Hästförsäkring

F

Fjortis14

Jag har alltid haft stor häst. Och tycker att försäkringen kan vara sååå dyr! Men har nu planer på en liten shettis till lillan. Är det billigare att försäkra lilten hållbar ponny;). Vet att mitt fullblod jag hade förut kostade mycket mycket mer än kompisens d ponny. Och jag jag fattar varför. Men vad kostar det att hålla en shettis försäkrad?
 
Sv: Hästförsäkring

Jag är inte säker men har för mig att min förra fodershettis kostade 3000 per år i agria, men är som sagt inte säker, utan det var ju ägaren som stod för försäkringen och hon visade bara papper på att hon var försäkrad, så då har jag för mig att det stod 3000 kr och några hundra per år.
 
Sv: Hästförsäkring

Det är ju beroende på värde och typ som kostnaden blir, men det är mycket billigare med en shettis än ett halvblod som exempel, även om man väljer samma värde och typ av försäkring.
 
Sv: Hästförsäkring

halloj
jag har min shettis försäkrad i IF. Liv med användbarhet 7000(vad jag köpte honom för) samt veterinär extra (veterinärvård upp till 100 000) å den kostar mig 985 kr per år å då e självrisken på 2500.
tycker jag e helt okej för en försäkring.hoppas du hittar nån bra
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 045
Senast: Sirap
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 100
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 867
Senast: Valle
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
920

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp