Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hatar mig själv för att jag är så besvärlig och inte kan få något att fungera. För första gången i mitt liv har tanken om att vilja skada mig själv dykt upp. Det här är så vidrigt. Det är liksom aldrig bra, bara mer eller mindre dåligt hela tiden. Och jag kan inte se någon ljusning alls. Jag vill få ett slut på det här måendet nu.
 

Jag har inte riktigt nåt bra att komma med men vill bara skriva nånting.

Inget kommer bli bättre av att du skadar dig själv. Jag vet att du redan förstår det men säger det ändå.

Du måste få mer hjälp att reda ut din situation! Det är inte ditt fel att du mår som du gör, lika lite som om du skulle va magsjuk eller fått cancer. Och du är i lika stort behov av hjälp! Tror det är svårt att reda ut sånt här på egen hand.

Håll ut, vi är många som tänker på dig. Önskar jag kunde skicka över lite glädje och ork till dig :heart
 
biteme_bigarmhug.gif
 
Jag har pratat med läkaren nu. Jag får 75% sjukskrivning den här veckan och nästa vecka. Sen ska jag upp på 50% igen.

Troligen blir det blodprovstagning snart. Jag kommer att få besöka provtagningen och träffa personalen där som en slags förberedelse ett par gånger. Sen vid tredje besöket där så trodde läkaren att det kunde vara möjligt att genomföra ett prov. Jag hoppas ju att provet visar något även om jag tror det mesta sitter i huvudet. Men fysiska fel kan ju ge symptom som jag har.
 
Jag skulle också gissa att det mesta sitter i depressionen. Men samtidigt: folk som har svår järnbrist beskriver ofta en förlamande trötthet. Så det är nog bra med det där blodprovet. Och du är skitduktig som har siktet instället på det!
 
Sedan i onsdags har jag bara jobbat 25% och det var också i onsdags som jag började ta Blutsaft. Fredagar brukar vara min sämsta dag i veckan men nu har jag energi över. Vilken av åtgärderna som påverkat mest kan jag ju inte svara på. Men jag hoppas trenden håller i sig och att jag kan gå upp på 50% med glädje om en och en halv vecka, i stället för det som varit, d.v.s. att jag upplevt kraven större än jag kunnat prestera.
 
Sedan i onsdags har jag bara jobbat 25% och det var också i onsdags som jag började ta Blutsaft. Fredagar brukar vara min sämsta dag i veckan men nu har jag energi över. Vilken av åtgärderna som påverkat mest kan jag ju inte svara på. Men jag hoppas trenden håller i sig och att jag kan gå upp på 50% med glädje om en och en halv vecka, i stället för det som varit, d.v.s. att jag upplevt kraven större än jag kunnat prestera.
Skönt att du känner dig lite bättre! Ett tips om du ska ta blodprov är att inte börja med några tillskott nu, utan vänta till efteråt. Annars kommer testerna bli missvisande. Håller tummarna att du känner att du klarar av att ta proverna! :heart
 
Skönt att du känner dig lite bättre! Ett tips om du ska ta blodprov är att inte börja med några tillskott nu, utan vänta till efteråt. Annars kommer testerna bli missvisande. Håller tummarna att du känner att du klarar av att ta proverna! :heart
Jag har också tänkt tanken att vänta med att ta tillskott men känner mig lite desperat. Min första tid på provtagningen är nästa fredag. Hur snabbt jag kan lyckas klara en provtagning vet jag inte.

Jag kroknade ungefär en timme efter mitt förra inlägg här så det är ju inte så mycket extra energi som finns tillgängligt. Jag har precis suttit och läst på om järnbrist och tydligen är de kosttillskott som finns inte tillräckliga för att rätta ett underskott av järn.
 
Jag har också tänkt tanken att vänta med att ta tillskott men känner mig lite desperat. Min första tid på provtagningen är nästa fredag. Hur snabbt jag kan lyckas klara en provtagning vet jag inte.

Jag kroknade ungefär en timme efter mitt förra inlägg här så det är ju inte så mycket extra energi som finns tillgängligt. Jag har precis suttit och läst på om järnbrist och tydligen är de kosttillskott som finns inte tillräckliga för att rätta ett underskott av järn.
Vanliga kosttillskott gör inte så mycket nytta om järnbristen är stor. Blutsaft innehåller 143% av RDI och man behöver om man har järnbrist väldigt mycket mer. När jag hade järnbrist åt jag 800% av RDI och det tog ändå ett halvår innan depåerna ens började närma sig det normala och det efter orsaken till järnbristen var borta. Dock ska man inte ta tillskott om man inte vet om det finns någon brist. Det skadar mer än det gör nytta.
 
Jag har också tänkt tanken att vänta med att ta tillskott men känner mig lite desperat. Min första tid på provtagningen är nästa fredag. Hur snabbt jag kan lyckas klara en provtagning vet jag inte.

Jag kroknade ungefär en timme efter mitt förra inlägg här så det är ju inte så mycket extra energi som finns tillgängligt. Jag har precis suttit och läst på om järnbrist och tydligen är de kosttillskott som finns inte tillräckliga för att rätta ett underskott av järn.
I mitt första skov av Crohns hade jag järnbrist. Blev stor skillnad när jag fick järn i dropp.
 
Jag hatar mig själv för att jag är så besvärlig och inte kan få något att fungera. För första gången i mitt liv har tanken om att vilja skada mig själv dykt upp. Det här är så vidrigt. Det är liksom aldrig bra, bara mer eller mindre dåligt hela tiden. Och jag kan inte se någon ljusning alls. Jag vill få ett slut på det här måendet nu.

Du behöver läggas in på en slutenvårdsavdelning och få riktig hjälp! Sök till psykakuten asap!
 

Vad? Det var i all välmening :confused: Mår man så dåligt behöver man hjälp, man ska inte behöva må så?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 669
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 224
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel
Ord
Dagbok Jag är så jävla tom och egentligen så är ju JAG redan borta. Den riktiga Emma finns inte och hon har inte funnits på LÄNGE. Detenda som...
2
Svar
36
· Visningar
1 989
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp