Bukefalos 28 år!

Hingst betäcker sin rundbal... (ganska söt faktist)

Sammet

Trådstartare
Nu är frågan, betäcker han den för instinkten att betäcka, eller för att det är något han kan hoppa upp på, i brist på annat? Eller luktar den på ett speciellt sätt som påminner omett brunstigt sto? (så som man lurar hingstar vid semintagning)

(etologisk fråga detta).

Jag gissar att det är frågan om att han tränar sina instinkter.

Fler tankar?

Måste säga tat han ser charmig ut när han rullar sig i höet, och han ser Väldigt lycklig ut över sin rundbal.
Måste vara jobbigt dock att fodra med rundbal till honom, min hingst må dekorera sin hage genom att hänga hö i träden (ja, han gör verkligen detta...) men denna... snacka om höspill det måste bli! :crazy: :D



http://www.youtube.com/watch?v=wrqBoxPi70Q&feature=related
 
Sv: Hingst betäcker sin rundbal... (ganska söt faktist)

gud vilken söt video :D tycker det ser ut som att han hoppar på den i brist på annat, då han både rullar sig och bockar sen hänger sig själv eller vad det va han gjorde, road såg han ut att vara iaf :p
 
Sv: Hingst betäcker sin rundbal... (ganska söt faktist)

tror också det är i brist på annat... han hade ju inte "den" ute helelr... :D
 
Sv: Hingst betäcker sin rundbal... (ganska söt faktist)

tycker att han mest verkar leka med sin bal?:)
 
Sv: Hingst betäcker sin rundbal... (ganska söt faktist)

haha min unghingst blir helt till sig när vi ska rulla ner våra halmbalar genom hans hage. TACK och lov så har han inte hoppat på den sådär, då skulle vi aldrig få den därifrån. Men han kan inte hålla sig ifrån den och nästan lägger sig på den, gnuggar sig och är verkligen heeelt förälskad. Så sött :D
 
Sv: Hingst betäcker sin rundbal... (ganska söt faktist)

Tja...på stationen jag var med min hingst för att lämna spermaprov berättade de en "kul" historia. En hingst de hade lärt hoppa på bocken kom efter ett tag på att det var riktigt kul. Senare försökte han betäcka allt med liknande form inkl. bilar och rundbalar...:crazy:
 
Sv: Hingst betäcker sin rundbal... (ganska söt faktist)

Tja...på stationen jag var med min hingst för att lämna spermaprov berättade de en "kul" historia. En hingst de hade lärt hoppa på bocken kom efter ett tag på att det var riktigt kul. Senare försökte han betäcka allt med liknande form inkl. bilar och rundbalar...:crazy:

Ja tyvärr kan ju sådana saker förekomma. Jag hade en shettishingst när jag var yngre, som var sån. Han hoppade upp på ens rygg så fort han hamnade bakom en.
Väldigt jobbigt.
Det försvann dock när han blev kastrerad.
 
Sv: Hingst betäcker sin rundbal... (ganska söt faktist)

tycker att han mest verkar leka med sin bal?:)

Tycker jag också, han verkar inte alls betäcka bara leka. Små hingstar hoppar och reser gärna även när dom leker ibland lite halvt åt betäcka, men mest lek. Ursöt:love:
 
Sv: Hingst betäcker sin rundbal... (ganska söt faktist)

ser ut som han tycker att det är en jätterolig och mysig leksak som dessutom går att äta,kliar skönt mot magen.
ser inte ut som han betäcker den tycker jag.

kul att se en häst tycka att en rundbal är så rolig ,han ser ju verkligen ut att ha riktigt roligt och mysigt.
söt film

/k
 
Sv: Hingst betäcker sin rundbal... (ganska söt faktist)

Tycker jag också, han verkar inte alls betäcka bara leka. Små hingstar hoppar och reser gärna även när dom leker ibland lite halvt åt betäcka, men mest lek. Ursöt:love:



Uhm jo men, det är ju det som är att träna sina instinkter...
De gör det av en anledning, de tränar för att betäcka.
 
Sv: Hingst betäcker sin rundbal... (ganska söt faktist)

Precis det jag vill poängtera!

Det är en lek, men i vilket syfte?

I mina ögon ser det ut som om han leker i tränande syfte, inför framtiden sas...
 
Sv: Hingst betäcker sin rundbal... (ganska söt faktist)

Hihih. jag har sett den innan-
Jag tycker det mest ser ut som han är väldans busig och försöker bjuda upp sin härliga höbal till lek! :D

Härlig video!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp