Hingstförslag

Chania

Trådstartare
Hej, skulle vilja ha hingstförslag till mitt sto Fa`la från Idavallen e. Flosi från Rooslunda u. Heba från Idavallen. Önskar en högklassig hingst som lämnar lättridna och trevliga avkommor med fina gångarter och gärna lämnar avkommor som blir lite åt det större hållet.
Tacksam för svar;)
 
om man ska kunna rekommendera hingst måste man veta dina stos svaga och starka sidor. Hur är gångarterna, viljan, lynnet, känslighet. Vad vill du med fölet mer än att det ska vara stor. Vad är fina gångarter. bara att de är rena eller ska de har vara av sm kvalitet ... ?
 
Hej, ja det kanske väl knapphändig information för att hitta bra förslag på hingst;)
De fördelar som jag uppfattar att stoet har:
frisk och sund, trevlig, lätthanterad och glad liten häst, rena gångarter, 5 gångare (fast passen ej provad) väljer tölt före trav,
Skulle önska:
bättre skritt och gärna en något rejälare häst
Så önskar en högklassig hingst som lämnar friska och sunda avkommor med bra lynne / arbetsvilliga och med rena gångarter som gärna är av SM kvalité.
 
Önskar du 4- eller 5-gångare?

Temperament i ridningen?
Dvs mycket vilja, explosiv/het eller något lite lugnare?
Känslig, tuff?

"Bra lynne" är väldigt subjektivt.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 002
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Gimlan
·
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: Fannybadh
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
15 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp