Hästar kan tolka människors ansiktsuttryck

Även hästar har ansiktsuttryck så det är väl inget konstigt att man läser av varandra på det sättet också...
 
Ungefär som hästen, som inte ville bli tränsad och körde upp huvudet så högt det bara gick att komma. Jag var lite frustrerad men visade inget och jag nådde även om hästen körde upp huvudet, vilket då kör att hästen kastar med huvudet för att komma undan, råkar då knocka mig rätt på näsan.
Det gjorde så ont i näsan att jag började gråta, och backade, hästen tittade nästan förlåtande på mig och skulle nosa i mitt ansikte. Så nog kan de läsa ansiktsuttryck allt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När hästar transporteras eller lämnas ensamma visar de vissa ansiktsuttryck som kan kopplas till stress. Det kan vara vidgning av...
Svar
0
· Visningar
741
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
558
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Halkan ställer till det för många hästar och deras ägare just nu. Stephanie Lindskog oroade sig för att hennes oskodda avelssto skulle...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Kunskapen om hästens betydelse för människors fysiska, psykiska och sociala välbefinnande ökar. Nu har Hästnäringens Nationella...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp