Hästspel..

T

Toviie

Jag vet att det har skrivits om det här ämnet förut här, men kan ändå inte ge upp det!
tänk vad roligt det skulle vara med ett riktigt verklighetstroget hästspel..
De som finns nu är ju mest riktade till barn.. tråkiga, riktigt dålig grafik, lätt att klara osv

men tänk om det skulle finnas ett hästspel som riktade sig till ungdomar/vuxna? som kanske inte tar slut? typ som sims..
det skulle kunna finnas möjlighet att föda upp hästar tillexempel och att tävla, allt som man gör på riktigt när man tar hand om hästar!

man skulle kunan tjäna pengar på att sälja och köpa hästar, och då kunna köpa bättre hästar, större stall m.m
och det skulle kanske kunna vara online? så man kan besöka andras gårdar t.ex..?


Jag som är både datanörd och hästnörd tycker det är jättetråkigt att några hästspel för äldre inte finns, vad jag vet. det känns nästan som att man får sätta igång och utveckla ett själv eftersom inget spelföretag gör det..

hur skulle erat drömspel se ut?:)
är det någon som vet ett bra och verklighetstroget hästspel? (som jag på nåt sätt måste ha missat) så tipsa om det:)
 
Sv: Hästspel..

Tja .. kanske inte så roligt rent grafik mässigt osv ,men har du testat Howrse ?
Kan bli ganka beroendeframkallande dock :angel:
 
Sv: Hästspel..

aa har testat det:) men har inte fastnat för det riktigt, förstår ju inte allt i det heller så jag kanske fastnar för de när jag har lärt mej:P tack för tipset
 
Sv: Hästspel..

De som finns nu är ju mest riktade till barn.. tråkiga, riktigt dålig grafik, lätt att klara osv

Ja framför allt är de ju inte ens riktade till barn som kan hästar utan sakerna man ska göra med hästarna är bara gulligull och hästarna är rosa typ. :crazy:

Jag skulle tycka det vore kul med ett spel där man kunde driva sin egen ridskola och därmed fick lite ekonomi att leka med i spelet - köpa oerfaren yngre häst och sälja ridskolans veteranponny för en struntsumma vid pensionen, problem när man åker på kvarka, en US som samlar in pengar... :D

Men visst skulle jag spela även ett där man är t.ex. hästimportör med en karta att röra sig på och hästpass att fixa...eller tävlingsryttare.

Så sugen jag blev på allt detta nu! :bump:
 
Sv: Hästspel..

Låter också som en grym idè:) gud vad jag blir sugen på att spela ett riktigt bra hästspel...
 
Sv: Hästspel..

Jag tycker ju att My horse and Me har en väldigt bra grafik och är ganska verklighetstroget, dock tycker jag det är synd att det är ett rent tävlingsspel. Andra spelet har dom totalt förstört med grafiken, fula hästar, ful grafik. Hade dom haft samma modell/grafik som första spelet hade dom haft ett riktigt bra spel.
Jag skulle mer än gärna vilja spela ett hästspel som är lite likt The Sims. Man får bygga sitt eget stall/gård, skaffa hästar, tävla, träna, rida ut, avla mm.
Alldeles för lite hästspel :mad:
 
Sv: Hästspel..

Hoppas någon stoooor dataspelstillverkare läser den här tråden. :)

Mitt drömspel: Möjlighet att bygga upp sin egna gård, kunna designa sitt egna stall (a la Sims), köpa/sälja/föda upp hästar, bygga ridbanor (paddock, ridhus, roundpenn, ovalbana, galoppbana, terrängbana etc) möjlighet att tävla i dressyr, hoppning och fälttävlan, kunna bygga upp en ridskola och anställa personal och liknande. En blandning av Rosemond Hill, Ride!, Mitt Stuteri och My Pony Stables typ..
 
Sv: Hästspel..

Hoppas någon stoooor dataspelstillverkare läser den här tråden. :)

Tänkte just säga det, kanske någon borde tipsa spelprogrammeringsföretagen där ute, eller åtminstone skolor som erbjuder examen i spelprogrammering. Kanske några studenter nappar på idén till sitt examensarbete :)
 
Sv: Hästspel..

Detta gör jag varje år. Jag har dessutom kontakter i branschen men få vågar chansa på något nytt utan inriktar sig på det de vet säljer. Då blir det fps och dåliga hästspel för barn.
Nu sätter jag dock igång och utvecklar ett själv. Era idéer låter väldigt spännande!

Jag har alltid blivit irriterad av grafiken när det kommer till hästar i spel och film. Hur j*kla svårt ska det vara att få animationerna rätt. De flesta verkar kunna animera vilka djur som helst, utom just hästar. Sanslöst!
Eftersom jag själv är grafiker som inriktar sig på hästar så har jag ju insett att ska det bli av så får jag göra det själv! :devil:

Så länge kan jag rekommendera "riding club championship". Finns på nätet .com
 
Sv: Hästspel..

Vad har du för utbildning? :)

*halvt kl*
Kan tänka mig att hästspel för vuxna är ett lite osäkert kort, men jag funderar på om det inte går att producera ett webbaserat (typ Flash, AS) spel med en mindre budget. Det beror ju givetvis på vad man vill ha, men konceptet att driva ridskola eller stuteri är ju inte så komplicerat att skapa :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hästspel..

Jag studerar nu Datorspelsutveckling 3D-Grafik. Och jag har minst sagt stor lust att välja att göra ett hästspel som examensarbete. Är så trött på den urkassa grafiken och rörelsemönsterna ska vi ju inte ens tala om.

Något The Sims liknande är högst intressant, att man kan bygga sin egen gård, avla, tävla, träna mm.

Jag ska göra revolutionens första hästspel med bra history och grafik, ni får vänta några år bara. 6 år högskola planerat haha. Får hoppas att någon snappar på mitt examensarbete och vill utveckla ytterliggare, då kanske det kommer ut tidigare. :banana:
 
Sv: Hästspel..

håller med alla andra, är riktigt trött på urkass grafik, konstiga rörelsemönster m.m, är också trött på att spelen är så jäkla lätta att klara och att man klarar ut dom på typ 3 timmar.. högst.. skulle vara kul med ett "evighetsspel" typ som sims:)
 
Sv: Hästspel..

Vill också ha ett riktigt bra hästspel!

Hade varit FANTASTISK om det kom ett i stil med The Sims!! :love:

(Att man kan bygga till hagar och stall på själva hustomterna, och istället för att man åker iväg och köper kläder så kan man åka till ridhus, tävlingar, uppfödare, insemineringsstationer, hingstvisningar osv osv osv!)


Ge oss!! :bump:


:rofl:
 
Sv: Hästspel..

jaa visst skulle det varar kul... får hoppas att nått spelföretag eller nån annan i branschen nappar på idèn om ett bra hästspel:)
 
Sv: Hästspel..

Känner inte till några hästspel som är direkt verklighetstrogna (fanns ett förut men det är avlivat för länge sedan :cry: )
Det som fanns förut var rätt kul, eftersom när man födde upp hästar så fick de flashgrafik bilder som följde genetikens lagar. Tex om man betäckte en homozygent skimmel hingst med en homozygent skäck sto fick man ett föl som föddes som tex svartskäck men som ju längre tid hästen fanns i livet blev vitare och vitare och vitare tills den blev helt vit eller ibland flugskimlig.

Spelar just nu två/tre hästspel, det enda började på iförrgår. Men den är en typ exakt kopia av Horseland - så som det såg och var uppbyggt för 5-6år sedan vilket är 100% bättre än vad sidan ser ut och är idag. Man köper hästar lr hundar och tränar upp dem till att bli så bra som möjligt. Nackdelen är att det inte är realisktiskt alls, och dessutom finns det ingen riktig plats för diskussion med andra medlemmar vilket jag tycker är väldigt viktigt.

De andra en/två spelen är en och samma sida men med ett nytt och ett gammalt spel. Det nya är orealisktiskt mer barnfokuserat tror jag. Man köper hästar och skapar ett poloponny lag. Och ju mer man tävlar desto fler raser kan man köpa loss. Det positiva här verkar dock vara att man kan få fram nya raser genom avel typ shetland x newforest = paint. Sånt är lite kul, det hade också det realistiska spel som fanns innan. (Där skulle man kombinera typ Arab x Shetland = Welsh x Trapan = Exmoor). Det andra spelet som sidan (det gamla spelet) också har är mer lämpat för alla olika åldrar, så vitt jag vet finns det medlemmar mellan 5-70år typ, ett familjespel helt enkelt fast ändå rätt hardcore :p ... Man införskaffar hästar, odlar fram egen mat till dem, tränar eller ser till att få de tränade, stallar upp dem eller andras hästar i sitt stall osv. Dessutom har hela sidan (sidorna - det finns fyra olika servrar med olika spel inom det gamla spelet) ett invecklat ekonomiskt system.. Man betalar tex lite för att skörda hästfodret, sälja hästar (transporten) och en liten del av avelspriset går till sidans budget. Sen får alla medlemmar hämta ut oftast 1000 per dag/stall för att betala av tränar och stallplats kostnader.. Det är rätt kul fast på internet och ganska besparat från grafik...



Mitt drömspel... Skulle nog ha så man kunde bygga stall, hagar osv. Dock odla sitt eget foder alá farmville (om man vill förstås kan ju vara så att man kan sälja fodret också). Riktig genetik och riktiga raser. Och sen möjlighet att träna inom alla sporter allt från dressyr och hoppning till voltige och team penning. Då kan det ju också lämpa sig att slå några flugor i en smäll och inte bara ha hästar utan även andra djur, för djurspel som riktar sig till äldre än 9åringar är rätt svårfunnet om man bortser från the sims men ja... Det är ju en historia var för sig. Men att kunna driva ett mindre företag i ett spel är alltid kul. Typ tillverka produkter som först är kassa men ju mer man utför jobbet ju bättre blir man som man kan sälja för mer och mer osv. Lite simsigt men vem bryr sig :p Och så förstås möjlighet att sälja hästar (och andra djur) mellan olika medlemmar, även inom ett simsliknade spel.. Typ kanske sälja filen med just den där otroligt snygga welsh hingsten och få pengar i spelet för det... Men aja, det tål att tänkas på :P
 
Sv: Hästspel..

jag har alltid tänkt mig ett hästspel där man får chansen att ta över gammal mark och göra ett stall av det eller stuteri av det eller ridskola, man får välja själv vad man ska driva. man ska kunna rida, tävla, ta han om hästarna, ha ridlektioner(både vara ridlärare och elev)annställa personal, köpa och sälja hästar, avla med hästar, designa stallet(allt på gården alltså som hagar, paddockar, ridhus och stallet):laugh: ett sånt hästspel är vad jag skulle vilja ha, utan tvekan:love: spelat skulle likna the sims på många sätt som t.ex istället för att köpa kläder till bara gubben kan man köpa rid käder till sin figur och skaer till sin häst och m.m
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästspel..

jag vet ett jätte verkligt och bra hästspel där man kan avla träna o tävla med hästarna.Man kan bygga upp gården och fölen blir olika fina färger som skimmel o allt sånt man kan köpa o låna avelshingstar och man kan ju köpa ston o valacker också XD det heter:My Pony Stables(=:love::D:rofl:
 
Sv: Hästspel..

Jag skulle vilja ha ett häst spel med bra grafik och att det ska vara ett mysterium som ska lösas.
Det ska inte vara för lätt och inte för kort utan att det ska ta sin tid o klara ut spelet.
Längtar verkligen tills den dagen kmr då det finns ett sådant häst spel!
Tänk typ grafik som på my horse and me 2 sedan att spelet ska vara stort ungefär som star stable spelen där man kan springa låångt och till många olika platser osv och sedan ett mysterium och massa gåtor så att spelet är lite spännande, sedan typ kunna bestämma hur 1 hästen ser ut till 100% aah som sims spelen när man göra människor fast hästar då, föda upp egna hästar och driva en egen avel där man kan välja olika hästar för att få fram dem bästa avkommorna osv alltså att dem brås på föräldrarna i färg egenskaper osv och driva ett eget stuteri över huvudtaget! Massa tävlingar och allra sist så ska det även vara lite kärlek inblandat så blir det perfekt! Jaa fy tusan vad skoj det skulle vara o spela ett sådant spel!! :love:
 
Sv: Hästspel..

Jag håller med om att det behövs ett mer vuxet hästspel med bra grafik. Typ som ni har sagt här ovan, "sims", bygga egen gård, inreda egna stall, avla, tävla o så såklart online så man har nån att tävla mot(rankning)

Ett spel som har fattat det där med hästgrafik må ju faktiskt vara "Red Dead Redemption". Är förviso inget "hästspel" men man rider i princip hela tiden o man ser musklerna när hästen rör sig, mm.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 565
Senast: anna_panna
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 257
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 368
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp