Hästmänniskor och övriga

Dolce

Trådstartare
Så vad svarar man en oförstående svärmor med andra värderingar när hon frågar
Hur ska du har tid med häst man måste ju hinna städa och tvätta??

Ja och på dödsbädden lär jag komma ihåg hur mkt jag städat?
Hur många hästmänniskor är vi i Sverige ? Som hinner städa och tvätta...suck ..
 
Skämt åsido, jag förstår verkligen inte människor utan häst som inte hinner med. Vad gör de? Jag tänker att de måste titta på tv mycket mer än vad jag gör.
Just tvätta tar ju ingen tid alls heller? Max 15 min från ladda maskin till vikt i garderoben uppdelat på 3 tillfällen.
 
Jag blir bara såå leds denna antimetalitet bara för att hennes liv går ut på att tvätta och putsa hemma och bo "perfekt". Känns oerhört ytligt och hon är ytlig till person också. Jag vill inte bo i en koja men jag vill inte heller lägga all tid på heminredning städning och dylikt. Måste bara förklara detta neutralt blir lätt upprörd då häseteriet är det första och sista jag tänker när jag vakna och lägger mig..
 
Jag blir bara såå leds denna antimetalitet bara för att hennes liv går ut på att tvätta och putsa hemma och bo "perfekt". Känns oerhört ytligt och hon är ytlig till person också. Jag vill inte bo i en koja men jag vill inte heller lägga all tid på heminredning städning och dylikt. Måste bara förklara detta neutralt blir lätt upprörd då häseteriet är det första och sista jag tänker när jag vakna och lägger mig..

Varför måste du förklara?
"Ja, det är olika vad man vill lägga sin tid på" tar lätt död på en eventuell diskussion.
 
Du har x antal timmar fritid och du spenderar dem som du tycker är bäst ur din synvinkel. Räkna ut hur många timmar du har så har du svar på tal, sen säger du "jag lägger två timmar i veckan på tvätt och städ, liksom min sambo. Hur har ni delat upp det?".
 
Så vad svarar man en oförstående svärmor med andra värderingar när hon frågar
Hur ska du har tid med häst man måste ju hinna städa och tvätta??

Ja och på dödsbädden lär jag komma ihåg hur mkt jag städat?
Hur många hästmänniskor är vi i Sverige ? Som hinner städa och tvätta...suck ..
Så oförskämt och gränslöst. :mad: Det har inte hon med att göra. :banghead:

Svara inte på frågan utan ställ en motfråga istället.
Fråga varför hon undrar det. Då undviker du att komma i försvar och dessutom får hon förklara sig vad hon menar med sin fråga. :idea: Hennes svar kommer antagligen bli så dumt eller konstigt så att det inte kräver en vidare diskussion.
 
Så oförskämt och gränslöst. :mad: Det har inte hon med att göra. :banghead:

Svara inte på frågan utan ställ en motfråga istället.
Fråga varför hon undrar det. Då undviker du att komma i försvar och dessutom får hon förklara sig vad hon menar med sin fråga. :idea: Hennes svar kommer antagligen bli så dumt eller konstigt så att det inte kräver en vidare diskussion.
Hon kommer svara då att hästen tar upp så mkt tid och då kommer det se stökigt ut hemma( mer stökigt än det gör nu enligt henne) och så kan man ju bara inte ha det......
 
Svara att du prioriterar hästen framför att städa!
Har du råd kan du använda RUT-avdrag och köpa städning. Det gör jag och det är värt varenda öre!
 
Jag reagerar på att hon säger till dig! Om man nu måste lägga sig i så är det väl sitt eget barn man får säga till. Jag får nog erkänna att jag reagerat när jag kommit hem till min son och hans flickvän ngn gång och där har varit extremt rörigt och de har ursäktat röran själva, men då har jag sagt till min son att han kanske borde lägga några minuter på att plocka undan.
 
Skämt åsido, jag förstår verkligen inte människor utan häst som inte hinner med. Vad gör de? Jag tänker att de måste titta på tv mycket mer än vad jag gör.
Just tvätta tar ju ingen tid alls heller? Max 15 min från ladda maskin till vikt i garderoben uppdelat på 3 tillfällen.

Jag vet! De få tillfällen jag är hästledig vet jag inte vad jag ska göra av all vaken tid :confused: (Jobb sisådär tio timmar inklusive restid och lunch, sover typ sex timmar. Övriga åtta timmar då? :cautious: )
 
Hon kommer svara då att hästen tar upp så mkt tid och då kommer det se stökigt ut hemma( mer stökigt än det gör nu enligt henne) och så kan man ju bara inte ha det......
Ännu mer gränslöst! :mad:
Tala om att det är ni som bor där och att ni själva bestämmer hur mycket tid ni vill lägga på städning.
Sen undrar jag varför hon inte pratar med sin son om saken istället. :confused:Eller det gör jag inte, jag fattar att hon verkar tycka det är din sak att städa. Men du kan ju alltid fråga henne samma sak och se vad hon svarar. :idea:
Vad säger din sambo om att hans mamma lägger sig i era hushållsuppgifter? :cautious: Jag hoppas verkligen han reagerar på det det i alla fall. :crazy:
 
Min ex-svärmor (som jag håller enormt mycket av :heart) frågade förfärat om jag inte strök tvätten när hon såg mig lägga in den i garderoben utan att passera strykbrädan. Hon syftade då på sockar, t-shirts och underkläder. Jag svarade nej, jag har valt att ha ett liv. Hon sa aldrig någonsin något om tvätten eller något annat igen. Min kära svärmor sa när vi flyttade hit att oj vad mycket fönster du har att putsa nu! (Hon syftade på att det inte var min starka sida, inte helt enkelt att göra med en arm.) Jag svarade att när det är dags ringer jag efter dig :) Hon har heller aldrig sagt något om något i hemmet efter det.

Jag tror att man helt enkelt får göra klart att här bor jag, du behöver inte bry dig och bryr du dig så ta det med ditt barn, inte med mig. Jag skulle aldrig ens drömma om att kommentera eller på annat sätt påtala något om mina barns hem, hur de väljer att leva eller överhuvudtaget något i deras liv. Jag har inte med det att göra. Sålänge de trivs och mår bra så är allt som det ska.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 959
Senast: Linda_A
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
792
Senast: Hoarfrost
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
38 170
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp