, att hon var snäll att rida samt att endast försäljning var aktuell, inte leasing. 11 av de 16 mail som kom in hade frågor kring just någon av ovanstående fakta inkluderat. :smirk: "Hur gammal är hon? Vilken mankhöjd? Är hon riden något? Jag letar efter en häst att leasa i 1 år, kan du tänka dig det?".

Brydde mig öht inte om att svara, för jag fattar inte hur man kan vara så korkad och blind att man tydligen inte ens läser annonsen man svarar på.
 
Sv: Hästannonser!?

Hej!

När jag skulle köpa häst la jag ut annons om att köpa ett sto (jag älskar ston och deras humör;-)). Jag berättade lite om mej själv och vad jag kunde erbjuda hästen i annonsen och fick ett svar från en tjej som ville sälja en valack.. Såå snygg och hade inte min sambo påpekat att "Den blir det inga föl från" hade jag nog åkt och tittat på den ändå..

/ lavinia, som kan förståom man iaf försöker
 
Sv: Hästannonser!?

De som svarar läser de verkligen inte vad som står i annonsen?

Om det står på foder för senare friköp, helst sto, ska kunna gå på lösdrift blandannat i annonsen. Varför kommer det då svar på hingstar/vallackar som endast ska lånas ut 1 år och som absolut inte kan gå på lsödrift? Eller hingstar som ska säljas och inte lämnas ut på foder.

Jag fattar inte hur folk fungerar. :eek:

Svar till flera av er här med dåliga erfarenheter:

Jag har haft flertalet annonser ute, både då jag sökt hästar att köpa och ta på foder och att sälja egna hästar. Jag har inte haft några direkt dåliga erfarenheter alls.

Jag är tämligen detaljerad i annons, med ras, stam och användningsområde. Samt hur jag har det hos mig, med uppstallning och foder. Jag går aldrig in på personliga detaljer: ögonstenar och tuttenuttar utesluter jag. Däremot preciserar jag vilken typ av person min saluhäst skulle må bäst av och vilken nivå ryttaren är på som skall rida den nya köpe- eller foderhästen.

Jag får mycket få mailsvar på en annons. Kanske tre-fem stycken. Någon kanske inte alls stämmer, men EN har hittills varit den som är helt rätt.

Så jag tror att det beror mycket på hur man formulerar sig.

Hälsning Maja
 
Sv: Hästannonser!?

Man kan ju undra om dom verkligen läser. Både när jag sålde och sökte häst fick jag många konstiga svar.:smirk:
Sökte en häst på minst 165 och fick svar om en övervuxen ponny på 150 ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 701
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 048
Senast: Luff
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp