Hitta klänning till bröllop

cherie

Trådstartare
Var går det att leta (online)? Behöver tips på vad man kan hitta fina klänningar, gärna enfärgade :) Sedan får de såklart innehålla fina detaljer o.s.v. Det är klädkod Kavaj så jag är ju ganska fri :) Har kikat på sidor som Nelly, Vero moda, Zalando, Asos men hittar inget... Och nu är det bara en månad kvar till bröllopet så var mer kan jag leta?
 
Lite mer info om vad du tänkt dig? Halterneck, spagettiband, längd? Material? Ska kolla lite snabbt vad jag tycker är fint.
 
Drar på med lite av vad jag kan tänka mig till ett bröllop:

AN621C0Q5-T11@14.jpg


PD521C020-I11@15.jpg

K4421C04P-J11@14.jpg

MF921C010-A11@13.jpg
 
Lite mer info om vad du tänkt dig? Halterneck, spagettiband, längd? Material? Ska kolla lite snabbt vad jag tycker är fint.

Den ljusrosa i mitten tyckte jag hade en fin modell! Kanske lite enklare än vad jag tänkt mig, men skulle fungera i en bra färg ändå (jag är ganska skär i hyn så ljus den färgen tror jag blir svår att bära upp om jag inte är solbränd, men kan fungera lite beroende på ton).

Jag vet inte riktigt vad jag tänkt mig... Det mesta går egentligen bra (halterneck, spagettiband, högt skuren, lågt skuren). Dock helst inte helt kroppsnära modeller (som den sista på din bild) då jag inte riktigt har figuren för det. Däremot har jag en väldigt tydlig och markerad midja som jag gärna framhäver! Jag är (förhållandevis) smal upptill med liten byst men stor och bred nedtill omkring höfter och lår, därför fungerar oftast klänningar som är tajta upptill och sedan blir vidare under midjan bäst.

Längd gärna strax ovanför knäna eller lite kortare. Helst lite finare material så inte bomull osv (såvida det inte finns finare detaljer i spets eller dylikt) och gärna enfärgat (hallonrosa, blått, grönt, lila osv men inte för starka färger).

Tyckte t.ex. denna klänning var fin men den fanns dels inte i min storlek och dels är det mycket mer tomatröd i verkligheten. Och jag vet att den inte riktigt passade in på min beskrivning ovan ;) Vet inte hur dylika klänningar passar sig för ett bröllop heller...
635272-0046_1
 
Vad kul! Vet inte alls vad ni tänkt för typer och material, men om jag var bjuden på bröllop i år hade jag valt en klänning från Chi Chi London, tycker de har många fina.

3__85159_zoom.jpg

ChiChi_19_02_20152547__24515_zoom.jpg

Tina_1__73350_zoom.jpg

Melinda_2__02033_zoom.jpg
 
@Idas Hur är de i storleken?

Jag vill nog ha en fin sommarklänning, inte för lång eftersom jag är så kort:p Måste man ha minst knä-längd på klänningen?

Materialet får inte vara sådär sladdrigt utan helst ha lite stadga (om klänningen är tajt) men det behöver inte vara stenhårt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska bröllop i sommar och letar efter en festlig lågsko som är någorlunda täckt, åtminstone på sidorna. Har långsmala fötter som...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: orkide
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 012
Senast: Voeux
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 337
Senast: miumiu
·
Äldre Jag är ute efter en fin höstjacka då jag har hamnat i en liten svacka där jag känner mig rätt så ful. :/ just nu har jag en...
2
Svar
24
· Visningar
2 237
Senast: Lurvidur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp