Hästprofilen slipper betala polisens nota

Enligt referatet från domen var hästarna i gott skick när de omhändertogs men vanvårdade när de såldes. Länsstyrelsen borde utdöma djurförbud för sig själva tycker jag. Och sen att begära 1 miljon för vanvården av hästarna.

"Rätten hänvisar till att bland annat vittnesuppgifter bevisat att hästarna var friska när de omhändertogs men att de var i dåligt skick med bland annat dåligt hull, ohyra och sårskador vid auktionen och att det uppstått under den tid de varit omhändertagna."
 
Men jösses vilken sjuk historia!! Visst, har man många fler hästar än vad man har tillstånd för som dessutom inte sköts på ett bra sätt förstår jag att det blir konsekvenser.. Men att man ska betala helt enorma summor för omhändertagandet, hur tänkte de där?! Och att hästarna under tiden blev vanvårdade!! Är det inte hög tid att djurambulansen i Skåne får djurförbud, de verkar ju vara helt inkompetenta!
 
Jag undrar hur länge det här skall få fortgå, de exempel på länsstyrelsens agerande som kommit fram i media visar på att något är fundamentalt fel i myndighetsutövningen och att det inte handlar om djurskydd längre utan om något annat.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Connemarauppfödaren Jörgen Folkesson slipper betala över 800 000 kronor som polisen krävt honom på efter att hästar omhändertogs på hans...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två trovärdiga vittnen friade hästprofilen från polisens krav på hundratusentals kronor. Men domen riskerar att överklagas. ... Källa /...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Travhästar till salu för 800 respektive 1000 kronor. Det är polisen i Örebro som försöker sälja dem efter ett djuromhändertagande av...
Svar
5
· Visningar
1 128
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Hästnyheter Jokkmokks ridklubb drabbades nyligen av förskingring och blev av med 270 000 kronor - men nu strömmar hjälpen in, bland annat i form av...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp