HELVETE vad det stinker sköljmedel, hur får jag bort odören?

Ja, och vi är också många som får astma pga det...
Det är ju ett problem, men det är ju en annan sak!
Jag skulle absolut kunna sluta med parfymerade sköljmedel om det störde folk i min omgivning, men jag har inte uppfattat det så. På arbetet tex använder jag mig av arbetskläder som inte tvättas med sköljmedel och då använder jag mig inte heller av tex parfymer, för det vet jag att vissa kan må dåligt av, och jag träffar ju många kunder och arbetskamrater varje dag.
Men just det har ju inget med 'man tycker eller jag tycker ' att göra.
 
Det är ju ett problem, men det är ju en annan sak!
Jag skulle absolut kunna sluta med parfymerade sköljmedel om det störde folk i min omgivning, men jag har inte uppfattat det så. På arbetet tex använder jag mig av arbetskläder som inte tvättas med sköljmedel och då använder jag mig inte heller av tex parfymer, för det vet jag att vissa kan må dåligt av, och jag träffar ju många kunder och arbetskamrater varje dag.
Men just det har ju inget med 'man tycker eller jag tycker ' att göra.

Har jag otur och du står bakom mig i en kö (när du är privat) kan du mycket väl ge mig astma. Starka dofter är för många lika illa som cigarettrök.
 
Har jag otur och du står bakom mig i en kö (när du är privat) kan du mycket väl ge mig astma. Starka dofter är för många lika illa som cigarettrök.
Måste vara omöjligt att ens gå i affären? Är ju hur många som helst som går med sköljmedel, parfymer, hårspray, lotion osv osv. Låter otroligt jobbigt, och jag har inte försvarat det, jag kan absolut tänka om, för att underlätta för min omgivning , det är inte det ja diskuterade ju? Jag anmärkte på användningen av 'man'.
 
Måste vara omöjligt att ens gå i affären? Är ju hur många som helst som går med sköljmedel, parfymer, hårspray, lotion osv osv. Låter otroligt jobbigt, och jag har inte försvarat det, jag kan absolut tänka om, för att underlätta för min omgivning , det är inte det ja diskuterade ju? Jag anmärkte på användningen av 'man'.

Är jag frisk och det inte är i pollensäsongen klarar jag mig bra. Annars är det värre, jag har bett de som står bakom mig i kön backa lite för att de har doftat för starkt (parfym eller tvättmedel, jag vet faktiskt inte).

Ska vi diskutera grammatik så går det utmärkt att använda "man" som det gjordes. "Man" kan beskriva ens egen åsikt, det är ett indefinit pronomen. "Alla" hade dock varit olämpligt att använda.
 
Du kanske bor i område med mjukt vatten? Vårt är bättre nu än tidigare, men när jag var barn gick det åt otroliga mängder salt i avhärdaren för att inte få bieffekter.

Utan sköjmedel är frottéhanddukarna som Svinto.

Lite utanför ämnet, men jag älskar när handdukarna är som svinto och lakanen styva som attan. Mitt mål med tvätten är att handdukar och lakan mer eller mindre ska kunna stå upp själva. :laugh:
 
Det är skillnad på sköljmedel och sköljmedel med.

Jag använder sköljmedel. Jag tycker om lukten - det är den jag vill åt. Den brukar ge sig rätt fort dock. Tyvärr brukade jag tänka.

Så köpte jag en annan sorts sköljmedel. Jävlar vad det stank. Inte äcklig lukt men alldeles för stark. Den gick aldrig bort heller. Inte ens stallkläder som varit med en vecka och var enormt skitiga försvann lukten från. Hela tvättkorgen luktade sköljmedel. Fanns tom kvar efter tvätt.

Så det kan vara olika sorters sköljmedel som upplevts.
 
Du förstår väl skillnaden på ' man tycker ju så' och ' Jag tycker ju så' ? Man blir ju som att det är den allmänna uppfattningen, och det tror jag inte stämmer iom så många som ändå använder sköljmedel :)

Jag håller inte med dig om den betydelsen. Men nog om det, finns en tråd som tar upp ämnet att diskutera detta i.
 
Lite utanför ämnet, men jag älskar när handdukarna är som svinto och lakanen styva som attan. Mitt mål med tvätten är att handdukar och lakan mer eller mindre ska kunna stå upp själva. :laugh:

Sängkläder är faktiskt något jag gärna inte tumlar av någon anledning. :D Fast oftast blir det tumling ändå för det är så smidigt att samla damm på det sättet.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 039
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 038
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 236
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 882
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp