Hemmafruar utan barn?

Inte_Ung

Trådstartare
Vad gör de egentligen om dagarna?
Jag menar nu de kvinnor som inte arbetar och har stora barn eller inga barn.
Jag ser några omkring mig och de verkar mest vilsna och uttråkade.
 
Vad gör de egentligen om dagarna?
Jag menar nu de kvinnor som inte arbetar och har stora barn eller inga barn.
Jag ser några omkring mig och de verkar mest vilsna och uttråkade.

Jag känner 4 och de har mer än fullt upp. Hushåll, projekt, sporter, umgås med vänner, fritidsintressen.

Har man inte arbete så gör man sig. Jag har inga barn och varje gång jag har semester så undrar jag hur i h*lskotta jag hinner med att arbeta :D
 
Nu är jag tyvärr inte hemmafru men jag skulle ha roligt och göra det jag vill göra när jag är tillräckligt ung för att göra det, numera pratas det ju om pensionsålder vid 70 och fasiken vet hur pigg man är då :meh: Umgås med vänner och utöka bekantskapskretsen, fika, ta en riktig långlunch, gå på föreläsningar, kanske köra någon enskild kurs på universitet bara för att det är kul. Slippa gå upp på morgonen, föda upp burmakatter, delta i språk kafé och jobba med integration på något sätt. Gå på matlagningskurs, lära mig odla tomater, chatta med kompisar i USA även på vardagskvällar/nätter. Titta på NHL live. Streama Game of Thrones när den sänds direkt i USA utan att behöva vänta. :D

Nu tar jag för givet att mannen har en inkomst som räcker, vilket iofs är ett måste om bara en arbetar och att han inte är en sån som kräver middag på bordet klockan sex och kräver uppassning när han är hemma, a la 1800-tal. :grin:

Äsch nu vill jag verkligen bli ekonomiskt oberoende pronto! :up:
 
Förbereda mig inför min vinter som "lyxhustru".
Yngsta sonen är 15 nu och har börjat på gymnasiet.
Visserligen så driver jag eget företag men det känns ändå oerhört isolerat på något vis.
Ett arbete tillsammans med och bland andra människor ger så många intryck och upplevelser.

Så kvinnor som har eget företag hemma är "lyxhustrur"? :confused:
Varför förminskar du kvinnor på det sättet?
 
Umgås med vänner och utöka bekantskapskretsen, fika, ta en riktig långlunch,
Andra har oftast inte tid med det, de jobbar har jag märkt.
gå på föreläsningar, kanske köra någon enskild kurs på universitet bara för att det är kul.
Gå på föreläsningar kan jag inte, det är för långt bort.
Men jag har läst på distans, det var givande så det skall jag göra igen.
Nu tar jag för givet att mannen har en inkomst som räcker,
Jag försörjer mig själv men kan inte direkt sprätta pengar omkring mig om jag inte arbetar också.
 
Alltså, få saker irriterar mig så som när andra kvinnor riktar kängor åt andra kvinnor på det här sättet. Tycker man att det skulle vara så himla jobbigt att gå hemma, låt bli. Man behöver inte blanda in andra som gjort det valet och tala om dem i dömande termer för det, bara för att man själv inte trivs med livet.
 
Vad gör de egentligen om dagarna?
Jag menar nu de kvinnor som inte arbetar och har stora barn eller inga barn.
Jag ser några omkring mig och de verkar mest vilsna och uttråkade.
Att driva Leader-projekt är ett utmärkt sätt att fördriva tiden på landsbygden.

Klara du av det , eller är du bara ute efter att klanka ned på andra? Vet du vad det är?

Utmanar dig @Inte_Ung , låt oss se tre leader- projekt om tio år.
 
Jag fattar ärligt talat inte problemet,
Jag känner mig ganska så fast i något som jag inte riktigt har valt själv.
eller varför du blandar in andra kvinnor i vad du anser som ett bekymmer.
När jag tittar på hemmafruar omkring mig så ger det då definitivt ingen ljus och ledning i det hela.
De är sura, griniga och verkar mycket otillfredsställda i sina liv.
Så det är inte direkt uppmuntrande.
 
Alltså, få saker irriterar mig så som när andra kvinnor riktar kängor åt andra kvinnor på det här sättet. Tycker man att det skulle vara så himla jobbigt att gå hemma, låt bli. Man behöver inte blanda in andra som gjort det valet och tala om dem i dömande termer för det, bara för att man själv inte trivs med livet.

Fast jag tycker inte att TS dömt någon alls i det här fallet faktiskt - det är din och andras tolkning. Hon säger att HON kommer att vara hemma i vinter och att de HON sett inte har verkat trivas med tillvaron. Jag uppfattar det mer som om hon är orolig för att själv bli uttråkad och vill ha idéer om vad man kan hitta på.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 603
Senast: Mkb
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
701
Senast: Blyger
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Crossline
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 965
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp