Hästspel..

Sv: Hästspel..

Jag håller med till tusen! Är 12 år men har två egna ponnyer så jag vet ju hur det är på riktigt, men inga spel är mer än 40% verklighetstrogna. Det perfekta spelet för mig hade varit att man började som nybörjare och sedan gick på varandras ridskolor för att lära sig. Man kan ju tex. lära sig skritta på någon annans ridskola, och efter några lektioner kan man lära ut skrittning på sin egen ridskola. Men man skulle också ta 2-4 lektioner och sedan strunta i det och gå på auktion och träffa andra spelare och köpa hästar som är duktiga på hoppning/dressyr/western eller att avla med och likn. Sen kan man avla om man har en hingst/sto eller båda, utan att det ska kosta "riktiga" pengar. Man ska kunna ha lika kul, vare sig man betalar eller ej. Tycker någon som kan ska fixa detta problem!:mad:
 
Sv: Hästspel..

Ja själv så spelar jag 2 grymma hästspel och det är hur många vuxna som helst som spelar...
Första är StarStableOnline som har jättebra grafik och en underbar historia med spänning och mystik, men nackdelen är att få tillgång till hela spelet måste man betala:(
Andra är Howrse med det spelet kan man sitta hur många timmar som helst och spela:p annars kan man spela horseland men ja tycker inte det är så kul...

Tack o hej, leverpastej...;):rofl::bump::bow:
 
Har det hänt nåt på den här fronten? Finns det något kul hästspel där man kan bygga stall, hagar, avla osv?

*hoppas*
 
Horseisle 2 är också ett ganska trevligt hästspel. Man kan fånga vildhästar, avla, tävla och det finns en massa mystiska Esrohs som man ska försöka hitta. Det är däremot ett onlinespel, jag är mer för spel som har ett slut. :D
 
KL
Bonusdottern fick en egen (begagnad) laptop i födelsedagspresent och var överlycklig.
Tills det visade sig att Windows10 och StarStable inte är någon bra kombo... :banghead:
Går det att lösa utan att blåsa datorn och installera Windows7?
Det går inte att byta grafikkort i datorn.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 729
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 564
Senast: anna_panna
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 255
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 365
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp