Hejdå Rover

Dentaku

Trådstartare
Idag var det dags att ta farväl av min älskade Rover, som tassat vid min sida i 11 år. De senaste åren har han utvecklat artros i höfterna och det har gått snabbt utför. Eftersom han varit en trogen kamrat förtjänade han ett värdigt avslut innan han inte längre hade någon glädje av livet. Det har blivit mycket mumsigt godis och mys i soffan den sista veckan och idag åkte vi till klubben för ett sista träningspass. Inte ens en värkande kropp som inte riktigt ville hänga med kunde förta lyckan som strålade ur Rovers ögon när han fick köra några av sina favoritmoment, något som han inte kunnat göra på ett bra tag med tanke på hur det skulle slita på honom. Både korv och kampleksak gjorde glädjen total. Väl hos veterinären tyckte han tydligen att det var en fantastisk idé att få rumpan och öronen kliade och brydde sig inte om om några fåniga nålstick vare sig av lugnande eller när de satte in kateter. Det var bara när någon förde oväsen eller stökade som han lyfte på huvudet och gav en förebrående blick. Rover somnade stilla in med min doft i sin nos och husses lugnande röst i öronen.

Han var nog inte en särskilt känd bukehund men faktum är att han på sätt och vis fanns med här som en idé redan innan han föddes och sedan har hängt med sedan dagen efter han flyttade hem till mig. http://www.bukefalos.com/threads/erfarenheter-av-kortharig-collie.467733/

Tack för den här tiden, fina, fina Rover. Tack för allt du lärt mig. Tack för att jag fick vara din matte.

rovervidhavet_zpsa57f9944.jpg
 
Vilken fantastisk utstrålning!

Jag förstår att saknaden blir oändlig, det är svårt att släppa taget om dem.

Varma tankar till dig och husse i er sorg.
 
Åh nej, så otroligt tråkigt :( Jag var inte speciellt förtjust i kh collie förut, men dina bilder på Rover fick mig att tänka om, så i mina ögon är han absolut en bukekändis. Underbart att du kunde ge honom ett så bra avslut. Jag är helt övertygad om att han är lika glad åt att ha hamnat hos dig som är du är glad åt att få ha haft honom i ditt liv.
 
Åh nej. Fina fina Rover. Så otroligt sorgligt, men så fint han fick somna in. Han fick ett härligt liv med dig och er. :heart
 
han fick en underbar sista dag och fick göra vad han älskar. Han kunde inte få ett bättre avslut! Kram till matte och husse :heartheart
 
Så otroligt fint skrivet :heart sitter med en tår (eller tre) i ögonen för er skull, trots att jag inte alls vet vilka ni är, kärleken till din hund berör :heart
 
Beklagar sorgen :cry: Han måste ha haft ett underbart liv tillsammans med dig! :heart

Undrar bara om det är okej att fråga en liten sak, hur var symptomerna på hans artros? (Söker bara information för har själv en liten herre på 11år här hemma:love:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp