Hingstar som dött 2017

Axis (Sixtus – Angard) har dött vid en ålder av 18 år. Han är nog relativt okänd i Sverige, men jag har sett att han nämns ibland här på Buke.
 
Travhingsten
Rite On Line (US)
Har dött född 1991.
Han lämnar efter sig
595 färdigreg. svenskfödda avk. (inkl.mock)
Som hittills gjort 19 070 starter
1 775 segrar
128 686 993 kr total vinstsumma
Värdeomdöme A
 
Axis (Sixtus – Angard) har dött vid en ålder av 18 år. Han är nog relativt okänd i Sverige, men jag har sett att han nämns ibland här på Buke.
Lite mer info om vad som hände med Axis enligt eurodressage. Han har ju tyvärr inte varit i avel sedan 2011, bara tävlats.

Finnish Grand Prix rider Terhi Stegards had to say goodbye to her top Grand Prix horse Axis TSF. The 18-year old licensed Trakehner stallion died from an aortic rupture on Friday 3 November 2017.
"The pitch black stallion collapsed during his light morning training session under his longtime rider Terhi Stegars," said saddened co-owner Tanja Kayser. "The vet, who was in the stable at that point, could not but diagnose his death. Terhi sustained some injuries and is currently being treated by a doctor.”
”I’m truly devastated to loose my best friend, my hero,” Stegars told Eurodressage. “I will be operated on tomorrow morning to treat multiple fractures of the left shoulder socket.”
Bred by Eward Hartmann in Germany, Axis TSF was by Sixtus out of Akansas (by Angard). He was initially owned by the British Sian Prosser-Reade of Lower Lidham Hill Farm who bought Axis at the 2001 Trakehner Stallion Licensing. As a youngster the black stood up for stud with Gerard Gerling in Germany. He did his stallion performance test in 2002 in Neustadt/Dosse and scored 122.95 points (126.98 for dressage and 110.17 for jumping), which landed him 5th place out of 43 participating stallions.
Terhi Stegars began riding Axis as a 3-year old in 2002, but in 2003 the stallion moved to Neustadt/Dosse and then to his owner in the U.K. Stegars and Axis were re-united in the summer of 2005. In 2008 they made their small tour debut and in 2009 they moved to national Grand Prix level. They won silver at the Finnish Championships that year.
In September 2010 Stegars moved to Luxembourg and in 2011 she acquired ownership over the horse. In February 2013 Terhi sold a half ownership share to her employer, Tanja Kayser.
Stegars and Axis had an extensive career at international Grand Prix level. The pair made its CDI debut at the 2011 CDI Hagen. They represented Finland at the 2011 and 2015 European Dressage Championships, the 2013, 2015 and 2016 World Cup Finals in Den Bosch and at the 2014 World Equestrian Games. Their last show together was the 2016 CDI-W Lyon exactly one year ago.
The Trakehner breed society proclaimed Axis Stallion of the Year in 2015. He sired 5 licensed sons (Ararad, Ballzauber, Berlusconi, Hirtentanz, Sidney Bay) and 16 state premium mares. His most successful offspring in sport are the S-level competed jumper Hirtentanz (Philipp Hartmann) and the small tour dresssage horse Sidney Bay (Nuno Palma e Stantos).
" Axis leaves behind a big void," Kayser explained. "He was a very special horse with a loving character and a fun expression. We wish Terhi a speedy recovery and much strength in this difficult time."
 
Axis (Sixtus – Angard) har dött vid en ålder av 18 år. Han är nog relativt okänd i Sverige, men jag har sett att han nämns ibland här på Buke.

Jag tillhör de som varit väldigt förtjust i honom.

Oerhört tråkigt att han gick bort så pass relativt ung. Jag läste på FB hur han dog och hoppas att hans ryttare snart återhämtar sig från både chocken och skadan.
 
Stolplyckans Olympus 290 togs bort igår pga tarmvred. Med endast tre avkommor har han en diplomdotter, en godkänd son och ett årsföl.

Han betäckte tre ston i år.
 

Liknande trådar

Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 684
Senast: cirkus
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 952
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Jag kan börja med att säga att jag inte har fånghästar, men är medveten om risken att få det med lättfödda ponnyer.Vad är era bästa knep...
Svar
7
· Visningar
1 441
Senast: Ajda
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp