Hiss & Diss 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
HalvHISS till Garants lupinyoghurt med mango-smak.

07340083454028_g1c1.jpeg


På plussidan: godare än soygurt och havregurt, det är socker i den istället för sötningsmedel så man slipper den där bismaken, och den är inte så sötsliskig som många fruktyoghurtar även om den såklart är söt. Extra plus: ÄLSKAR sådana yoghurtförpackningar! Känns som att man är utomlands.

På minussidan: lite dallrig konsistens, kunde göra få haft lite högre lupin/proteininnehåll, och att jag ändå tycker vanlig yoghurt är godast. Men ska jag köpa vegansk yoghurt av någon anledning så kommer det bli denna!
 
@VLMF Lupinprotein? Det har jag aldrig hört om förut, är det från blomman lupin? :confused:

Men tro nu inte att du kan koka ihop någonting smaskigt på fröna du sparat till utsådd i vår - vissa arter är störtgiftiga! Den sort man äter bär det latinska namnet Lupinus Albus
http://gittosmat.blogspot.se/2007/03/lupinprojektet-sjsatt.html

Lupiner tillhör baljväxterna och inkluderar flera hundra olika arter, varav tre används som livsmedel. Lupiner är släkt med jordnötter, sojabönor, ärtor, bönor, linser och kikärter. De tillhör alla samma botaniska familj Leguminoseae/ Fabaceae. Bland dem som är allergiska mot en baljväxt är det inte ovanligt att reagera också mot flera andra baljväxter beroende på att proteinerna inom samma växtfamilj är snarlika. Vid allergi mot lupiner kan till exempel allergi mot jordnötter, soja, ärtor, bönor och/eller linser förekomma.
https://www.livsmedelsverket.se/pro...oll/produktion-av-livsmedel/allergener/lupin/

Livsmedelsverket avråder från att äta bittra lupinfrön eftersom det kan leda till allvarlig förgiftning. Ett fall av förgiftning inträffade i Sverige i juli 2015.
https://www.livsmedelsverket.se/om-oss/press/nyheter/pressmeddelanden/lupinfro

Mina hästar har varit på lupinerna i hagen :nailbiting:
 
2016-03-11-0039_56e205aa2a6b2206a110855c.jpg

Ica drickkvarg jordgubb & Citron.
Nja den får nästan godkänt.. för att vara laktosfri och utan tillsatt socker, så smakar det rätt okej. Den var lite sur och gav en sträv känsla på tungan. Lite väl tjock också.
5/10
 
@VLMF alltså... såg den där i reklambladet och kom genast att tänka på det lupinprotein jag en gång fick smaka - det värsta jag testat!
Verkar som det gör sig bättre i yoghurt men nöjer mig ändå med att du har smakat den "åt" mig :D

---

Estrellas Butter & Seasalt - DISS
första gången jag slänger chips. Ingen rolig smak och gjorde mig bara ullamående. Gick i soppåsen fort.

Estrellas Guacamole style - HISS
spicy men ändå fräscha, kan köpas igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
29 991
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 828
Senast: Jojo
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 542
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp