Hästannonser!?

Sv: Hästannonser!?

Kan hålla med till 100%. Hade min älskling ute på annons för 2 år sen (tur att allt han o ordna upp sig så ja slapp sälja honom) då jag hade skrivit att han endast skulle gå som promenadhäst/skogsmulle alt sällskapshäst. Ej tävlas eller hoppas mer. Det var ett av de stora kraven jag hade. Men de svar jag fick var; hur högt har han hoppat? tänkte vara med på klubbhoppningar osv. Kom inget mail med korrekt svar till mig. Dock är han ett varmblod, vet inte om många bara struntar i det o tar det som att "eh, håller han så håller han". och en sak till som inte har dirket med häst oo göra kanske, hade annonser på Tradera, både häst o vanliga kläder. Hade då skrivit klart o tydligt "Skickas ej, får hämtas, bjud ej om du inte kan acceptera detta". O va händer, jo folk börja bjuda, vann auktionen och vad, jo, de var ju inte alls i närheten av vart jag bodde. (östergötland). Så jag maila dom och fråga när de skulle hämta. Då fick jag som svar att: "Oj, jag missade visst att läsa det". Bullshit, Alla som bjöd skrev så. Hur stor text ska man behöva ha för att folk sa se?! Tycker en del får skärpa sig när det gäller annonser, iaf när det handlar om djur. Finns så mkt oseriöst folk så det är äckligt..
 
Sv: Hästannonser!?

*KL*

Hahah!! folk e roliga!!

Själv satte jag ut en annons om att jag sökte 2 islandsföl eller åringar, ston.

Fick ett svar där dom ville låna ut en tre åring på 150 som va mycket lovande som hopphäst, kosrsning travare och fjord...:grin:

Inte många rätt där.....


Men men.. tummade iaf på mina krav.. Har bestämt mig för ett sto och en hingst som förmodligen blir valack vad det lider...:angel:
 
Sv: Hästannonser!?

Det är nog väldigt vanligt. När jag letade efter en fjordhäst för ett antal år sen fick jag väldigt många konstiga svar. En ville sälja ett varmblod till mig för den var envis som en fjordhäst eh... :crazy:

HAHAHAHA, klockrent! Köpte du inte den fina hästen? Årets kap ju! :angel:

När jag hade annons ute där jag letade efter en haflinger fick jag också svar från nån som ville sälja ett varmblod. "Hade xxx varit lite ljusare i färgen hade han varit jättelik en haflinger!" stod det optimistiskt i svaret. :D

Eller när kompisens dotter letade efter foderhäst och skrev att hon sökte efter en nättare C-ponny för hoppning. Hon fick svar från en som hade en renrasig noriker till salu. Vet inte hur man tänker när man ser en annons där någon söker en ädel liten ponny för hoppning och man själv har ett stort tungt kallblod. "Ahaa, det där stämmer ju på pricken in på min häst!" :confused:
 
Sv: Hästannonser!?

Ja ibland undrar man. Jag har precis haft annons ute om att jag söker HÄST står under storhäst annonserna, ändå är det 2 som har jättefina Dponnyer till mig. Jag önskar träna/tävla mestadels dressyr, men bra om hästen är hoppad då jag hoppar för att variera träningen. Kan ju säga att det är hästar som tävlar 130 och högre vars mattar/hussar har hört av sig, och inget om att de lämpar sig för dressyr (även om så naturligtvis kan vara fallet) sen skriver inte folk varifrån de är, de är ju synd för vissa går ju bort iallafall för mig om det är mer än 3,5 timmes enkel resväg. Jag har bett om mailsvar, bättre de får berätta vad de har så hör jag av mig om någon verkar intressant för mig, kan man sålla bra direkt.
majeld
 
Sv: Hästannonser!?

Min f.d tränare hade en annons ute om att hon behövde en liten ponny som sällskapshäst. Den behövde inte vara ridbar och ett gammalt djur var helt ok. Då ringer det en gubbe som har PRECIS vad hon letar efter, säger han. Hon frågar vad det är för ras och hur stor den är.

"Hmmmm den är väl så där midjehög" säger han.

Det tycker tränaren låter bra för då behöver hon inte förstärka staketen som hon hade behövt göra för en pytteliten ponny. Men vad är det för ras? Gubben säger att han inte är riktigt säker vilken ras det är. Han är inte ens säker på att det är någon ras.

"Så du menar att det är en korsningsponny av något slag" säger tränaren. "Ja men det är helt ok, jag bryr mig inte om stammen."

"Nej nej" säger gubben "det är ingen ponny. Det är en alpacka!!!"

:eek::eek::eek: :rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Hästannonser!?

Ha! Helt underbart!
Tog tränaren den?:) Funkar ju som sällskap ändå!


När jag la ut annons och letade foderhäst/senare köp så skrev jag om mig, stallet den skulle komma att stå i samt att jag letade varmblod/kallblodstravare, vallack.

Första svaret jag fick va en c-ponny, sen kom ett halvblod...:confused:
Sen hittade jag min nuvarande häst :D
 
Sv: Hästannonser!?

Finns ju en jäkla massa historier.
Jag skulle sälja min PRE hingst fick då en förfrågan om jag ville byta honom mot ett korsnings sto halvblod/tinker som var dräktig med en Frieser.... :confused:

Det blev ingen affär av det kan jag ju säga :devil:
 
Sv: Hästannonser!?

Känner igen det där dock skulle jag sälja.. Stod klart och tydligt i annons hur hög han var, en äldre man som ringde och frågade lite frågor och sen frågar hur hög han är, jag svarar 162 och mannen svara oj vad hög han var ?? jag skrev ju det i annonsen.. Väldigt intressant vad man egentligen fick för svar
 
Sv: Hästannonser!?

Men 162 är vell inte så högt? :confused:

Lämnar ett litet tasstryck så jag hittar tillbaka :)
 
Sv: Hästannonser!?

Jag la ut en annons där jag sökte en stor medryttarhäst som gärna fick vara 175+. Fick svar från en tjej där allt annat jag skrivit stämde, förutom att hästen var 160... Det hela slutade med att jag åkte ut och kollade och nu är jag fast på den lille :love: Så ibland kan det bli bra iaf!
 
Sv: Hästannonser!?

Nej det blev ingen alpacka. Det blev dock en liten :devil:a skimmelbuse som inte bara skrämde slag på hästen vars sällskap den var tilltänkt som, men dessutom ÅT UPP tränarens Passiersadel. Lyckligtvis var han också "midjehög" så de kunde lägga staketpengarna på en ny sadel istället. :D
 
Sv: Hästannonser!?

Finns ju en jäkla massa historier.
Jag skulle sälja min PRE hingst fick då en förfrågan om jag ville byta honom mot ett korsnings sto halvblod/tinker som var dräktig med en Frieser.... :confused:

Det blev ingen affär av det kan jag ju säga :devil:

Hmm jag tror jag vet vem det var som svarade på din annons. Var glad att du inte gjorde det bytet.. Dom har en jäkla massa hästar av en massa korsningar och skulle antagligen ha din hingst att betäcka sina tinker/welsh cob/shire/frieser/halvblods ston med.. Man ser ganska ofta annonser ute ifrån dom.
 
Sv: Hästannonser!?

Jodå fick samtal från danmark om min 4 åriga travare som skulle leasas ut om hon kunde hoppa och om hon kunde det ena o det andra. Ja svarade jag(en liten tjej ringde) hoppa kan hon men hon är aldrig riden. När jag sedan bad att få prata med hennes föräldrar lade hon på.
Fölungen mailade en hel del och frågade om hon var riden och om hon kunde hoppa? 3 månader gammal. Iofs kunde hon hoppa, hon hoppade gärna hinder i paddocken när jag rastade mamman men ja herregud. Jag ska ev köpa en häst nästa år, fasar för vad jag kommer få genomgå innan jag hittar rätt:)
 
Sv: Hästannonser!?

Jo, jag håller med att man verkligen kan undra hur folk tänker. Men sedan tänker jag på oss själv när vi letade häst. Vi "skulle" ha en äldre, erfaren VALACK som var tävlad. Vad blev det? Jo ett ungt sto som aldrig var tävlad:D. Ibland kan man snöa in på något och när man får ett annat erbjudande ändrar man sig. Men det får ju finnas gränser för vad man erbjuder....

Vid ett tillfälle sökte vi äldre DRESSYRhäst för träning och tävling i dressyr. Vi fick svar en hel A4-sida där ägaren beskriver vad och hur hästen hoppar. I och för sig en duktig hopphäst (18 år) som gått 1.40-klasser så jag tänkte att den var välskolad och kunde gå lite dressyr så jag frågade om den var tränad och tävlad i dressyr. Näää...blev svaret. nej, tack då.
 
Sv: Hästannonser!?

Detta fenomen är tyvärr inte bara begränsat till hästar. När vi skulle sälja bilen skrev vi verkligen ALLT som fanns att veta om bilen. Ändå ringar folk och frågar massor med saker, det kändes lite dumt efter ett tag när man sagt "det står i annonsen" några gånger till samma person....
 
Sv: Hästannonser!?

jaaa jag håller med om att det inte bara är hästar :) jag fick ett ganska roligt mail när jag skulle sälja bilen.
jag skulle sälja min gamla saab 9000 CSE för 5000, jag hade lagt ut bild och beskrivit och vad som ingick, hur länge den var besiktigad osv, här är några roliga svar jag fick:

"byta mot en bärbar data o en koplett mobil med kvitto o garanti"

"Hej! Är byte med en Ford Fiesta -83, sista modellen med gamla karossen,intressant? Bes mån ut, avgasrör bör hängas upp och handbromsen har frusit är det jag vet inför bes.Röd och går kalasbra.MVH Magnus"

det roligaste med det svaret här ovan var att min bil som jag skulle sälja var 10 år nyare, var i helt skick och beiktigad ett helt år längre än den ovan :P och allt det stod i min annons :D så man undrar juh vad folk tänker?

sen när jag sökte bostad så hade jag en bild på mig själv med i sökningen, då fick jag en massa mejl där en massa karlar frågade om jag ville träffa dem, dejta dem osv korkade som få är dom ibland....
 
Sv: Hästannonser!?

Man kan ju faktiskt undra ibland. När vi letade efter sällskap till mitt ponnysto när hon blev ensam så fick vi massor av svar av folk med unghingstar. Det käns lite tack, men nej tack när man inte är speciellt intresserad av ett föl på en 22-åring.
 
Sv: Hästannonser!?

Närjag sökte häst skrev jag i annonsen utb minst LAdressyr och 120 hoppning. Fick svar från en med varmblodstravare som de just försökte lära galoppskänkeln...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 034
Senast: Luff
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp