hästgård i Vara

bizzy

Trådstartare
Jag vet inte var jag ska lägga denna tråd, hoppas att det är okej här! Vi har tittat på gårdar i och runt Vara trakten. Nu till våra frågor: hur är uteritts möjligheterna? Häst bemötande? Tränings möjligheter, western och akademisk? Vi har tittat runt Naum, Vedum och Nossebro. Tacksam för alla tips och råd, känns lite läskigt att flytta dit när man inte vet något och inte känner någon. Priserna är ju ännu normala där:)
 
Jag har just flyttat mig häst till Naum och jag tycker uterittsmöjligheterna är bra utifrån de förutsättningar som råder. Jag flyttade hit upp från Göteborg, där vi hade milsvida anlagda ridvägar med bra underlag där man aldrig behövde möta en bil. Jämför man med det blir det ju inte riktigt samma. Och tänk på att det inte finns några berg "på schlätta", så klättringsmöjligheterna är något begränsade. Kan inte säga något om träningsmöjligheterna för dina grenar, men tror att det finns westerntränare i Lidköping. :)
 
Jag bor i Skara och håller på med western ridning. Skaraborg är ju verkligen mekkat i sverige så bor du i vara har du en hel del tränare på nära håll att välja mellan :) även att dom festa stora tävlingar går på axvall och det är ju inte långt bort.
 
Det finns ju ett forum för Western, vet inte hur aktivt det är men du kan ju fråga där också :)
Annars så tror jag att Vara är ganska bra, ligger i mitten sas. Nära till det mesta!
 
Ridvägar beror HELT på vart man har stallet, det finns alla möjliga varianter. Dock väldigt lite backar!

Bemötande är svårt att uttala sig om generellt, kan du precisera mer vad du menar?

Träningsmöjligheter för western är nog inte dåliga, finns ett ställe inte långt från Vedum bland annat som håller på med western. Var tävling där för bara några veckor sedan.
 
Ridvägar beror HELT på vart man har stallet, det finns alla möjliga varianter. Dock väldigt lite backar!

Bemötande är svårt att uttala sig om generellt, kan du precisera mer vad du menar?

Träningsmöjligheter för western är nog inte dåliga, finns ett ställe inte långt från Vedum bland annat som håller på med western. Var tävling där för bara några veckor sedan.

Finns väl även en i Floby som har westernträningar, kurser, läger och tillställningar för firmor och privata.
 
Tack för alla svar! Med bemötande är det väl oron för hästhatande boende, det är ju mycket häst i trakterna;)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 636
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 404
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp