Hästsportsbutik

Blomskan

Trådstartare
Har en dröm om att starta en ridsportsbutik. Har bara en liten fundering.
Vilken marginal borde man ligga på på produkterna?
 
Det beror nog lite på vilka omkostnader man har. Har man inte höga kostnader t ex för lokalhyra så kan man ju ligga lägre i pris och få samma förtjänst.
 
Vissa märken har riktpriser också för att inte återförsäljarna ska konkurrera ut varandra. Men för att täcka kostnaderna för ridkläder, schabrak och liknande brukar 2-2,5 vara ganska normalt. Lägre påslag för sadlar och foder t ex. Det är ganska mycket som påslaget ska täcka. T ex. lager, nya inköp, lön, lokalkostnader etc.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 331
Senast: tara
·
Kropp & Själ Jag har lite funderingar. Min bonusdotter köper diverse serum som hon ser influencers använda och göra reklam för. Tilläggas bör att hon...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 073
Senast: Motacilla
·
Juridik & Ekonomi Jag älskar fastigheter och jag har en dröm att äga fastigheter för uthyrning. Men hur börjar man? Innan var det bara en dröm och en...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Squie
·
Tjatter Fick mig inget kaffe igår, bara en kopp te på morgonen, så nu har jag hemsk huvudvärk..... Medan jag väntar på att koffeinet ska kicka...
Svar
10
· Visningar
317
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp