Hindermaterial?

superstar

Trådstartare
I vårt stall har vi kommit fram till att vi är i stort behov av mer hinder till våran relativt nygjorde ridbana, och håller nu på att titta på olika lösningar. För att lyckas charma stallägaren :angel: ska det helst inte vara för dyrt, vi behöver heller inte några jättelyxiga grejjer, utan tillräckligt för att kunna komplettera sin träning lite på hemmaplan. I dagsläget har vi "sockerbitar" och plastbommar, men behöver alltså lite mer och bättre grejjer.

Man kan bygga själva, men det är nog inte riktigt aktuellt. Kanske lite grejjer som mur eller plank, men framförallt så behöver vi vanliga bommar och vanliga hinderstöd.

Ni som köpt hindermaterial, nytt eller begagnat? Vad har ni för erfarenheter av hållbarheten på olika material. Så småningom kanske ett förråd byggs, men i dagsläget står grejjerna utomhus. Träbommar är bra, då dom är tyngre och inte rivs så lätt, men plastbommar är billigare. Samma sak med stöden. Jag antar att plats håller bättre? Med tanke på sol och regn...

Nu har jag hittat nåt helt nytt, hinder i nån slags återvinningsmaterial, återvunnet papper? Nån som har erfarenhet av detta? Grejjerna finns på www.horsepowerranch.se och är relativt billiga.

Vad tror ni?

Ullis
 
Sv: Hindermaterial?

Jag kanske har lösningen, men får inte skriva i tråden, pm:a gärna
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Det finns säkert en del trådar om det, men "orkar" ärligt inte leta.. ;) Jag är sjukpensionär på 75%. Hitta ett jobb på 25% är...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 000
Senast: fio
·
Hoppning Finnes: liten paddock, ca 17 x 30 m, ett styck normalstor lättgalopperad ridtravare, samt diverse hindermaterial - stöd, bommar, plank...
Svar
3
· Visningar
860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp