Häststölden spreds på Facebook

Vilken rörig artikel? Eller är det bara jag som är rörig i mitt huvud?
Jag får inte ihop FB-kommentaren, Anna Axelsson och Eva Sten?

Är inte Anna den som är "säljaren" till Eva sten? Eller är det den som sålde hästen en gång till Anna? som inte fått pengar? Eller skulle Anna vidarebefodra pengarna till "säljaren"?
 
Vilken rörig artikel? Eller är det bara jag som är rörig i mitt huvud?
Jag får inte ihop FB-kommentaren, Anna Axelsson och Eva Sten?

Är inte Anna den som är "säljaren" till Eva sten? Eller är det den som sålde hästen en gång till Anna? som inte fått pengar? Eller skulle Anna vidarebefodra pengarna till "säljaren"?
Som jag uppfattar det så finns det tre personer inblandade i detta, Eva Sten som köpte hästen, säljaren som inte nämns vid namn och Anna Axelsson som är ägaren av ridskolan som hästen stod på när den blev stulen. Den sistnämndas roll i det hela förstår jag inte riktigt utifrån artikeln men det är hon som har gjort polisanmälan.
 
Som jag uppfattar det så finns det tre personer inblandade i detta, Eva Sten som köpte hästen, säljaren som inte nämns vid namn och Anna Axelsson som är ägaren av ridskolan som hästen stod på när den blev stulen. Den sistnämndas roll i det hela förstår jag inte riktigt utifrån artikeln men det är hon som har gjort polisanmälan.

Aahhh så är det ju, tack!
Ja, jo fast om hon äger stället som hästen stod på är det ju rätt självklart att göra en polisanmälan att hästen är stulen.

Fast vad hon har med affären och pengarna att göra är ju oklart
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För drygt två veckor sedan stals hästen Plenty från Anna Axelssons stall utanför Ulricehamn. Efter att Annas inlägg på Facebook delats...
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: Korven
·
  • Artikel
Hästnyheter Den stulna hästen Plenty är återfunnen och på säker mark efter poliseskort. – Vi är så klart jätteglada, säger Anna Axelsson. ... Källa...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Stora Wäsby Fältrittklubb fick häromveckan träning och inspiration från världseliten. Sara Algotsson Ostholt, med OS-silver på cv:et...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter rapporteringen om att hästsperman kan hinna dö på posten efter de förlängda leveranstiderna, och att det här är ett stort problem...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp