Hederspris på tävling

Jag har verkligen tagit tillvara på den här tråden :D! I helgen har vi dressyrtävlingar hemma och till storhäst får alla placerade en goodiebag från en hälsokostbutik, fylld med linschips, sesamkaka, müslibar, Nicks kexchoklad och en burk magnesium. Satsade på ätbart, gott men nyttigt :d. Vi har blivit sponsrade med schabrak till våra kombocuper, samt ett schabrak till bästa junior. Schabraken är från SD-design och Animo, så de är himla fancy:love:!

Till ponny blir det täcken, schabrak, schampo, hovolja, t-shirts, nutella mm mm. På ponny har vi märkt att kvantitet av plotter i hink gö barnen glada :D.
 
Jag har verkligen tagit tillvara på den här tråden :D! I helgen har vi dressyrtävlingar hemma och till storhäst får alla placerade en goodiebag från en hälsokostbutik, fylld med linschips, sesamkaka, müslibar, Nicks kexchoklad och en burk magnesium. Satsade på ätbart, gott men nyttigt :d. Vi har blivit sponsrade med schabrak till våra kombocuper, samt ett schabrak till bästa junior. Schabraken är från SD-design och Animo, så de är himla fancy:love:!

Till ponny blir det täcken, schabrak, schampo, hovolja, t-shirts, nutella mm mm. På ponny har vi märkt att kvantitet av plotter i hink gö barnen glada :D.

Den tävling vi sponsrade var ponnymeeting. De hade tänkt till lite och belönade även några ekipage som inte placerade sig genom sina poäng. Men som hade utmärkt sig tex genom att kämpa på med en busig ponny som ville annat, fin sits och mjuk ridning etc i egen liten ceremoni och prisutdelning med konstruktiva tips och pepp ang vad de gjort bra och hur det kommer löna sig i framtiden.

Det gjorde iaf mig väldigt glad att se.
 
Det sämsta jag fått är ett presentkort på en lokal affär. Det var helt värdelöst eftersom jag åkt ca 40 mil till tävlingen och med andra ord inte skulle kunna använda det. Det var en större nationell tävling så de borde kunna fatta att folk åkt långt.
 
Jag har lagt en kombotävling som att det är ekipaget med bäst sammanlagda procent i två klasser vinner. Vi kör tre nivåer; Brons är LB2+LB3, Silver är LA3+LA4 och Guld är MsvC1+ MsvC2. Tack vare sponsor blir det schabrak plus en rosett som är e n o r m (jag kan ha gått lite overboard när jag beställde dom, banden är 92 cm :o:p:D ). Ser i anmälningarna att de som egentligen bara brukar rida en klass nu är anmälda till två!

Förra året la vi in en kvällstävling i juli som vi även har i år. Då hade vi partävling i LB1 där ryttarna fick tävla i par oavsett klubbtillhörighet. Valde att lägga den i LB1 på både ponny och häst eftersom hästekipagen alltid startar LB2 och genom att göra så fick vi flera ryttare att rida två klasser. Partävlingen var mycket uppskattad av både vuxna men ffa av ungarna som var helt tokiga i att bilda par över klubbgränserna :D !

VI har som jag nog skrev innan rosettklass i vissa klasser utöver vanlig bedömning så att även de som inte når fram till placering kan vinna rosetter.

Det är mina tips för fler starter! Våga prova olika program, ta in domare som inte dömer alla andra tävlingar (inte helt lätt men vi försöker att åtminstone ha en domare från annat distrikt). Våra dressyrtävlingar bär sig riktigt bra och vi som klubb tjänar lika mycket (tror tom vi tjänade mer på dressyren förra året), på dom som på våra hopptävlingar-till hälften av funktionärsjobbet.

Nu har vi också lagt en kombotävling till Halloween-dressyren i höst. Jag har satt vår rosettokige i tävlingssektionen ta fram en speciell Halloween-rosett. Den kan bli hur galen som helst :nailbiting::p
 
Nu har vi också lagt en kombotävling till Halloween-dressyren i höst. Jag har satt vår rosettokige i tävlingssektionen ta fram en speciell Halloween-rosett. Den kan bli hur galen som helst :nailbiting::p

Har ni kommit fram till några klasser? Blir det någon LC-LB, eller möjligen LA, för storhäst? :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
552
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 415
Senast: manda
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 187
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp